Case fan mod voor videokaart koeling?

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 17:38
Hier alvast een plaatje van de huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klaasbram.triep/images/fan_mod_nu.jpg
Nou denk ik dat als ik de case nou koele lucht laad zuigen en de laten richten op mijn videokaart zoals het plaatje hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klaasbram.triep/images/fan_mod_hoe.jpg
Nu wil ik het volgende weten: heeft dit veel zin (ook wanneer je de videokaart gaat overclocken). En bestaat er misschien een "standaard" soort fan stuk waarmee je de luchtstroom 90 graden kunt laten draaien?
De fan is na schatting ongeveer 8 cm.

edit:
typo

Taal fouten inbegrepen ;)

• The-Source
*schop*

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Uhm maybe idee maar is het niet makkelijker om vooraan een cooler te zetten die lucht aanzuigd en die fans die je achterin hebt de lucht eruit zuigen. hierdoor hoopt de lucht zich niet op in je pc.

wat jij nou doet is de warme lucht die je voeding uit je pc dump terug erin zuigt met behulp van je achterste koelers
je koelt hierdoor veel minder efficient. aangezien je iets probeerd te koelen met warme lucht

je cpu koelen met warme lucht is ook niet echt verstandig.

Je kan ook een gat in je zijpaneel maken waardoor je lucht naar je videokaart blaast. Dit is wel meer werk.

succes

>Systeemspecs<

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Over het algemeen zuigt een slotkoeler lucht weg overigens ;)

Maar je zou met een fanduct (stofzuigerslang ofzo, of stukje pvc buis) de lucht van je bovenste fan op je kaart kunnen laten blazen.

• Raging_6
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06-2023

Raging_6

Mainframe voor thuis?? Hmmm...

warme lucht stijgt op dus je originele opstelling blazen onder zuigen boven lijkt mij de beste. Een videokaart wordt zoiezo niet zo bloed heet als je gaat oc'en

Asus P4p800 + p4 3ghz@3,2 + 1 Gig Corsair XMS and a Sapphire Atlantis Radeon 9800 pro

• The-Source
Ik denk dat ik voor proc koeling niet bang hoef te wezen want ik heb deze koeler.
Ik kan dus het beste mijn case fan de lucht naar buiten laten blazen. Na andere tips (of links naar voorbeelden) om mijn videokaart te koelen zonder een gat in een zijpaneel te boren.
[edit link werkte niet]

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

tja je kan een processor los ophangen in je kast of ergens een ventilator opplakken of bevestiggen
maar zorge wel dar hij ruimte heeft aan beide kanten om lucht te verplaatsten

>Systeemspecs<

• Raging_6
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06-2023

Raging_6

Mainframe voor thuis?? Hmmm...

je moet er rekening mee houden dat als je teveel lucht je systeem inpompt je last krijgt van een lichte overdruk en dat helpt je case temp omhoog

Asus P4p800 + p4 3ghz@3,2 + 1 Gig Corsair XMS and a Sapphire Atlantis Radeon 9800 pro

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 11:13

chromeeh

the Gnome

Hmmm.... ik heb alle fans in m'n case als outtake fans...
Op die manier maak ik een klein beetje onderdruk en das wel gunstig voor de temp :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• The-Source
Nou dit is de huidige status van mijn systeem.
Afbeeldingslocatie: http://www.ti-zone.com/~klaasbram/fan_mod_blaat.jpg
Ik ben nu van plan op misschien wel 3 xtra fans in te bouwen maar waar zal ik die plaatsen en welke laten zuigen/blazen.
De grootte van de fans die ik ga bestellen zijn 2x 80mm en 1x 120mm.
Het gaat er dus om van waar in de zijkant en of voorkant.
Het gaat hier om een midi tower waar misschien later nog een raampie in komt

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:01
Denk niet dat het nut zal hebben. Wat je daar voorstelt koelt niet optimaal omdat je niet op de chips zelf koelt. Die zitten aan de andere kant van je videokaart. Verder. is behoorlijk nadelig voor je airflow als je van onder naar boven gezien aan de achterkant respectievelijk out/in/out take fans hebt.

Ik zou een betere cooler op je videokaart zelf zetten en Daar in de buurt aan de zijkant van je kast een outtake fan zetten.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• The-Source
Op maandag 14 januari 2002 14:58 schreef Terror het volgende:
Denk niet dat het nut zal hebben. Wat je daar voorstelt koelt niet optimaal omdat je niet op de chips zelf koelt. Die zitten aan de andere kant van je videokaart. Verder. is behoorlijk nadelig voor je airflow als je van onder naar boven gezien aan de achterkant respectievelijk out/in/out take fans hebt.

Ik zou een betere cooler op je videokaart zelf zetten en Daar in de buurt aan de zijkant van je kast een outtake fan zetten.
Ik had hier weer ingepost omdat ik geen zin had om een nieuw topic te openen. Het gaat nu eigenlijk niet meer echt om vga koeling maar meer de case.

Verwijderd

Zet 2 fans aan de voorkant en dan onderin. (rechts onder op het plaatje dus). Dat helpt.
Pagina: 1