Muziek in games tegenwoordig!

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 12:14
Valt het iemand op dat games tegenwoordig ook steeds vaker goed georchestreerde muziek krijgen, soms zelfs door gerenomeerde filmmuziek composers.

Ik vind dit een erg goede ontwikkeling, kijk maar naar RTCW en Ghost Recon. Vooral bij die laatste vind ik het erg jammer dat ze de muziek niet ergens in-game er tussen wisten te sneaken. Ik vind de muziek in dat spel bij de front-end zo keigoed. Uiteraard nog niets vergeleken bij wat je in de films hoort, maar het komt toch steeds meer in de buurt.

Just my 2 cents. ;)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweetyfrk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 16:54
Mee eens, maar dat was al een tijdje zo :) (verwijzing naar Final Fantasy VII --> beste game ooit, vet sfeervolle muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25187

Ja die knakker van the rock/rainbowsix maakt wel goede muziek..

Maar dat maakt het spannend he..

bij CS is het ook wel leuk om "Rob D - Clubbed to Death" te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-06 12:41
Tom CLancy heeft altijd goede muziek bij zijn films en spellen. Dat is zeer relaxed. :Z

Veel adventure spellen hebben ook goede muziek zoals Atlantis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24791

Ja vooral in Outcast.
Dat was pas sfeervol.
En de muziekjes in Diablo zijn ook altijd mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
Op vrijdag 07 december 2001 14:56 schreef WouteRF het volgende:
Ja die knakker van the rock/rainbowsix maakt wel goede muziek..
Sorry, kleine correctie. "The Rock" is gecomponeerd door Hans Zimmer, tevens de man achter titels als "Gladiator" en "Pearl Harbor". De Tom Clancy games worden standaard door een ander gedaan, die iets minder bekend is.

Toch heeft Hans Zimmer vroeger ook een spel "gescored", zoals ze dat noemen. Dat spel heette "turrican", en ik weet nog goed dat ik die alleen maar heb doorgespeeld, om alle muziek te kunnen horen. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01

drice

Loading...

Vooral lucasarts heeft altijd goede muziek vind ik.
En de muziek in RTCW is ook lekker opzwepend :9~

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
Ja, de muziek in RTCW is door diezelfde gast als Ghost Recon gedaan. Ik kan alleen niet op zijn naam komen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:32
ik vind de muziek van Max Payne wel goed...en zeker als je met ultimade v7 (mod) bullet time ingaat (smack my bitch up-prodigy).
wat is nu heerlijker dan met 2 MP5's alles af te knallen met "smack my bitch up" op de achtergrond >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40349

Outcast !!! Vette muziek (russische symfony orchestra)
Outcast 2!! Wordt nog vetter muziek (zelfde als hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slownera
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-02 15:35
Was Turrican niet door Chris Huelsbeck gedaan, vaste gast van Rainbow Arts en Factor5?

En niet te vergeten Metal Gear Solid2 door Harry Gregson-Williams (Shrek, Enemy of the State). Tevens een van de lieden van MediaVentures, muziek bedrijf van Hans Zimmer (Crimson Tide, Gladiator en nog een hele hoop meer)

Bill Brown is zeker ook niet slecht, RogueSpear en Ghost Recon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Nine Inch Nails wou ik even toevoegen (Quake 1, en ook in... éh, waren er niet nog een paar spellen :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 22:52
Fear Factory :) . Carmageddon en Messiah gloofk ook...

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31
Ik vind de 8ergrond muziek van UnrealTournament altijd nog wel relax :-)

Feyenoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Total Annihilation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Homeworld

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
ook oude spellen hadden al goede muziek trouwens......denk aan Wolf3D, de LucasArts adventures (Monkey Island serie, Sam&Max etc.)

alleen toen moest het in midi das jammer maar er zijn melodien van die spellen die heb ik nu nog in mn kop.......zo goed waren ze,

dankzij mp3 kunnen ze nu kwalitatief heel goede muziek in de spellen stoppen, das wel relaxed......RTCW is supersfeermuziek ja (in de stijl van wolf3d) ook Grim Fandango vind ik superpassend bij dat spel.......

PS: hoe heet die gast ook alweer die (bijna) alle LucasArts spellen heeft 'gescored'???? voornaam is Michael dacht ik............die is echt super die gast

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
de oude starwars games hadde pas mooie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 19:44
Het is ook een kenmerk van een goede game, of er goede muziek bij zit.

UT had dat ook man, lekker goed gevoel bij die mosterkill met music volume op 100% >:) Fraggen maar, neej bij CS past geen muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Heroes II en III hebben erg mooie muziek.

Heroes II heeft orkestmuziek en opera, Heroes III heeft enkel orkestmuziek. Heroes 1 ken ik niet. Heroes 4 is van mij zodra het uitkomt :9

Andere spellen waarvan ik vind dat de soundtrack errug mooi is:
Tyrian 1, 2 en 2000
Deadly Tide
Samurai Showdown (GB)
Gargoyle's Quest (GB)
Alien logic
American McGee's Alice
The Rise of the Triad
Final Fantasy serie
CastleVania serie
Gradius / Nemesis serie
Doom 1 en 2
Diablo 1 en 2
Drakan: The order of the Flame
Heretic 1 en Hexen 1
Unreal, Unreal: Return to Na Pali en UT.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
Riven heeft zeer goeie muziek
Operation flashpoint heeft ook aardige muziekjes op de achtergrond :9~

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Laatst online: 11:35
En natuurlijk..
Transporter Tycoon!
Zo'n geniale "Jazz Jukebox" dat het me niet eens kan rotten dat het midi's zijn! 8-)
Ik betrap mezelf er nog regelmatig op dat ik 'Little red diesel' of 'aliens ate my railway' neurie.. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eranum
  • Laatst online: 14-06 22:02

Eranum

geek!

Idd, Riven is ook heerlijk. Lekker met de ramen dicht, rolluiken omlaag, licht uit, koptelefoon op, volume lekker hard... Aaaaaaaaah :)

tää on taas niin tätä

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Heroes 4 is van mij zodra het uitkomt
Ik weet het niet zeker, maar ik hoorde dat heroes 4 weer opera kreeg zoals Heroes 2 :9 - Heroes 2 stop ik zelfs nog wel eens in mijn CD-speler. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Om nog maar wat te noemen: Police Quest 3 (oud ja) had muziek van Jan Hammer. Jammer is dat de muziek bij de "andere" spellen vaak achteruit gaat...de meeneurie melodietjes van de C64 en MSX vroeger zijn er niet zo vaak meer. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25187

Die muziek is gewoon stoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
Op zaterdag 08 december 2001 01:48 schreef MrRudi het volgende:
Om nog maar wat te noemen: Police Quest 3 (oud ja) had muziek van Jan Hammer. Jammer is dat de muziek bij de "andere" spellen vaak achteruit gaat...de meeneurie melodietjes van de C64 en MSX vroeger zijn er niet zo vaak meer. :'(
das waar, vroeger waren het echt van die melodietjes die bleven een hele dag in je kop zitten als je een spel had gespeeld.......nu is het toch wat anders

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35995

THPS2 heeft goeie muziek :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op zaterdag 08 december 2001 20:58 schreef vuiniszak het volgende:
THPS2 heeft goeie muziek :9 :9
jammer dat niemand weet wat THPS is :P Tering He PlayStation 2 :P

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 23:21

Mystic_X

What does this button do

Nou de games van squaresoft hebben simpel weg de beste muziek.
Lol in de gamespot top 10 muziek waren het bijna alleen maar square games.
Helaas zijn de meeste hier PC freaks, en hebben alleen maar de midi versie gehoord (bij FF7 die sucked op de PC) Ook vind ik spelletjes zoals Tony hawk en Emperor of dune zwaar goede muziek hebben.
Ik moet zeggen dat de muziek in FPS niet goed is, en ik speel ook veel FPS

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24788

Op vrijdag 07 december 2001 22:21 schreef Nephilin het volgende:
Total Annihilation.
AMEN! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 09 december 2001 01:03 schreef GambitRS het volgende:

[..]

jammer dat niemand weet wat THPS is :P Tering He PlayStation 2 :P
*kuch* Tony Hawk Pro Skater 2 *kuch*

niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 09 december 2001 04:58 schreef MrRudi het volgende:

[..]

i know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Op zondag 09 december 2001 04:58 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat het wel een gave soundtrack is, past ook heel goed bij het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Muziek in Alien vs Prediter 2 was lekker eng :P, vooral als je als marine speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik vind nog steeds de muziek van Command&Conquer: Red Alert en z'n uitbreidingen Counterstrike en Aftermath de beste gamemuziek.

Als je goed luistert kom je in een heleboel nummers bekende (oude) analoge synthesizers etc tegen, o.a. de Korg Prophecy, maar ook nieuwere zoals de Roland JV series.
De beste nummers staan trouwens als audio op de Counterstrike/Aftermath cd's. Hier zit ook errug goed sample werk in.
ohja, en ik ben trouwens ook nog eens ergens nummer tegengekomen waar ze een Fender Rhodes gebruiken, meest geile sound die er bestaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37820

Ik vind de muziek van Chrono Trigger ook wel relaxed, maar dat is dan ook weer een produkt van square.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik vond de muziek van de Need For Speed serie wel leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37846

De muziek van vroeger spreekt mij veel beter aan. Voorbeelden: Wing Commander 3 en 4, StarWars Rebel Assault 1 en 2.

Ook de oude SNES en NES hadden leuke deuntjes zoals StreetFighter 2, en dan vooral de levels van Cammy en Ryu...snik. wat een nostalgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op Sunday 09 December 2001 16:17 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
ik vind nog steeds de muziek van Command&Conquer: Red Alert en z'n uitbreidingen Counterstrike en Aftermath de beste gamemuziek.

Als je goed luistert kom je in een heleboel nummers bekende (oude) analoge synthesizers etc tegen, o.a. de Korg Prophecy, maar ook nieuwere zoals de Roland JV series.
De beste nummers staan trouwens als audio op de Counterstrike/Aftermath cd's. Hier zit ook errug goed sample werk in.
ohja, en ik ben trouwens ook nog eens ergens nummer tegengekomen waar ze een Fender Rhodes gebruiken, meest geile sound die er bestaat :)
RA soundtrack heerst :) Maarruh, de prophecy sounds zijn gesampled en met een externe DSP behandeld om het analoge effect te genereren. Frank heeft geen prophecy verder, wel de hele JV serie aan modules en twee Akai samplers. Z'n mengpaneel is wel het stoerst :) De schuifjes van het mengpaneel "verzetten zichzelf" als ie een bestand inlaad op de computer...erg stoer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die van RA is idd wel goed ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op Sunday 09 December 2001 20:21 schreef MrRudi het volgende:

[..]

RA soundtrack heerst :) Maarruh, de prophecy sounds zijn gesampled en met een externe DSP behandeld om het analoge effect te genereren. Frank heeft geen prophecy verder, wel de hele JV serie aan modules en twee Akai samplers. Z'n mengpaneel is wel het stoerst :) De schuifjes van het mengpaneel "verzetten zichzelf" als ie een bestand inlaad op de computer...erg stoer :D
Maar het blijft een prophecy :)
Waar heb jij trouwens meer info gevonden over de maker van de muziek ("Frank"?)? Gewoon van de Westwood site?
Btw, over dat mengpaneel: dat is gewoon automation. Nouja, 'gewoon'... het is nog lang niet gebruikelijk om dat te hebben. Maar ze beginnen dat wel steeds meer toe te passen. De Yamaha O-series (O1v, O2r etc) hebben dat ook allemaal. Maar het zijn dan ook digitale consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op Sunday 09 December 2001 23:03 schreef Dr. RiPsaw het volgende:

[..]

Maar het blijft een prophecy :)
Waar heb jij trouwens meer info gevonden over de maker van de muziek ("Frank"?)? Gewoon van de Westwood site?
Btw, over dat mengpaneel: dat is gewoon automation. Nouja, 'gewoon'... het is nog lang niet gebruikelijk om dat te hebben. Maar ze beginnen dat wel steeds meer toe te passen. De Yamaha O-series (O1v, O2r etc) hebben dat ook allemaal. Maar het zijn dan ook digitale consoles.
Frank Klepacki is de maker van ALLE Westwood muziek...sinds kort zit er een mannetje bij. Ongelofelijk productief die gast. En nee dit weet ik niet van de Westwood site maar uit eigen ervaring. En het was de eerste keer dat ik een "Automation" mengpaneel zag en ik vond het erg geinig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
Op zondag 09 december 2001 18:48 schreef henkie2002 het volgende:
De muziek van vroeger spreekt mij veel beter aan. Voorbeelden: Wing Commander 3 en 4, StarWars Rebel Assault 1 en 2.
Op zich wel logisch dat je de muziek uit rebel assualt veel beter vond. Dat is namelijk de echte filmmuziek uit de star wars films. Van ons aller geliefde en veel geeerde John Williams, die BTW voor mij nog steeds de beste componist is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
Ik vond overigens de muziek uit Monkey island en outlaws ook erg leuk. Dat was gemaakt door clint bajakian, of zoiets. De achternaam weet ik niet zeker meer.

Vooral dat de muziek uit monkey island in alle delen doorgaat vind ik erg goed. Echt een goed hoofdthema.

Pagina: 1