[flash] interval/oid

Pagina: 1
Acties:

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Ik ben op zoek naar iets in flash waarmee ik (liefts tot op milliseconden nauwkeurig) een interval kan laten lopen en waarom ik kan reageren. Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden zijn truuks met de enterFrame, maar dat gebeurt maar 12 keer per seconde als je er verder niet aan zit, en het schijnt per computer ook nog wat te verschillen.

Wat ik dus eigenlijk zoek is iets als de setInterval(functie, x/1000s) zoals javascript dat heeft. Iig iets veel nauwkeurigers dan de enterFrame.

Bestaat dat uberhaupt?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Zo'n interrupt is niet mogelijk nee.....
De complete clock van actionscript is framebased.

de framerates die prefereerbaar zijn:
21, 31, 59

deze framerates zorgen ervoor dat Mac&PC ongeveer even snel lopen.

Wat je wel kan doen is een losse MC maken, die als actie heeft het checken&vergelijken van de clock. Deze loopt gewoon, tot een bepaalde var op true slaat, dus wanneer de rest van de componenten klaar zijn.

Verwijderd

Kan trouwens wel wat voor je bouwen, zoals je hierboven beschrijft?

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
da's het probleem niet echt, ik flash dan wel pas sinds gister :) maar het principe ziet er vrij eenvoudig uit, en het gebruiken van actionscripts, verschillende mc's en een timer zoals jij beschrijft krijg ik dan ook nog wel voor elkaar. maar bedankt voor het aanbod :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 07 december 2001 14:17 schreef B-Top het volgende:
Zo'n interrupt is niet mogelijk nee.....
De complete clock van actionscript is framebased.
vraagje: de getTimer() telt die de secondes pas, nadat heel het filmpje is geladen? Of gaat deze lopen zodra de eerste bytes binnen zijn?

Zonee, dan zou het theoretisch mogelijk zijn een setInterval te simuleren via getTimer? omdat deze framerate onafhankelijk is...of zie ik iets over het hoofd?
de framerates die prefereerbaar zijn:
21, 31, 59

deze framerates zorgen ervoor dat Mac&PC ongeveer even snel lopen.
Klopt als een bus, en dat heeft te maken met het volgende:

De Flash player op de MAC is zo buggy, dat deze framerates tussen 20 en 30 frames niet kan weergeven. In de zin dat elk getal tussen 20 en 30 word weergegeven als 21 frames per seconde, en elk getal boven de 31 als 31 frames per seconde en elk getal boven de 59 als 59 frames per seconde. We hebben er hier ook vaak last van...helaas.

:)

"You're only as good, as what you did last week."

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

En framerates onder de 21? Zelf werk ik meestal op de default 12 frames namelijk :)

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Pagina: 1