[Buzzman] te selectief

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
In WOS worden de topics die niet aan de regels voldoen orherroepelijk gesloten (dacht ik), maar nadat ik een paar dagen de treads heb doorgekeken lijkt het wel of Buzzman er een hele selectieve manier op na houdt :(

Als ik nu in WOS rondkijk zie ik veel topics die (totaal)niet aan zijn notabene eigen regels voldoen en gewoon openblijven terwijl andere die misschien alleen [XP], [win2k] ed voor de tread hebben syaan gewoon gesloten worden :(

Oke ik bedoel dit niet als flame ofzo en hij moet zelf weten wat hij doet, maar ik ben van mening dat als je een regel opsteld deze ook moet volgen en opjectief blijven of de regels herzien :)

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
w8 ff, je probeert dus te zeggen dat als je [xp] ervoor hebt staan dat ie dan dicht gaat. En als je het er niet voor hebt staan, dat het dan niet dichtgaat?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Voorbeelden?
Ikzelf vind het nogal meevallen, maar als jij vindt van niet: prove it :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Indien een topic conform de mod's regels niet mogen omdat ze op het randje zitten oid. EN de mod ziet het topic en denkt dat het wellicht wel redelijk goed loopt, zinnig is en toegevoegde waarde heeft, waarom zou een mod dan zijn lijn volgen en het topic sluiten?
Zowiezo dat een lijn niet alles glashard definieerd en een mod kan toch af en toe coulant/clement zijn?

Niet alles wat fout is moet dicht. Buzzman zal ongetwijfeld wel weten welke meuk goed past in zijn straatje.

[disclaimer], betreffende mod kan zijn veer afhalen op ICQ 11172023.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 14:48 schreef Jotti het volgende:
Voorbeelden?
Ikzelf vind het nogal meevallen, maar als jij vindt van niet: prove it :)
Oké deze er ff tussen uit genomen:

na aanleiding van (zijn eigen regels) ***voordat je een nieuw topic plaatst***

inaccessable boot device na ghosten geen [] gebruikt

master boot record terugzetten Weer geen [] en een echte search vraag.

Schone schijf nieuw begin!! Weer geen [] weer search

Acpi uitgezet: nog steeds BSOD! again geen [] in dit geval [XP]

ramplankprobs Weer geen [] onduidelijke titel gaat over toetsenbord enz.

Staan er nog meer, maar geen zin om ze allemaal te noemen :)

Deze word gesloten omdat tie niet aan de regels voldoet :?

rare letters

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
yep, geen []

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 15:08 schreef ecteinascidin het volgende:
Indien een topic conform de mod's regels niet mogen omdat ze op het randje zitten oid. EN de mod ziet het topic en denkt dat het wellicht wel redelijk goed loopt, zinnig is en toegevoegde waarde heeft, waarom zou een mod dan zijn lijn volgen en het topic sluiten?
Zowiezo dat een lijn niet alles glashard definieerd en een mod kan toch af en toe coulant/clement zijn?

Niet alles wat fout is moet dicht. Buzzman zal ongetwijfeld wel weten welke meuk goed past in zijn straatje.

[disclaimer], betreffende mod kan zijn veer afhalen op ICQ 11172023.
Als een modje regels opsteld moet hij die voor iedereen laten gelden imho en opjectief te werk gaan ipv een beetje selectief links en rechts wat 'foute' topics sluiten, want zo komt het over op mij en ik denk ook op anderen.

Die regels die hij heeft ingesteld heb ik geen problemen mee (laat dat wel wezen) alleen de manier waarop hij ze hanteerd :)

Ik wil Buzzman dus ook niet aanvallen ofzo, maar ben wel gewend voor m'n mening uittekomen als me iets dwarszit/opvalt.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 15:23 schreef Mataraty het volgende:
Als een modje regels opsteld moet hij die voor iedereen laten gelden imho en opjectief te werk gaan ipv een beetje selectief links en rechts wat 'foute' topics sluiten, want zo komt het over op mij en ik denk ook op anderen.
Het is wat ecteinascidin zegt, als een topic goed loopt is er geen reden om het te sluiten.
Je moet die regels zien als richtlijnen, naar die richtlijnen werkt een moderator, maar het is niet de taak van een moderator om regels op te stellen en die zo strikt mogelijk na te leven, het is zijn taak om het forum bij te sturen waar nodig en netjes te houden. Daar zijn dus richtlijnen voor nodig, maar die moet je niet als wetboek zien.
Als een topic wat in eerste instantie gesloten had moeten worden toch een leuke draai krijgt en leuk / interessant wordt is er geen reden om het topic te sluiten :)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Oké ik bgrijp het gedoe van 'als een topic goed loopt' ect, maar (de beroemde maar :) ) Hij steld regels op en sluit topics link en rechts. Hij geeft sommige topics niet de kans te groeien en kan binnen enkele seconden zien of een topic (die net geopend is) een leuke twist kan/gaat krijgen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De vraag die een user zich moet stellen is welke regels een mod moet volgen?

Als een mod regels maakt, dan weet een user dat dat iig NIET mag. Indien een mod een topic vind die wel-zou-kunnen, dan hoeft een mod natuurlijk niet als een boeman er een slotje op te gooien.

Ik denk dat je iig minder slotjes en frustraties tegenkomt als een mod zijn eigen regels ten voordele van users ombuigt. Aangezien niemand eropachteruit gaat, zou ik het zo laten. Indien een mod de regels wel strikt toe gaat passen gaat overigens iedereen erop achteruit.

* Delerium denkt dat regels prima zijn zo.

Fietsen zonder fietsbel mag in NL ook niet, maar ik denk dat je niet blij bent als een agent je naar het bureau brengt als je fietsbel ontbreekt.

[edit], dan ben je nog steeds als user verplicht om het goed te doen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 07 december 2001 15:08 schreef ecteinascidin het volgende:

Hiermee kan ik niet meer dan mee eens zijn :).

het is niet zo dat elke topic nou perse dichtmoet. En de topics die je opnoemt, zouden weleens nog niet gezien kunnen zijn.

Daarvoor kan je toch nog steeds beter SU gebruiken om ze onder de aandacht van de mod te stellen. Ik ben eigenlijk wel blij dat het superextreemstricte van die regels aan het minderen is. De regel: én niet zo fijn topic én niet voldoen aan die regels = slotje, vind ik al véél beter (zij het nog niet ideaal).

Zeggen dat die andere (op zich goede) topics ook dichtmoeten omdat de regels nou eenmaal zo zijn, wordt niemand beter van, toch?
Als een mod regels maakt, dan weet een user dat dat iig NIET mag. Indien een mod een topic vind die wel-zou-kunnen, dan hoeft een mod natuurlijk niet als een boeman er een slotje op te gooien.
Wederom ook eens. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 15:37 schreef JvS het volgende:

[..]

Hiermee kan ik niet meer dan mee eens zijn :).

het is niet zo dat elke topic nou perse dichtmoet. En de topics die je opnoemt, zouden weleens nog niet gezien kunnen zijn.

Daarvoor kan je toch nog steeds beter SU gebruiken om ze onder de aandacht van de mod te stellen. Ik ben eigenlijk wel blij dat het superextreemstricte van die regels aan het minderen is. De regel: én niet zo fijn topic én niet voldoen aan die regels = slotje, vind ik al véél beter (zij het nog niet ideaal).

Zeggen dat die andere (op zich goede) topics ook dichtmoeten omdat de regels nou eenmaal zo zijn, wordt niemand beter van, toch?
[..]

Wederom ook eens. :)
Helemaal eens :)

Echter worden ook de goede topics die niet aan die regels voldoen vaak gesloten, omdat ze simpel [] niet gebruiken.

Ik bedoel er worden ook topics gesloten zoder enig reply (behalve van hem) die gewoon een goede vraag bevatten en inweze ook kunnen uitlopen op een leuke discusie :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 07 december 2001 15:42 schreef Mataraty het volgende:

[..]

Helemaal eens :)

Echter worden ook de goede topics die niet aan die regels voldoen vaak gesloten, omdat ze simpel [] niet gebruiken.

Ik bedoel er worden ook topics gesloten zoder enig reply (behalve van hem) die gewoon een goede vraag bevatten en inweze ook kunnen uitlopen op een leuke discusie :)
Mjah, dan is het misschien tijd voor een kleine evaluatie van Buzzman of hij die regels iets gaat versoepelen (zoals ET743 en co beschreven) of echt consequent gaat gebruiken. Ik zou het eerste wel fijn vinden, als dat in zou houden dat het niveau er wat aan gehad heeft. :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 15:49 schreef JvS het volgende:

[..]

Mjah, dan is het misschien tijd voor een kleine evaluatie van Buzzman of hij die regels iets gaat versoepelen (zoals ET743 en co beschreven) of echt consequent gaat gebruiken. Ik zou het eerste wel fijn vinden, als dat in zou houden dat het niveau er wat aan gehad heeft. :).
Kan het hier alleen maar eens mee zijn :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op vrijdag 07 december 2001 15:17 schreef Mataraty het volgende:
[..]
Oké deze er ff tussen uit genomen:

geen [] gebruikt
Weer geen []
Weer geen []
Enz. enz.
Laat ik vooropstellen dat het niet om die punthaken gaat, maar om het feit dat je een duidelijke topictitel hebt met het OS/Programma erin. Het LIEFST met die haken eromheen. Sommige titels zonder die info zijn al vrij duidelijk... dus om die nou te sluiten, komt op mij behoorlijk mierenneukerig over. Het enige wat ik nu kan zeggen: we zullen proberen beter op te letten en iig niet mierenneukerig te sluiten, dat is helemaal geen 'honorable goal'.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1