Soundblaster 16 speelt geen waves

Pagina: 1
Acties:

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 22:29
Een vriend van mij heeft sinds hij Windows 98 opnieuw heeft geinstalleerd een probleem. Zijn Soundblaster 16 PnP speelt geen geluidsbestanden meer af (bijv Mp3, wav of muziek in games). Midi en CDs worden wel normaal afgespeeld.

Als ik bijvoorbeeld een MP3 afspeel, dan hoor ik maar voor minder dan een seconde geluid, daarna doet ie niks meer. Nieuwe drivers kan ik niet echt vinden.

We hebben al andere drivers geprobeerd, maar het helpt allemaal niet. Kunnen jullie mij helpen? Ik weet het niet meer..

PII 400 MHZ
128 MB RAM
Diamond Viper 770 TNT 2
Creative Sb 16 PnP

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je een IRQ conflict. Dit komt me namelijk heel bekend voor. Als het een ISA kaart is dan even een van je irq's in je BIOS aan ISA toewijzen. Anders even je kaart in een ander slot steken.

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 22:29
Worden er dan andere IRQ's toegewezen als je Windows opnieuw installeert?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met SB16 PnP. Gelukkig had ik de vorige installatie van windows bewaard. Ik geloof dat de SB16 in de nieuwe config opeens een IRQ met de parallelle poort deelde.
In de nieuwe installatie heb ik de parallelle poort weggesmeten, en opnieuw laten detecteren. Toen zat ie blijkbaar op een ander IRQ, want sindsdien deed alles 't prima.

De kaart in een anders PCI slot zetten wil ook wel eens helpen, want dan komt ie ook op een ander IRQ. Dit laatste natuurlijk alleen mits je een PCI versie van de SB16 hebt.

Siditamentis astuentis pactum.