Dubbel ADSL, kennisnet + normaal mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:19
Bij een buitenschoolse opvang waar ik het netwerk een beetje beheer is nu ADSL, dat werkt redelijk en ze kunnen met al die pcs daar naar hartelust surfen.

Maar ze hebben subsidie gekregen voor Kennisnet. Naar wat ik gelezen heb is kennisnet afgesloten van het internet en dat is dus eigenlijk erg onhandig.
Nu had ik zelf in gedachten:

2 servers of routers, 1 voor internet en 1 voor kennisnet.
Tijdens opstarten van windows kun je kiezen waar je voor kiest, voor gateway X of gateway Y

Is het echter mogelijk op 1 locatie 2 ADSL lijnen aan te leggen? (1 ligt er dus nu al)

Alvast bedankt!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

1) Kennisnet gaat enkel via proxy (poort 8080, proxy.kennisnet.nl) dus enkel http
2) 2e ADSL lijn kan wel, maar over andere telefoonkabel. Dus als je nu 2 losse lijnen hebt (of 2x isdn2 lijn) kan het, anders extra lijn laten aanleggen.
En natuurlijk een extra adsl modem.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 16:02 schreef qless het volgende:
1) Kennisnet gaat enkel via proxy (poort 8080, proxy.kennisnet.nl) dus enkel http
En dan zit je dus wel op internet :)
Daarnaast heb je ook een ftp-proxy en een socks-proxy, check je welkomstbrief van nl.tree
Dat is nog steeds gruwelijk irritant, en daarom kun je poorten laten openstellen op de router, moet je een verzoekschrift indienen bij het ministerie, details staan op die supportsite van ze :)
Maar als je je gebruikers alleen gewoon wilt laten surfen hoef je niets te veranderen.
Zolang je binnen kennisnet blijft is er minder/niets geblokkeerd, je kunt met je mailprogramma wel gewoon verbinden met de kennisnet pop/smtp server, maar niet met een externe mailserver.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
Op vrijdag 07 december 2001 16:37 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

En dan zit je dus wel op internet :)
Daarnaast heb je ook een ftp-proxy en een socks-proxy, check je welkomstbrief van nl.tree
Dat is nog steeds gruwelijk irritant, en daarom kun je poorten laten openstellen op de router, moet je een verzoekschrift indienen bij het ministerie, details staan op die supportsite van ze :)
Maar als je je gebruikers alleen gewoon wilt laten surfen hoef je niets te veranderen.
Zolang je binnen kennisnet blijft is er minder/niets geblokkeerd, je kunt met je mailprogramma wel gewoon verbinden met de kennisnet pop/smtp server, maar niet met een externe mailserver.
wij hebben kennisnet op school..en het SUCKT !

De pagina's van kennisnet zelf laden vreselijk snel, heel mooi allemaal, maar INTERNET pagina's gaan gewoon nog 10x zotraag als een 28k8 modem !
Nouja, is mioschien iets overdreven, maar het is echt bout.

Soms kan je gewoon een dag totaal niet internetten, krijg je timeouts etc zelfs !

"k zou het lekker bij adsl houden :)

[edit]
asl ik alleen op de (kennisnet) verbinding zit, kan ik wel downloaden met +/- 30KB/sec, maar 't browsen gaat rete traag..... (miss trage proxy ofzo)

Verwijderd

Hier gaat het strak met 190 KB\sec :D