Beste gaming muis.

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 14:54
Ok, heb de search gebruikt en het nieuwste topic dat ik kon vinden over gaming muizen is al minstens een half jaar oud. En aangezien er natuurlijk alsmaar nieuwe muizen uitkomen maar ff een nieuw topic gestart.
Heb een aantal vraagjes.

Wil een muis om mee te gamen, vooral FPS. Welke moet ik nemen? Hij moet niet al te duur zijn. 200 piek vind ik wel erg duur voor een muis, zo'n fanatieke gamer ben ik ook weer niet. En er moeten ook andere mensen mee werken, dus een normaal model is wel een must eigenlijk, zo'n boomslang zal mijn pappie vast niet waarderen als ie dat ineens op zijn bureau aantreft.

Dan nog iets, is (dual)optical nou beter als een bal? Beweeg tijdens gamen nogal eens wild, en mijn muis moet het dan natuurlijk wel bijhouden. En is de vertraging van een draardloze (radiografische) muis storend?

Het mooist is natuurlijk een draadloze optsiche muis, maar als daar een lag in verschijnt, doe dan maar eentje met een draadje.

Advies please!
Alvast bedankt!

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:18
Als je geen boomslang wil, moet je de dual optical nemen van logitech. is een optische muis (hebbie ook geen muismat meer nodig) en komt denk ik het dichtst bij de prestaties van een boomslang.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:39

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb gewoon een standaard wheel pilot mouse van logitech en die zijn super voor games !

geen optical en geen cordless

• m0nk
  • Laatst online: 20:45

m0nk

16-09-2003 15.15

Razer Boomslang heb ik :D speelt lekker!
Alleen is die duur, anders een optische, zoals eerder gezegd.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je moet geen draadloze nemen, die weigeren om de 10 minuten.
Optisch is beter dan een bal, want hij vangt je bewegingen beter op. Welk merk moet je zelf weten.(Ik raad Microsoft of Logitech aan)
Suc6 met je keuze. *D

Verwijderd

Voor f100,- (check de pricewatch effe) heb je al de Logitech Mouseman Optical. Ik vind het een heel fijne muis.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de dual-optical van logitech (65,- HCC), en wat ik erg prettig vind is dat ie zo licht is! Ik heb ook twee draadloze muizen (optisch/bal) en die zijn wel erg zwaar eigenlijk als ik dat nu vergelijk.
Ik merk trouwens ook geen verschil met een bal en dual optical in het voordeel van een bal. De cursor trilt trouwens ook niet (gebeurt nog wel eens met single optical).

• Funk414
  • Laatst online: 09-01-2022
Wil je een fijne balmuis, ga dan voor de Logitech MouseMan Wheel. Is al een oud modelletje, maar zonder meer de fijnste balmuis en hij staat nu ineens weer voor 35 piek in de Pricewatch. Wil je graag een optical, ga dan voor de Dual Optical.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:18
Heb zelf een Boomslang een een MS Intelli nogwat (die eerste optical), die Boomslang is zeker een fijne FPS partner, maar met die MS gaat het ook prima. Reacties iets minder, maar als je niet beter gewend bent een prima ding. Die Logitech is misschien nog precieser, maar vind em persoonlijk niet fijn vasthouden en hij mist een duimknop volgens mij.

Flickr | Lego collectie

• Arson
  • Laatst online: 12-08 14:54
Ja, jullie raden dus echt een draadloos modelletje af?
Ik vind die trust wireless optical wel handig, maar:

-het is trust :r

-het is draadloos (wat aan de ene kant wel mooi is,maar aan de andere kant misschien ook wel zorgt voor lags(want het is trust :r ) Wie vertelt mij hier wat meer over?)

-het is enkel optisch (is dit goed genoeg :? )

Ik speel voornamelijk RTCW en Half-life:Day of Defeat. Toch wel spellen die waarbij snelle abrupte bewegingen en goed kunnen mikken toch wel een must zijn.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 22:12
Heb hier op de zaak voor elk werkstation die dual optical mouseman besteld.

voor gamez ook ideaal.

kep hem thuis ook

ik wil nix anders hebben

• deepep
  • Laatst online: 20-12-2025
Je wilt een goede muis voor gamen?

Microsoft of Logitech :)

Doe je ding.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:18
Ik heb een jaar Half-Life DM gespeeld met een Cordless Logitech. Ging op zich best ok (na er een andere bal in gezet te hebben) maar een muis met snoer is toch fijner en lichter (RSI)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik heb nu een logitech optical cordless en je kan er ontzettend goed mee gamen.
En ik kan het weten want ik speel heel vaak UT... :D

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik heb de MS Intellimouse Optical en gebruik hem ook voor Counterstrike, en dat bevalt me prima :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

khou het liever bij m'n boomslang

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Voor de geavanceerdere games: Logitech iFeel Mouseman Optical... Voor een extra tint aan spellen als Black & White, Tribes2, UT, enzovoorts... Supermuisje dus

• Frag1le
  • Laatst online: 14-08 14:22
denk dat voor jou de beste keuze dan is
Logitech Wingman Gaming Mouse, heeft een redelijk normale vorm heeft alleen geen scroll, maar 3 knoppen

Ik zelf heb een BS2000

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb de optische van MicroSoft. Ik vind het een zeer goeie muis :) IntelliEye sit erin..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

maar in ieder geval geen draadloos muis.....
gewoon Logitech Optische Muis....

Lucky Goldstar

Verwijderd

ik zweer bij een trackball... snel, licht, min of meer "anti" rsi en heel nauwkeurig + je kan in de meest relaxete posities achter je pc hangen en toch ongestoord muizen.... ;)

Verwijderd

ze hebben een dual optical met draad. kost 100.
ze hebben een singal optical zonder draad 150 (heb ik, en ik zweer erbij tot er een betere is, dual sensores).
en een nieuwe dual optical zonder draad, met 2 keer 800 dpi. maar ja die kost ook wat. (ik vindt het model niet goed aanvoelen)

kijk anders even op www.logitech.com. ze hebben een hele goede site. kun je de muizen van logitech vergelijken.

zoals je merkt zweer ik bij logitech. niet dat microsoft niet goed is. maar zij maken software en logitech maakt randapperatuur. en je hebt 5 jaar garantie.

maar kijk eens op de site, luister goed naar de tips en je komt er zeker uit, ik ook dus.

veel suc6.

Verwijderd

en nog een tip: www.dixons.nl heeft bijna alle moderne muizen te koop!

Verwijderd

Ik heb de microsoft optical wheel, 2500 dpi, ik frag iedereen op TO *D

Verwijderd

waar kun je die kopen? die optical wheelmouse met 2500 dpi?

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12
Op vrijdag 07 december 2001 14:18 schreef banaan-X het volgende:
Ik heb de dual-optical van logitech (65,- HCC), en wat ik erg prettig vind is dat ie zo licht is! Ik heb ook twee draadloze muizen (optisch/bal) en die zijn wel erg zwaar eigenlijk als ik dat nu vergelijk.
Ik merk trouwens ook geen verschil met een bal en dual optical in het voordeel van een bal. De cursor trilt trouwens ook niet (gebeurt nog wel eens met single optical).
65 piek????? Waar heb je dat ding gekocht op de HCC. Ik heb ze voor 90 gulden gekocht bij funprice :'( Nou ja iig goedkoper dan in een winkel.

• IzoOoo
  • Laatst online: 30-07 13:35
Koop een M$ Intelli explorer, echt een SUPER muis. Heb dat ding nu al langer dan een jaar en heb er nog NOOIT problemen mee gehad :P

Verwijderd

Waarom koop je niet gewoon een Boomslang (absoluut de beste gamingmuis) en hou je je huidige muis ernaast voor je vader? Die boomslang is toch USB dus het is geen probleem om er nog een muis naast te houden.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb een Boomslang, die me goed beviel. Maar die begint "op" te raken (na 11 maanden, circa 700 uur fraggen)

Daarvoor had ik een Logitech Mouseman Optical, die beviel mij minder. Ik vond de vorm niet lekken. Ok, de vorm van de Boomslang Razer is ook niet alles :)

In sommige testen die ik gezien heb van de laatste optische muizen wordt de MS Intellimouse Explorer 3 (met 6000 beeldjes per seconde) iets beter gewaardeerd dan de Logitech Dual Optical. Sommige testers vinden ze even goed. Hangt dus weer af van je persoonlijke smaak en vooroordelen :)
ome Tom
ome Dan

En wat hier van te denken?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• klown
  • Nu online

klown

geek

Ik heb de dual optical van Logitech, sinds de HCC-dagen naast m'n tikplankje liggen. Hij gamed heerlijk. Daarvoor had ik De logitech mouseman iFeel, was ook leuk muisje. Alleen jammer dat maar weinig spelletjes die Immersion Desktop ondersteunen. En de dual optical heeft 800 dpi i.p.v. ik geloof 400....
Verder zeurtie wel bij de installatie dat als je em op de ps/2 poort aansluit je misschien niet de volle 800 dpi kan gebruiken, en dat je em misschien beter op de usb kan aansluiten...

Ik heb bdw gewoon aan de ps/2 poort hangen

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• Just_a_Gamer
  • Laatst online: 17:12
Ik heb mijn dual gewoon aan de usb gehangen. Ik heb zelfs de drivers niet installed en het werkt perfect :)

Verwijderd

De MS IntelliMouse Explorer (3.0) is echt een super muis.
Ik heb hem namelijk ook :P

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:25
Op zaterdag 08 december 2001 12:53 schreef Tha_Freeser het volgende:
De MS IntelliMouse Explorer (3.0) is echt een super muis.
Ik heb hem namelijk ook :P
Ik heb hem nu meer dan een jaar (geloof ik), maar hij is nu al stervende :(
Scoll wheel begint af en toe uit zichzelf te scrollen (echt heel irri) en contactje muisknop 1 is ook gaar aan het worden.
Dus 'drag en drop' wil niet echt meer lukken, heb een bestandje vast, halverwege dropt hij hem al weer... echt heel kut.
Huisgenoot heeft duel optical van logitech, denk dat ik me die ga halen, echt super fijn ding.

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op zaterdag 23 maart 2002 14:33 schreef DJ-Anubis het volgende:

[..]

Ik heb hem nu meer dan een jaar (geloof ik), maar hij is nu al stervende :(
Scoll wheel begint af en toe uit zichzelf te scrollen (echt heel irri) en contactje muisknop 1 is ook gaar aan het worden.
Dus 'drag en drop' wil niet echt meer lukken, heb een bestandje vast, halverwege dropt hij hem al weer... echt heel kut.
Huisgenoot heeft duel optical van logitech, denk dat ik me die ga halen, echt super fijn ding.
een kick na 4 maanden?

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:21
Ik heb nog steeds de MS Intellimouse Explorer 1.0, en na miljoenen frags, tientallen fotosoep plaatjes, paar bakken koffie, autolak en 3 jaar ranzige misbruik doet hij het nog perfect!!!
Als hij nog te koop is zal hij denk ik nu erg goedkoop zijn.
De 5 knoppen erop vertonen nog geen slijtage (anders dan kleur :+)

I rest my case...

edit:

Kick had ik niet op gelet, maar ik blijf bij me standpunt.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zaterdag 23 maart 2002 14:35 schreef DeX het volgende:

[..]

een kick na 4 maanden?
Tja, hij heeft zeker 4 maanden in Siberië gezeten of zo >:)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

ik heb de Logitech Cordless Mouseman Optical *D

Zekers een fijne muis, en hij doet nooit raar tijdens games, behalve als de batterijen opraken, maar dat geeft windows en de muis fijn aan!

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov91.gif
Pagina: 1