Op maandag 10 december 2001 15:08 schreef Wokker het volgende:
aah ok
Ik heb een boek wat in 1998 geschreven is en ik heb de 6de druk uit 2001
Het boek heet Aan de slag met C++ geschreven door Gerjan laan. Heb ik nou het verkeerde boek gekocht ?? OF moet ik gewoon wat dingen in het boek negeren
en van hier overnemen ?
Ik kan online alleen de inhoudsopgave vinden. Daar wordt ik niet heel erg blij van, maar een inhoudsopgave zegt niet alles natuurlijk.
Wat is er volgens mij mis ?
* Eerste 5 hoofdstukken gaan meer over C dan over C++ stijl ( geen OO ! )
* Pointers worden te vroeg behandeld.
* Strings en arrays worden bij elkaar behandeld; ik ben bang dat dit betekent dat met strings char* wordt bedoeld. En dan is hoofdstuk 7.3 onzin.
* Structures worden als iets bijzonders behandeld, bv met functiereturn en zo. Maar daar werken ze hetzelfde als integers en zo.
* Structures en objecten zijn hetzelfde, maar worden apart gepresenteerd.
* Contructors worden wel behandeld, maar destructors (die net zo belangrijk zijn ) volgens de inhoudsopgave niet
* Hoofdstuk 13 lijkt zelfgemaakte container classes te behandelen, dus de standaard containers te missen
* De hele standaard library wordt niet behandeld

Iterators, algoritmen, etcetera, komen gewoon niet aan bod?
In het kort, dit lijkt op autorijles zonder dat je leert schakelen. Je komt wel vooruit, maar hard gaat het niet, en je eindigt als een gevaar voor de rest van het verkeer.
Klinkt hard, maar als je geen docent hebt die dit gemis aanvult komt het wel daarop neer.
Ik kan alleen slecht beoordelen of wat er wel instaat, correct is.
[ voor alle duidelijkheid, de lijst boven is niet compleet ]
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein