[FLASH] 'harde' tekst in Flash

Pagina: 1
Acties:

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Topicstarter
Ik wil in Flash tekst gebruiken die gewoon hard blijft, dus niet Anti-Aliased. Gewoon een arial alsof het om HTML tekst gaat. Kan iemand me helpen?

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Verwijderd

Use device fonts, of dynamisch en dan niet include all font outlines, pas wel op dat het een lettertype is dat iedereen gewoon op zn computer heeft staan anders maakt de computer er zelf een of ander krom lettertype van...

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 07 december 2001 15:48 schreef Seraph het volgende:
...anders maakt de computer er zelf een of ander krom lettertype van...
eigenlijk helemaal geen krom lettertype, gewoon een sans of sans-serif standard font.

;)

"You're only as good, as what you did last week."

• Nozzman

Nozzman

Topicstarter
http://www.miniml.com

Ik heb hier een pixelfont gedownload, maar als ik op een ander systeem kijk, dan zie ik een verpruttelde Times New Roman in dit bestand http://www.cumshot-online.nl/map/index.htm terwijl op mijn systeem het font gewoon zichtbaar en strak is. Hoe moet ik dan het font includen? :?

• Nozzman

Nozzman

Topicstarter
Oh, bij dat Flash ding ff op Brabant klikken om te zien wat ik bedoel, srry.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 16:12 schreef Nozzman het volgende:
Oh, bij dat Flash ding ff op Brabant klikken om te zien wat ik bedoel, srry.
Waar ligt Brabant..? ;)

Ik zie je lettertype wel goed, maar dat komt omdat ik ze wel op mŽn HD heb staan.

Wat je ook zou kunnen doen is je text uitelkaar halen (Break Apart).

Let wel: Je kunt je text daarna niet meer editten en je bestandsgrootte wordt (veel?) groter.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Nozzman

Nozzman

Topicstarter
Klopt, maar ik kan er niet voor zorgen dat mijn font intact blijft (in FLA dan)? Dan staat op miniml.com een verkeerde uitleg, want hij INCLUDE niet automatisch bij static tekst.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 15:50 schreef oh,when? het volgende:

[..]

eigenlijk helemaal geen krom lettertype, gewoon een sans of sans-serif standard font.

;)
tjah k schrok me altijd kapot als ik een mooi lettertype had gebruikt en je zag opeens grootte 17 Times New Roman :)....

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op vrijdag 07 december 2001 16:50 schreef Seraph het volgende:

[..]

tjah k schrok me altijd kapot als ik een mooi lettertype had gebruikt en je zag opeens grootte 17 Times New Roman :)....
Hebben jullie het nu over Flash? Die include't toch altijd het font?
Btw, ik ben een newbie hierin en ik werk met Swish...(misschien dat die het standaard doet?)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

als jij het exportert op jou comp (ctrl+enter) en jou cokmp heeft dat lettertype lopen dan neemt hij het gewoon mee in zijn *.swf.......nooit problememn mee gehad....
als je dan alleen bepaalde letters geruikt is het makkelijker dan kun je in de text opions een bepaalde set letters includen en de rest niet (optimalisatie)

Verwijderd

Je moet wanneer je dynamische tekst gebruikt, dus bijvoorbeeld uit een textfile, in je textfield aanvinken dat het lettertype meegeëxporteerd moet worden. Dit merk je bdw wel aan de filesize van je animatie ;). Of gooi ik het nu door de war met anti-aliasing van dynamische tekst?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 19:25 schreef Toeter84 het volgende:
Hebben jullie het nu over Flash? Die include't toch altijd het font?
Btw, ik ben een newbie hierin en ik werk met Swish...(misschien dat die het standaard doet?)
Flash iclude't niet automatisch het font, Alleen als je hem linked in je liberary. Wat dus voor dynamische textvelden nodig is als je raar font gebruikt.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Swish maakt toch symbols van alle letters?

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 21:23 schreef Yellow het volgende:
Swish maakt toch symbols van alle letters?
Vraag dat niet aan mij, heb swish nog nooit opgestart. Klinkt beetje als wysiwyg sucks, ik type alles (wat ook onzin is) maar toch is dit 1 van mijn principes :)

Kan me nog leuk stukje herinneren van XangadiX over swish, maar kan het niet vinden met de search (die niet werkt op gebruikersnaam)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 07 december 2001 22:35 schreef Necromancy het volgende:

Kan me nog leuk stukje herinneren van XangadiX over swish, maar kan het niet vinden met de search (die niet werkt op gebruikersnaam)
yup...ik weet welke je bedoelt:
Op dinsdag 27 november 2001 13:05 schreef XangadiX het volgende:

[..]

Swish is naar, swish is voor mensen met haast of voor mensen die niet kunnen flashen. Swish is geen flash, swish is nep. Als je swish gebruikt ziet iedereen dat je swish gebruikt en swish is naar, dus jij bent ook naar als je swish gebruikt en dan ziet iedereen ook nog dat je naar bent, dus dan vind iedereen je ook naar als je swish gebruikt. De mensen die swish gemaakt hebben moeten chemisch gecastreerd worden, want ze zijn naar en werken waarschijnlijk op een macintosh. Swish mag niet. Swish kan niet. Gebruik nooit swish.
>:) :)

"You're only as good, as what you did last week."

Pagina: 1