Toon posts:

Irix 6.5 op een I386 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben vandaag op de RuG (Rijks Universiteit Groningen) geweest waar ik een SGI Irix 3D server heb gezien. Daar was is zeer van onder de indruk.
Is het morgelijk Irix te installeren op een I386 architectuur?

Verwijderd

IRIX 6.5 will support the entire SGI desktop-to-supercomputing product line, spanning multiple generations of system architectures.
Supported systems will include Indy®, IndigoTM (R4000), Indigo2TM, Power Indigo2TM, Silicon Graphics® Octane®, Silicon Graphics® Onyx®, Silicon Graphics® Power OnyxTM, Silicon Graphics® Onyx2®, Challenge®, Power ChallengeTM, SGITM Origin® 200, and SGITM Origin® 2000 families of desktop, graphics and scalable server product families. IRIX 6.5 is a force to be reckoned with in establishing IRIX as the UNIX operating environment of choice in the high performance technical and advanced visual computing markets.

http://www.sgi.com/software/irix6.5/

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand ook toevallig waar ik deze kan downloaden?? ik kan niets vinden op de site.

Het is toch gratis? ik dacht van wel

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Irix is niet gratis, en zal nooit werken op i386. Het draait op MIPS niet op i386.

Kortom check martkplaats of een andere veilingsite, en schaf een 2e hands Indy aan ofzow :)

Verwijderd

IRIX draait niet op een x86 based computer!
Er is wel diverse software van SGI, waaronder 3d apps, die draaien onder Linux (die wel op een x86 draait), maar het OS van SGI is gebouwd voor RISC cpu's en de omliggende hardware en niet voor x86 spul.

Verwijderd

IRIX is alles behalve gratis :Z

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Laat me raden.. je was onder de indruk van de soepelheid van het OS, 3d objecten etc. etc.?

Das voor een deel het OS.. maar ook voor een deel de hardware. Irix is puur en alleen geschreven voor die SGI bakken.. het werkt allemaal super met elkaar samen (en de hardware is :9~ ). Dus als je zoiets ook wilt, koop een SGI bak :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 15:05 schreef Creepy het volgende:

Dus als je zoiets ook wilt, koop een SGI bak :)
Het is ook zo goedkoop.....|:(

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Bij http://www.marktplaats.nl kun je nog voor een paar honderd piek van die oude Indy's en Indigo's kopen. Zag er laatst nog een Indigo Extreme (180 MHz) staan; toch leuk voor de hobby :)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Goedkoop is het zeker niet.
Stabiel wel...hoewel...
Ik kan me nog een keer herinneren dat ik een Onyx van 2 miljoen piek heb laten crashen B)
Dat was toen ik als uitzendkracht voor SGI in De Meern werkte.
Er draaide toen een vliegsimulatie voor de luchtmacht op.
Zag er superrealistisch uit!
Alleen toen ik op een paar knoppen drukte om raketten enzo af te vuren bleef ie hangen...woops :o
Dacht dat ik meteen ontslagen zou worden (viel gelukkig nog mee, reboot werkte gelukkig ook nog)

Heb hier trouwens ook nog een 19" SGI monitor staan (Nu alleen de 13W3 aansluiting nog)

Niet?
[Specs]

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Irix draait zeg maar op SGI machines.

Ik heb er eentje te koop staan. Mocht je belangstelling hebben, dan moet je maar een mailtje sturen. D'r zit Irix 6.2 op, Irix 5.2 bij en Irix 6.5 kan erop !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1