Nelis dat Graig Mulins de beste photoshopper ter wereld is, is algemeen aanvaard, zelfs de mensen in zijn eigen vak beschouwen hem als de beste, hij heeft gewerkt aan films zoals Final Fantasy, X-men, Episode 1, Lord Of The Rings.
Nou als dat geen indrukwekkend rijtje is(die eigenlijk nog veeeel langer is) dan weet ik het ook niet meer.
Ik kom ook op andere forums(die zich volledig met CG bezighouden)
Zoals maxforums, sijun(waar graig mullins zelf komt)en Raph, en daar wordt hij ook beschouwd als de beste.
Nou op Sijun komen echt de beste photoshoppers van de wereld samen(
www.sijun.com), als die community het erover eens is dat Graig Mullins de beste is dan kan ik daar niet tegen in gaan, want de helft van die lui zijn 100x zo goed als ik.
Btw voor die gast die zei dat hij beter Painter kon gebruiken;Dat doet ie ook, lees maar op zijn site, maar hij gebruikt voornamelijk photoshop, hij zegt ook dat hij painter zo af en toe gebruikt om te experimenteren omdat het nog lang niet op het niveau van photoshop is.(er missen een aantal dingen)
Dat het om het resultaat gaat snap ik ook, maar ik wilde daarmee duidelijk maken, dat zelfs met de simpelste middelen in PS je de gaafste dingen kan maken, en niet zoals hier in NL vaak wordt gedaan van die standaard dingen.
Imho ben je past echt een pro als je het zo kan.
En hoe ik weet dat niemand dit in NL kan is zeer simpel.
Nederland heeft 2 films in zijn geschiedenis gehad waarbij computer graphics zijn gebruikt.
Dat zijn Abeltje(kots) en Minoes(kots), ik ken nou net toevallig het bedrijf dat aan abeltje heeft gewerkt.
Dit bedrijf heet Virtual Factory en ligt in Doorn ofzo in de buurt van Utrecht.
www.virtualfactory.nl
Dat is dus het meest hoogstaande bedrijf van nl qua CG, en niet lost boys zoals menig denken want die doen geen animatie.
Bekijk hun site es, hun portofolio, dat is toch om te lachen, die lui hebben nooit eens van matte painting gehoord.
Als dat het meest hoogstaande bedrijf van NL is(wat het dus ook is), geloof me, als zij het dan niet kunnen dan kan geen hond het in nl, want er zijn geen betere bedrijfen op het gebied van CG in nl dan dat.
En als iemand het in nl kon dan was hij hier echt niet gebleven maar zeer snel vertrokken naar de usa, waar hij 20x zoveel verdient.
Ik wil NL niet bashen, ik zou alleen willen dat het beter was hier in de CG industrie.(voor zover je het een industrie kan noemen)
Ik doe zelf al 5 jaar CG, weet er behoorlijk wat van, werk bij een reclame bureau, en ken veel mensen en hoogstaande bedrijven op dit gebied, maar geen van hun allen komt maar ook in de buurt van wat men in usa,japan, duitsland of frankrijk doet.
Dat is niet omdat nl een klein landje is maar, omdat het onderwijs op dit gebied zeer hard zuigt.
De leraren hebben vaak zelf een snel cursus gehad in het onderwijzen van CG of een of ander 3D pakket en staan dan voorde klas de meest simpele en standaard dingen te vertonen.
Terwijl elke software veeeel meer in zich heeft dan dat.
Totdat die instelling niet verandert zul je veel zelf moeten doen op een CG school in nl.(vraag Gladiool, hij zit volgens mij op een grafisch lyceum)
Ook ik heb eerst op HBO maya gehad in een animatie school, nou in 4 jaar leren ze je niet meer dan 3d letters maken en het van links naar rechts te animeren.
Gewoon om te huilen.
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe animatie HBO(en heb misschien iets gevonden).
Maar toch als het bij het onderwijs al zo fout zit(en dat geldt niet alleen voor 3D software ook photoshop en dergelijke)
dan is er echt niemand in NL die matte painten kan.
Poeh, blauwe vingers van het typen hehe:)