Geen geluid in XP met cmi8738

Pagina: 1
Acties:

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Topicstarter
Ik heb van de week ff van iemand Windows XP Pro NL geleend en geinstalleerd. Bij het installeren gaf hij al aan dat ermogelijk problemen zouden zijn met mijn cmi8738 geluidschip op mijn ecs p6bat-a+ moederbord. Ik start dus XP op, en inderdaad het geluid doet het niet, ik naar de website van ecs, drivers gedownt, geinstalleerd, maar niks hoor, ik naar de website van cmedia, drivers voor xp gedownt en weer niks. Bij geluid en audioapparaten geeft XP aan dat er geen audioapparaat aanwezig is maar als ik naar hardware ga dan zie ik daar gewoon mijn cmi8738 PCI audio device staan. Xp geeft ook niet aan dat er conflicten ofzo zijn met de audioapparten.

Ik had ongeveer 1,5 maand geleden ook al XP geinstalleerd (pro engels) en toen had ik drivers gedwont en deedt hij het gewoon, alleen ik weet niet meer precies welke drivers en die XP heb ik niet meer.

weet er iemand een oplossing?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Topicstarter
niemand? :(

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Verwijderd

Misschien beetje laat hoor. Maar ik zit nu anno 2002 met het zelfde probleem. is er nu iemand die een oplossing heeft? ik heb een SafeWay 4kanaals 3d-pci met als chip: CMI8738/PCI-SX.

Als er geluid uit komt is het stotter stotter stotter. en hoor ik dus alleen een snelle tik.

Zowel bij win xp ENG als NL. in windows 98 werkte het wel super.

Verwijderd

anno 2002 nog niemand?

Verwijderd

damm! niemand die kan helpen?

Verwijderd

is er echt helemaal niemand die me kan helpen???????

Verwijderd

Alle players en instellingen op DirectSound gezet?

Verwijderd

hoe doe ik dat?

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

ik heb ook een sound probleem met die 8738 chipset maar dat lag bij mij aan de hd.
op de schijf stond teveel data waardoor de muziek begon te haperen. Heb je het probleem ook bij het gebruik van een andere hd of bij windows geluid?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
http://213.159.6.47/pub/sound/SW-PCI-3D/winxp.zip

doet het bij mij prima in WinXP pro

specs

Verwijderd

Sorry voor de grote kick!

Ik heb een asus a7v8x-x, en xp pro, Met onboard sound. maar die heb ik gemolt B). Nu heb ik een Cmedia 8738 gekocht. En de drivers van de cd geinstaleert. maar ik heb geen geluid. Ik heb alle drivers van heel het internet geprobeert, maar tevergeefs. Ook bovenstaande werkte niet. Hij gaf aan of je een rapport wou verzenden voor mixer.exe. Ik denk dat er nog drivers van de onboard sound opstaan. Ik heb hem wel gedisabled in de bios. Ik heb ook al gezocht op soundmax, Is dat programmatje. maar daar waren alleen nog mappen. Als ik winamp opstart krijg ik de error: bad directsound driver.
Hoe krijg ik hem aan de praat??

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Hai, jij ook een gelukkig nieuwjaar.

Wat voor merk is die soundcard dan want ik heb er een van sweex en als je op de website gaat kijken van sweex en misschien die 5.1 drivers installeer werkt het heel erg misschien.

Wat ook kan werken is gewoon windowsupdate draaien in windows xp en dat kan misschien helpen.

Hij herkende direct de kaart.

Verwijderd

Het is een wellink Cmedia 8738 geluidskaart
Ik zal wel even die sweexdrivers instaleren!

• Eichii
http://www.sweex.com/product.asp?dlId=104

om je een beetje op weg te helpen en sneller natuurlijk. ;)

Verwijderd

Nope, Hij instaleert hem gewoon, maar hij geeft nog steeds de fout van bad directsound driver!

• Eichii
Heb je ook eerst geprobeert om je oude drivers weg te halen (srry, ff vergeten te zeggen).

Nog iets, als je bij je hardware gaat kijken in windows, staan er dan ook dingen bij met uitroeptekens?

Als dat niet lukt, even proberen je pc zonder geluidskaart op te starten of in je bios je on-board sound disablen want het kan ook dat die ff XP zit te irriteren en dat hij automatisch overschakeld op de andere geluidskaart.

Probeer eerst dat in die bios te disablen. Dat kan misschien helpen.

edit:

ff domme dingen zeggen momentje, draai ook even dxdiag en kijk welke versie directx je draait en kijk ook of die ook problemen vertoont.

[ Voor 14% gewijzigd door Eichii op 01-01-2004 14:52 ]

Verwijderd

Eichii schreef op 01 januari 2004 @ 14:50:
Heb je ook eerst geprobeert om je oude drivers weg te halen (srry, ff vergeten te zeggen).

Nog iets, als je bij je hardware gaat kijken in windows, staan er dan ook dingen bij met uitroeptekens?

Als dat niet lukt, even proberen je pc zonder geluidskaart op te starten of in je bios je on-board sound disablen want het kan ook dat die ff XP zit te irriteren en dat hij automatisch overschakeld op de andere geluidskaart.

Probeer eerst dat in die bios te disablen. Dat kan misschien helpen.

edit:

ff domme dingen zeggen momentje, draai ook even dxdiag en kijk welke versie directx je draait en kijk ook of die ook problemen vertoont.
Ik heb de drivers verwijderd in geluiden en audio apperaten, en dan hardware, en dan verwijderd.

Waar moet ik kijken in hardware?

Ik heb de onboard al gedisabled!
/edit

Heb direct x 9b,

En bij direct sound geeft ie de error:
DirectSound-testresultaten: Fout bij stap 3 (DirectSoundCreate): HRESULT = 0x88780078 (Geen stuurprogramma)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 16:26 ]

Verwijderd

Kan iemand mij helpen??
Pagina: 1