FF7 Crash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34259

Topicstarter
Ik heb net FF7 gekocht en ik had hem geinstalleerd, start het spel op en het loopt allemaal goed totdat die gastjes van de trein afspringen en dan er nog zo'n groep wachters aankomt
Hier begint je eerste gevecht. Als dat begint dan crasht het spel terug naar windows

Weet iemand hoe dit kan komen
Ik heb zelf een 3d prophet 4500, 128 mb ram, een athlon 750 Mhz en Directx 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Op vrijdag 07 december 2001 15:23 schreef Liquidus het volgende:
Ik heb net FF7 gekocht en ik had hem geinstalleerd, start het spel op en het loopt allemaal goed totdat die gastjes van de trein afspringen en dan er nog zo'n groep wachters aankomt
Hier begint je eerste gevecht. Als dat begint dan crasht het spel terug naar windows

Weet iemand hoe dit kan komen
Ik heb zelf een 3d prophet 4500, 128 mb ram, een athlon 750 Mhz en Directx 8.1
WAAR GEKOCHT? Zoek em al zo lang... |:(

Ennuh, nieuwste drivers, directx, sounddrivers, chipsetdrivers en check anders squarsoft.com/eidos.com es voor upgrades/patches...

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 17:06 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

WAAR GEKOCHT? Zoek em al zo lang... |:(

Ennuh, nieuwste drivers, directx, sounddrivers, chipsetdrivers en check anders squarsoft.com/eidos.com es voor upgrades/patches...
Ik heb hem bij Dimension Plus besteld. Duurde wel 2 maanden voordat ze hem binnen hadden maar hij is er eindelijk sinds gisteren !!!!!

Hij kost 69,95 en dan nog 5,- verzendkosten wat een totaal opleverd van 74,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
draai je win2k?
Probeer de Win2k compatibility kit es

http://www.eidosinteractive.co.uk/games/info.html?gmid=44

ook interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 19:48 schreef SONiCB00M het volgende:
draai je win2k?
Probeer de Win2k compatibility kit es

http://www.eidosinteractive.co.uk/games/info.html?gmid=44

ook interessant
Ja, ik draai win 2k. Waar kan ik die kit vandaan plukken?/ Gewoon van de M$ Site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm, ik heb nu alle nieuwste drivers en patches geinstalleerd enzo, maar het probleem blijft bestaan.
ZOu het mischien zijn omdat je voor eht spel Directx 5.1 nodig hebt en ik DirectX 8.1 heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Op Sunday 09 December 2001 18:31 schreef Liquidus het volgende:
Hmmm, ik heb nu alle nieuwste drivers en patches geinstalleerd enzo, maar het probleem blijft bestaan.
ZOu het mischien zijn omdat je voor eht spel Directx 5.1 nodig hebt en ik DirectX 8.1 heb ?
Zou daar niet aan mogen liggen, DirectX is backwards compatible..

Ben toch bang dat et aan windows2K ligt, dus raad je aan om Windows98 te installeren of een gokje wagen met XP en hopen dat compatibiliy-mode werkt met FF7...

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Een reinstal van het spel kan wonderen doen.. anders is het gewoon gezeik rondom win2k.. (is niet echt bedoelt voor workstation met spelletjes, en wil daarom nog weleens wat gezeik geven met drivers enzo..)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

probeer hem eens in software rendering te zetten
of anders het geluid uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 13:16
Squaresoft heeft nogal moeite om alles gewoon compatible en DirectX compliant te maken. FF7 of FF8 draaien is geluk hebben of oude hardware/drivers/os hebben.

Inderdaad, software mode draait bij mij ook, en als je een snelle CPU hebt is dat ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 19:14 schreef wacko het volgende:
Squaresoft heeft nogal moeite om alles gewoon compatible en DirectX compliant te maken. FF7 of FF8 draaien is geluk hebben of oude hardware/drivers/os hebben.

Inderdaad, software mode draait bij mij ook, en als je een snelle CPU hebt is dat ook geen probleem.
FF8 draait wel gewoon vloeiend op mijn pc, maar ik vind het trouwens wel raar dat FF7 pas crasht bij dat ene battlescreen en niet eerder ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Ik heb een playstation gekocht voor FF7. De PC versie heeft nix anders dan problemen. Zo te horen heb je inderdaad een directX/videokaart probleem. Fight scenes zijn volledig 3D en de werelden zijn in een 2d/3d overlay modus, dus.....

BTW Ik heb dit spel al meermalen op meerdere configuraties geprobeerd en de eerste pc die de 1e filmpjes in Cosmo Canyon overleeft moet ik nog zien :( Square heeft als "fix" een aantal savegames gemaakt die voorbij dat punt zijn. Lekker handig....

FF8 Loopt overigens als een zonnetje met als uitzondering dat als je een hardware Yamaha XG kaart heb deze alleen via een omweg te selecteren is voor de muziek en zelfs dan vertoont ie nog kuren. Gewone MS synthesizer of DLS compliant kaart werkt prima.

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmz, bij mij herkent de ff7 config nog geen eens mijn 3d kaart, dus ik kan alleen maar software rendering kiezen. Mischien crasht ie daarom in de battle screen
Pagina: 1