welk moederbord voor athlon XP....

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sorry, een heel afgezaagde vraag maar het kan ff niet anders.. search gebruiken geeft te veel resultaten .

Ik help iemand een pc samen te stellen. Hij wil een athlon XP etc. het enige waar ik nog niet uit ben is het moederbord. Het is al weer een tijdje geleden dat ik een mobo heb gekocht en ben niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen met DDR etc.. welk moederbord kan ik het beste adviseren? Hij wil alles bij Alternate halen dus daar moet ik een keuze uit maken ( http://www.alternate.nl/html/nodes/016025999.html ) mobo hoeft geen SDRAM te ondersteunen.

Hij had zelf de ASUS a7m266 uitgezocht (volgens mij gewoon @random uitgezocht), maar is dit een beetje een verstandige keus of kan ie beter een andere nemen? Ook met betrekking tot de chipset ed.

alvast bedankt.. en voor de mods: als je een slotje wilt zetten doe dit dan als er een rpaar reacties zijn geweest. thx :)

Verwijderd

Ik zou asus of abit nemen (vraag mij ni welk model want ik kan der ook nimeer aan uit ma vraagt daarvoor in de winkel wa raad ...)

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 15:21 schreef BlackIllusion het volgende:
Ik zou asus of abit nemen (vraag mij ni welk model want ik kan der ook nimeer aan uit ma vraagt daarvoor in de winkel wa raad ...)
het gaat me dus vooral om welk model uit: http://www.alternate.nl/html/nodes/016025999.html ...

ik zie door de bomen het bos niet meer bij wijze van spreken.....

maar als die asus a7m verder een goede keus is koopt ie die maar mooi..

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Elitegroup K7S5A.
Lekker goedkoop, lekker stabiel, DDR, onboard sound, LAN, enige nadeel is weinig overclocken...

Specs

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Zelf zou ik zeggen de ECS K7S5A, presteert heerlijk en je houd gelijk geld over voor wat (betere) andere onderdelen.

Is misschien niet zo'n bekend merk hier, maar de laatste paar series doen het erg goed hier, en ze zijn al de grootste mobo fabrikant ter wereld. Draai hier zelf ook op een ECS namelijk de K7VZA, oa ik zelf ook erg tevreden over. :D

• rvanlooijen
Op vrijdag 07 december 2001 15:26 schreef Masterdam het volgende:
Elitegroup K7S5A.
Lekker goedkoop, lekker stabiel, DDR, onboard sound, LAN, enige nadeel is weinig overclocken...
Damn ik moet tog egt es sneller leren typen :)

• rvanlooijen
Hij had zelf de ASUS a7m266 uitgezocht (volgens mij gewoon @random uitgezocht), maar is dit een beetje een verstandige keus of kan ie beter een andere nemen? Ook met betrekking tot de chipset ed.
Deze zou ik Zowieso niet doen, beruchte KT266 under-performer chipset van Via, op die K7S5A zit een SiS735 chipset, ben je Veel beter mee af.

Verwijderd

De A7V266-E zou ik nemen uit dit rijtje. Eventueel nog onboard sound of raid als ie dat wil

• Palomar
  • Niet online
De asus a7v266-e http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=GJEA24

deze kan ie dus beter nemen?

En die andere, elitegroup, is wel lekker goedkoop. Maar heeft die wel goede support enzo? Of is het een beetje low-budget? Ik moet die pc in elkaar zetten dus heb geen zin in vage troubles enzo..

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op vrijdag 07 december 2001 15:53 schreef rick_h het volgende:
De asus a7v266-e http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=GJEA24

deze kan ie dus beter nemen?

En die andere, elitegroup, is wel lekker goedkoop. Maar heeft die wel goede support enzo? Of is het een beetje low-budget? Ik moet die pc in elkaar zetten dus heb geen zin in vage troubles enzo..
Ik heb er zelf al 5 systemen mee gebouwd. Allemaal rockstable >:)

Ik haal thuis met gemak uptimes van over de 2 weken onder win2k :9~

Ter vergelijking: Met m'n Asus A7V133 haalde ik maar 3-4 dagen hooguit.

Budget: Ja, maar gewoon beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik zou er 256 of 512 MB DDR inprikken (A-Merk). En een wat snellere CPU voor het geld dat je overhoudt :)

webOS all the way!

• Palomar
  • Niet online
ok, dan wordt het dus denk ik een asus a7v266-e :)

en nog iets: hij heeft nu een p3-450 met waarschijnlijk een 235 of 250W voeding (hij weet niet waar die dat kan aflezen... |:( :P ). Voldoet zo'n voeding ook nog of met het echt een 300W zijn? XP gebruikt toch weer minder stroom enzo in verg. met een Thunderbird?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Neem toch maar gewoon een 300 watt voeding, zo duur zijn die niet.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik zou ook de Asus A7V266 nemen, ikzelf heb ook zo'n mobo en heb er goede ervaringen mee.

Toch zou ik zelfs voor een 350 Watt voeding gaan. Zo1 heb ik er ook en de stroomaflevering naar moederbord en processor is gelijkmatiger wat beter is voor al je hardware.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 15:31 schreef caesartje het volgende:

[..]A7M266

Deze zou ik Zowieso niet doen, beruchte KT266 under-performer chipset van Via, op die K7S5A zit een SiS735 chipset, ben je Veel beter mee af.
De A7M266 heeft geen Via KT266 chipset maar een AMD 760.

De A7V266 heeft de KT266
De A7V266-E heeft de KT266A

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 13:33

Paddo

¿Ik hier?

Als ik die lijst zou moeten kiezen zou het of de Asus A7V266-E of de MSI K7T266 Pro2 worden.

Maar kan het aan mij liggen.... dat die lijst van alternate echt bagger is.
3 verschillende ASUS A7V266-E... is mogelijk maar dat eentje daarvan stiekem met een KT266 (zonder A) is uitgevoerd :?
En voor onboard sound betaal je zo 70 piek meer. Daar heb je volgens mij al een Soundblaster LIVE 5.1 voor!

Allemaal errug :? :?

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Ik heb al 3 systemen met ECS K7S5A gehad en ik heb echt geen problemen gehad . Het bordje was snel en super stabiel. Ik wacht met volle spanning op de 745 SIS chipset in het K7S6A mobo :). Maar als je m,et raid en wil overclocken enzo dan moet je dus de 266A chipset nemen.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik heb nu al 3 maanden een AMD cpu met een Elitegroup K7S5A bord. zoder probleemen en het super stabiel. ik hen nog een K7S5A bord met LAN. daar maak ik mijn server van en dan kan mijn INTEL server de deur uit. pet je af voor AMD en ECS. dit is mijn eerst AMD pc.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Welk moederbord met de KT266A chip is dan het beste geschikt voor overklokken ?

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 16:18

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik heb een Amd Athlon XP 1700+ op een Elitegroup K7S5A Mobo en het draait superstabiel. En ik hield extra geld over om een goede viokaart te kopen...!!!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Verwijderd

waarom niet de Epox 8KHA+? dacht dat die zo populair was maar heb em nog nieteens voorbij zien komen hier volgens mij

Verwijderd

ik heb zelf een elitegroup k7s5a moeederbord en ik heb er nog helemaal geen problemen of klachen over.
het heeft een lekkere snelheid
ik heb niet echt verstand van mobo's maar deze zat standaart in me pc

dusz heb ik een goeie aankoop gedaan met mijn moederbord, of zijn er eigenlijk nog betere?
}:O <--- koetje BOO

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
[b]Op vrijdag 01 februari 2002 15:49 schreef edonyx dusz heb ik een goeie aankoop gedaan met mijn moederbord, of zijn er eigenlijk nog betere?
Als jij er tevreden mee bent is het toch goed :?

Overigens niet zo nuttig om dit topic hiermee weer omhoog te trappen...

Verwijderd

Ik zo een Epox 8KHA+ nemen.
Deze is rock-stable en nog eens snel ook.

Verwijderd

Zoveel mensen, zoveel smaken!
een systeem met een MSI K7T266 pro2 moet je maken! :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:55 schreef Ragonite het volgende:
Ik zo een Epox 8KHA+ nemen.
Deze is rock-stable en nog eens snel ook.
Heb ik ook in een systeem voor een vriend gestoken en nooit probs mee gehad. Wordt zeker ook mijn nieuw moederbord (of een opvolger). Ik heb net een aantal (budget) systemen in elkaar gestoken met een K7S5A/duron 1Ghz/SDRam en ook nooit problemen mee gehad. Beide borden voldoen volgens mij dus prima en moet je enkel naar prijs/chipset/OC prestaties zien wat je wil.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20

GaMeOvEr

Is een hork.

edonyx, weer een nodeloze schop. Let aub op de datum voordat je replied !

Bij deze een waarschuwinkje hiervoor.

*mep* (dat was het topic hoor, niet edonyx. ;) )

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.