Triple-boot met Realtek 8139

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik heb tot vandaag een triple-boot computer (windows ME, windows XP en Mandrake Linux) met een Realtek 8029 vlekkeloos gedraaid. Echter, vandaag wilde ik mn netwerkkaart upgraden (naar 100 mbit en van BNC naar UTP) door er een Realtek 8139 in te prikken. Nadat ik dat echter gedaan had, liep Windows XP vast en valt niet meer op te starten, ook windows ME start niet meer op en Mandrake Linux herkent geen netwerkkaart meer (oude Realtek 8029 is verwijderd, dus hij herkent de nieuwe niet). Wat kan ik nu doen? Is alles opnieuw installeren (klote veel werk, maar ja) de oplossing? Of valt er nog wat anders te proberen?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ook een RTL8139 en ik heb zovaak een triple boot gehad, zelfs een multi-boot. Dus aan 't type netwerkkaart zal 't wel niet liggen.

Ik zou voorstellen even een andere RTL8139 erin doet, en kijken of hij dan nog steeds het probleem geeft.

Btw: in linux is de kernel module van de 8139 8139too of rtl8139. ;)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
thnx, zal wel ff een 8139 uit mn oude slopen. Die werd in win ME wel gewoon PNP herkent, het kan dus wel. En linux...hopen dat het lukt, ken het nog niet zo goed [shame]. Moet er maar echt 's in gaan verdiepen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>