Toon posts:

Flash & HTML Frames... naadloos?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Flash filmpje in stukken knippen en dat vervolgens in een HTML frameset weer naadloos tegen elkaar aan zetten(dit ivm dynamische content en meer van dat soort ellende). Het lukt aardig maar op de 1 of andere manier zit er altijd een vaag wit lijntje tussen, verander ik in dit document de 2 swf'je in plaatjes dan staan ze wel naadloos tegen elkaar. Volgens mij zijn de Flashjes wel goed uitgesneden, weet het 99.9% zeker(zelf gedaan)...

Is dit te verhelpen?

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<frameset rows="*,420,*" framesorder="no" framespacing="0">
    <frame src="spacer.html" name="value" marginheight="0" marginwidth="0" frameborder="no" noresize="noresize" scrolling="no">
    <frameset cols="*,760,*" framesorder="no" framespacing="0">
        <frame src="spacer.html" name="value" marginheight="0" marginwidth="0" frameborder="no" noresize="noresize" scrolling="no">
        <frame src="main.html" name="value" marginheight="0" marginwidth="0" frameborder="no" noresize="noresize" scrolling="no">
    </frameset>
</frameset>

Het gaat om de marginwidth's enzo...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, voor de moeite, nog een half uur zitten te kl0ten, maar het mag niet baten, licht denk ik echt aan flash :(

Verwijderd

dat komt denk omdat die flash embedded objects zijn en html n randje laat staan om objects (zet ze een beetje van de randen van de pagina af)

moet je denk gaan clippen (CSS)

Verwijderd

Topicstarter
Na veel getest: heb de 2 swfjes naast elkaar gezet in 1 document en: ik blijf dat lijntje zien. Uiteindelijk lijkt het alsof het linker swf'je aan de rechterkant(de naad :) ) over de gehele hoogte 1 pixel heeft die 50% gekleurd is... Filmpje nog een paar keer uitgesneden en tegen, op en over de kaderrand gezet, maar het mocht niet baten...

Abarth > wat bedoel je met clippen?

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
code:
1
2
3
4
<frameset rows="76,*" border="0">
    <frame name="top" src="html/top.html" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0">
    <frame name="main" src="html/main.html" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0">
</frameset>

en dan de breedte van filmpje precies op de breedte van frame met Iexplore kan je gewon width="100%" gebruiken, en in de htmldocs waar je flash filmpjes staan ff
code:
1
<body leftmargin="0" topmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0">

En de rest natuurlijk

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 12:24 schreef fruit.Mics het volgende:
Na veel getest: heb de 2 swfjes naast elkaar gezet in 1 document en: ik blijf dat lijntje zien. Uiteindelijk lijkt het alsof het linker swf'je aan de rechterkant(de naad :) ) over de gehele hoogte 1 pixel heeft die 50% gekleurd is... Filmpje nog een paar keer uitgesneden en tegen, op en over de kaderrand gezet, maar het mocht niet baten...

Abarth > wat bedoel je met clippen?
(tis akira btw) maarre clippen in css, positioneren....
je kan instellen waar precies (vanaf diverse randen gezien) n bepaald object moet staan...

kijkt maer ff op www.w3schools.com bij css.. staat zat info :)

edit: post hierboven is eigenlijk ook wel nuttig :+

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 22:12

RealBase

Just laughin'

voor de mensen die het antwoord nog willen weten: ik had dit probleem onlangs ook.
ook mijn flashmovie in tweeen geknipt, maar er kwam steeds een heel apart randje aan de rechterkant en linkerkant van de frames.

code:
1
2
3
4
5
6
7
------------------------
frame 1     | frame 2
            |
flashmovie  | flashmovie
            |
            |
------------------------

Dit gebeurde door flash zelf.
Als je inzoomde op de flashmovie en de quality op low zette dan kloptte het wel.
Het lag dus puur en alleen aan flash die de randen mooi probeert te maken. Maar dan sluiten beide flashmovies dus niet mooi op elkaar aan.
De oplossing:
Als je de flashmovie in tweeen knipt, maar dan de linkerflashmovie 5 pixels langer (naar rechts). De linkerflashmovie maak je 5 pixels langer naar links.
en dan nu de code die je nodig hebt:

code:
1
2
3
<div style="position:absolute; left:-5px; ">
hier de flashmovie
</div>

tevens moet je er in de frameset voor zorgen dat je de window niet kan resizen.
code:
1
2
3
4
<frameset cols="160,*" frameborder="0" framespacing="0" border="0">
  <frame name="left" src="left.htm" marginheight="0" marginwidth="0" frameborder="0" scrolling="no" noresize>
  <frame name="right" src="right.htm" marginheight="0" marginwidth="0" frameborder="0" scrolling="no" noresize>
</frameset>

[ Voor 34% gewijzigd door RealBase op 01-03-2004 13:54 ]

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:17
willem169 schreef op 01 maart 2004 @ 13:45:
Beetje oud topic vind je ook niet? :)
Het is nooit te laat voor een mooie oplossing ;)

• RealBase

RealBase

Just laughin'

ik kon zelf geen oplossing vinden hier op GOT dus ik denk ik post een reply met mijn oplossing op een bestaand topic.
handig voor mensen in de toekomst toch?

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je hebt helemaal gelijk, hoor. Goede uitgebreide bijdragen aan de knowledge base van GoT kunnen nooit kwaad :)

Ik heb daarom de nutteloze "zou je nou wel kicken" posts even getrashed. Die zijn pas echt zinloos O-)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07
Is dit ook nodig als je de lijnen etc. buiten het canvas laat doorlopen? Of ligt het echt alleen aan het feit dat de swf'jes 2 objecten zijn?

• RealBase

RealBase

Just laughin'

dat heb ik ook geprobeerd, maar dat wou dus niet. het ligt er echt aan dat het twee objecten zijn. Flash probeert de randjes 'mooi' te maken.
Overigens is het niet snel zichtbaar, het is alleen zichtbaar als je een zwart-wit raster (waarij de puntjes dus 1 pixel groot zijn) maakt en die dan doormidden knipt en tegen elkaar aanplakt.
Het is geen miereneukerij maar pixelneukerij :P

Pagina: 1