Waarom zijn MACS superieur?

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:10
Kom maar op, ik ben een windows fanatic die zich al aardig verdiept heeft in de wereld van MAC.

Toch heb ik nog geen voodeel kunnen vinden tov een windows PC, eigenlijk alleen maar nadelen..

edit:

Dit is geen flamewar, dit is een poging tot het beter begrijpen van de andere wereld :)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:14
Bij een mac zijn alle onderdelen beter op elkaar afgestemd dus minder problemen en vergelijkbare prestaties met mindere hardware (heb zelf een PC hoor).

Soortgelijk verhaal als de Xbox: in principe dezelfde spellen en onderdelen als een PC, maar bij een Xbox heb je maar 1 configuratie, dus kunnen ze daar alle software speciaal op afstemmen, terwijl je spellen voor PC's geschikt moet maken voor 100000 configuraties. En daarom presteert een Xbox meer met mindere hardware.

En - maar daar betaal je ook voor - de gebruikte materialen, design en onderdelen zijn alleen van topkwaliteit. Kan ook bij een PC hoor, maar dan ben je net zo duur uit (als tegenhanger van de opmerking: een PC is goedkoper), koop maar eens een echte goede en mooie kast, bijvoorbeeld.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Het ligt eraan waar je het voor wilt gebruiken,
Wil kunnen internetten/e-mailen en wat text verwerken..Dan is een Windows PC niets minder dan een Mac.

Wil je echter zware grafische applicaties draaien, met grote complexe tekeningen, dan is de MAC superieur omdat zijn processor is geoptimaliseerd voor het grafische werk.

edit:

Geen flame ?, Je wilt dus tot de ontdekking komen dat je niet diep genoeg gezocht hebt. :+

Verwijderd

Misschien dat er met een mac een variatie is in deze donkere wereld der windows?!? Misschien dat er mensen zijn die comfort kiezen boven uitgebreide functionaliteit? Ik zou het niet weten, ik weet wel dat er mensen zijn die zweren bij een Mac, ik ken meer mensen die zweren bij windows. Ik ken nog meer mensen die zweren bij m$ maar er de hele dag op lopen te schelden.

Zoveel mensen, zoveel wensen. Ieder heeft zijn/haar eigen invulling voor zijn/haar werkplek. Of het een zo superieur is weet ik niet, dat is volledig subjectief en dus een discussie die je niet kunt voeren.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ga helemaal mee met de mening van CyberJ en stefijn . :)

• Stefke
Overigens is het ook zo dat de gemiddelde macgebruiker wat meer gevoel heeft bij zijn computer. PC's, sja, dat zijn kille machines, een Mac, dat is iemand's "vriendin"

Door een PC wordt je genaaid, met je Mac zou je willen neuken als het mocht van je vriendin, als het ware :P

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 13:02 schreef Procyon for life het volgende:
Kom maar op, ik ben een windows fanatic die zich al aardig verdiept heeft in de wereld van MAC.

Toch heb ik nog geen voodeel kunnen vinden tov een windows PC, eigenlijk alleen maar nadelen..

edit:

Dit is geen flamewar, dit is een poging tot het beter begrijpen van de andere wereld :)
hmmm.... je ziet geen voordelen, alleen maar nadelen,
waarom vraag je je dan af waarom de mac beter is?

Interessant trouwens om te lezen: http://www.cryptonomicon.com/beginning.html

Verwijderd

Je bent niets anders gewend dan een gewone pc, daar heb je in jaren heel veel van geleerd en mee leren werken,
mocht je overstappen op de mac, zal het makkelijker gaan dan geen ervaring met de pc, maar je zult aan alles weer moeten gaan wennen, en alle trucjes van de mac te weten zien te komen.

• Equator

Equator

Crew Council

Op vrijdag 07 december 2001 13:09 schreef stefijn het volgende:
Overigens is het ook zo dat de gemiddelde macgebruiker wat meer gevoel heeft bij zijn computer. PC's, sja, dat zijn kille machines, een Mac, dat is iemand's "baby"
Nou, ik doe ook lief voor mijn DUAL PIII 1Ghz hoor. ;)

Maar, even off topic, MAC gebruikers kenne beter HTML dan niet mac gebruikers, :? IIg beer dan de topic starter ;)

• Equator

Equator

Crew Council

Sooo..Ik zit te slapen. La Maar.. ;)

Verwijderd

laad ook maar

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 13:09 schreef stefijn het volgende:
Door een PC wordt je genaaid, met je Mac zou je willen neuken als het mocht van je vriendin, als het ware :P
Rare gedachte heb jij met je computer :)

Een mac is inderdaad geoptimaliseerd voor grafische toepassingen. Maar om nu te zeggen dat het tegenwoordig nog veel verschil maakt...
Een PC is tegenwoordig net zo goed. Vroeger was het zo dat bepaalde pakketten alleen te verkrijgen waren voor de Mac. (Xpress, illustrator en photoshop, om maar wat te noemen). Tegenwoordig draait dat spul ook allemaal op Bill z'n OS. ( nu nog in Linux :) )

MacIntosh is vooral een gevoel (Think different!).

• Stefke
Op vrijdag 07 december 2001 13:18 schreef razor_harm het volgende:

[..]

Rare gedachte heb jij met je computer :)
Geef maar toe, jij zit ook wel een verlekkerd naar die fanopeningen te kijken :+

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Op vrijdag 07 december 2001 13:30 schreef stefijn het volgende:

[..]

Geef maar toe, jij zit ook wel een verlekkerd naar die fanopeningen te kijken :+
Wel eerst de fans eruit halen anders krijg je zo'n rotzooi met draaiende fans...
au!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 13:30 schreef stefijn het volgende:
Klopt... Lekker verkoelend :Y)

• PluueeR
  • Laatst online: 17-08 21:56
Njah ten eerste zien Macs er over het algemeen erg mooi uit. Persoonlijk vind ik de look en feel van het MacOS een stuk prettiger dan dat van Windows.

Je kan dit wel proberen te evenaren d.m.v. Window Blinds, of Enlightenment onder Linux maar het is het gewoon niet. Om die reden heb ik een paar maanden geleden een iMac gekocht, voor erbij :) en ik doe mijn Photoshop dingetjes nu allemaal op me iMac i.p.v. onder Windows.

Het is gewoon de manier van werken van het OS waarom de meeste Apple gebruikers niets anders willen dan MacOS. En tjah, zeg nou zelf.... ziet OS X er niet erg lekker uit?

Plus Apple leverd op haar systemen altijd de nieuwste snufjes. Zoals standaard firewire in de iMac en iBook, iets wat in die prijsklasse niet gedaan werd. Okay, er zijn nu ook wel lappies van Dell en Sony te krijgen met firewire (IEEE 1394) maar Apple was toch weer de eerste.

Verwijderd

Een Mac is niks beter:

Ze mijn minstens even onstabiel als een pc
Ze zijn loei en loei duur
Je ken absoluut niet zien wat er daadwerkelijk gebeurt
Grafisch zijn bieden ze met de huidige snelle pc cpu's geen voordeel meer
Voor internet zijn ze helemaal dramatisch...
Ze hebben (standaard) maar 1 muisknopje, daar gaat je efficientie! (haha, Mac is voor de minder motorisch sterke gebruikers onder ons ;) )

Al genoeg?

Voor alle duidelijkheid: Ja, ik heb zat uurtjes achter een mac doorgebracht..

• procyon
Ik geef iedereen gelijk die zegt dat apple meestal als eerst komt met nieuwe technieken komt maar daar betaal je 3x te veel voor...

je koopt nu deze mac voor 4250,- zonder beeldscherm

733MHz PowerPC G4
256K L2 cache
128MB SDRAM memory
40GB Ultra ATA drive
CD-RW drive
NVIDIA GeForce2 MX
Gigabit Ethernet
56K internal modem

Toch kan je hier echt nog niet mee photoshoppen..
dit is toch echt VEEL te duur of niet?
Deze versie heeft niets eens die 2MB L3 cache!!

Hier koop je een pc voor met dual 1600MHz en 1GB ram.

maargoed, om even op die software terug te komen die zo perfect geschreven zou zijn voor de hardware.
Waar is dat het voordeel tov een pc met windows? is dat ook niet speciaal gemaakt voor windows?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

De topic is fout, je vergelijkt hardware met software :?

Maar ok, ik snap wel wat je bedoelt. Een Mac is universeler dan de PC, voor de PC zijn honderden bedrijven die er hardware voor maken (en zich niet altijd compleet aan de standaard houden).

Daarnaast is MacOS ook alleen geschikt voor Mac's en Windows draait op verschillende systemen (i386, alpha, exotische pda's).

De G4 processor (of G3 in de Imac's) hebben een totaal andere structuur dan de Intels en zijn daarom op punten beter of slechter.

Om even een simpele net zo vergelijking te maken, waarom is een appel beter dan een peer :?

Allebei fruit en zijn bedoelt op je inleven te houden. Net als dat bijde computers zijn en als doel hebben om er mee te werken (office applicaties / spelletjes / internet / videobewerking).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• procyon
kijk dat hoef je mij allemaal niet te vertellen...

Ik hoor gewoon heel vaak van die MAC gasten schreeuwen dat hum mac gewoon beter is..

Mijn vraag is dan WAAROM?

Met ander woorden: Ik wil alleen reactie van mensen die een mac hebben, aan alle andere reacties heb ik niets.

Verwijderd

Het blijft apart zo'n vraag.... :?

Verwijderd

Waarom zijn MACS superieur?
eehhmm

Niet

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Je hebt alleen maar nadelen kunnen vinden :? Welke dan, misschien keek je allen oh dit doe ik met mijn PC en hoe doe ik dat met de Mac.

Aangezien geen Mac ervaring dus onwennig opdat gebiedt lijkt het voor jouw makkelijker op de PC omdat je daar al tijden op zit en er dus naar gevormd bent. Bij iemand die allen Mact die is gevormd naar MacOS dus dan zie je eigenlijk dus alleen de voordelen/nadelen van het OS in de manier die de gebruiker gebruikt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 14:30 schreef nlchandler het volgende:

[..]

eehhmm

Niet
Juist!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik heb toch liever Burger King.

[En ze verkopen allebei hamburgers... ja denk daar maar es over na :P]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Imho bedoelt de vraagsteller meer waarom is macos superieur aan de (32bits) windows varianten ? Mwah tegenwoordig is dat voordeel er veel minder dan vroeger in het tijdperk van b.v. Win 3.11. Ik heb aardig wat ervaring met de mac, en het draait opzich goed. Alleen miste ik de commando prompt.
Ikzelf vind die euforie van de echte Mac liefhebbers over hun puter dan ook niet helemaal terecht.

Oh enne .... ik vind het sausje van een BIGMAC een culinair hoogstandje wat ik bij de concurenten nog niet heb aangetroffen. :P

• Stefke
Op vrijdag 07 december 2001 15:10 schreef X-terior het volgende:
Ik heb aardig wat ervaring met de mac, en het draait opzich goed. Alleen miste ik de commando prompt.
Je mist de commando prompt... :{ jij mist een overblijfsel uit de prehistorie van windows, een bewijs dat windows eigenlijk nooit meer was dan een mooie schil om het oude "vertrouwde dos" :O (jaja, nu niet meer :z)

Als je een mercedes S-klasse koopt, ga je dan ook onder de motorkap proberen te sleutelen?

of

"Leuk zo'n porsche 911, maar ik mis de trappers."

om maar even een vergelijking te trekken

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
de command prompt is geen prehistorie; het is een super middel om eenvoudig scriptjes te maken voor allerlei taken.
Ook op win2k gebruik ik 'm veeeeeeeeeel 8-)

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 15:26 schreef stefijn het volgende:

[..]

Je mist de commando prompt... :{ jij mist een overblijfsel uit de prehistorie van windows, een bewijs dat windows eigenlijk nooit meer was dan een mooie schil om het oude "vertrouwde dos" :O (jaja, nu niet meer :z)

Als je een mercedes S-klasse koopt, ga je dan ook onder de motorkap proberen te sleutelen?

of

Voor sommige dingen is de command line gewoon de beste methode om iets te bereiken.

• Stefke
Op vrijdag 07 december 2001 15:43 schreef vicz het volgende:

[..]

Voor sommige dingen is de command line gewoon de beste methode om iets te bereiken.
Ja, ik zag iemand explorer openen via de command |:(

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 15:48 schreef stefijn het volgende:

[..]

En ja... sommige mensen weten alleen hoe ze op knopjes moeten drukken.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 21:35
Op vrijdag 07 december 2001 15:48 schreef stefijn het volgende:
Doe ik ook al wel eens :) of toch zeker met Run...
Vanaf w2k vult hij namelijk zelf de pathnamen aan, en als je enkele directories diep moet zijn is het soms echt wel handiger om het in te typen.

En heeft een mac echt geen command prompt?

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Wat ik beter vind aan een Mac is de betere CPU en de wat beter op elkaar afgestemde hardware. Dit zorgt voor stabiliteit en snelheid, maar je levert wel flexibiliteit in. En dan kun je wel een Dual Athlon MP 1,7 Gigaherz hebben ofzo, dan nog is je G4 op 750 Mhz vaak net zo snel.
Wat ook mooi is aan Apple is het uiterlijk. Casemodding is absoluut overbodig bij een Apple. Alleen die imacs vins ik megalelijk, maar die PowerPC's zijn gewoon top.

Op software gebied is het ook allemaal veel strakker. MacOS X vind ik een stuk gebruikersvriendelijker dan Windows XP. Ook hier geldt iets minder flexibiliteit, maar het is wel stabieler en gebruikersvriendelijker. En dan schreeuwen veel mensen "Ja maar Windows XP roelt". Zal allemaal wel, maar MacOS X ziet er gewoon veel beter uit vind ik en werkt ook nog eens een dtuk logischer.

Over de bedrijven die het maken (Apple en Microsoft): beide komen ze mijn strot uit, dus op dit gebied zijn ze hetzelfde. Hoewel Microsoft nog iets verder mijn strot uitkomt...

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

De commando prompt bij dos was niet veel soeps.
Bij de nieuwere windows versie's is het nog steeds geen feest om mee te werken...naar mijn mening. Maar het kan nog steeds handig zijn. [b.v. 'del *.tx?' kan niet makkelijk met explorer, je zou dan op extensie moeten selecteren, etc.]

De command prompt onder solaris vindt ik ook niet super [ik bedoel ash] Ik heb daar niet vaak mee gewerkt, dus ik kan het mis hebben...

De command prompt onder linux [bash] vindt ik geweldig.
de redenen hiervoor:
het gebruik van de TAB toets.
makkelijk iets in de background uitvoeren [&]
de mogelijkheid om iets te redirecten [tail -f iets.log > /dev/tty10]
meerdere [virtuele] consoles, al licht dit niet aan bash
gebruik van pipes... b.v. cat iets.log | grep -v localhost | grep eth4 | cut -d":" -f4

De script taal van bash is ook beter [bash scripts...]
De script taal van dos is niet zo goed, maar wordt vaak onderschat...[de .bat's]

ter info op een mac hoef je geen macOS te draaien...kan ook linuxPPC...

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ervaring met zowel G4's en Windows 2000 pc's.
Windows 2000 pc's doen:
Photoshop 6, Flash 5, UltraEdit, Asp, IE6, IIS 5.0 testomgeving, MySQL testomgeving en de standaard kantoorapplicaties (Word enz.).

G4's doen:
Photoshop 6, Flash 5, IE5, Dreamweaver, Simpeltext en nog wat kleine dingetjes.

Windows 2000 pc's hadden gemmiddeld 1 "crash" per 2 maanden bij 7 uur werken per dag. :)
G4's hadden gemmiddeld 1 "crash" per 2 dagen bij 7 uur werken per dag. ;(

Dit zegt mij dus genoeg waarvoor ik moet gaan + dat een pc stukken goedkoper is dan een Mac. :)

Dit is mijn mening/ervaring.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 07 december 2001 13:55 schreef beurdy het volgende:
Ze zijn loei en loei duur
Kan wel zijn, maar heeft niets met beter of slechter te maken. Het is een even geldig argument om te zeggen: Je kan een Mac in meer kleuren krijgen.
Je ken absoluut niet zien wat er daadwerkelijk gebeurt
Ja en is dat van belang? En weet jij ECHT wat er in een Athlon of een Pentium 4 gebeurd? Kan jij zien wat er in je Video recorder gebeurd? Of in de electronische brandstof injectie van je auto? Dat wil je helemaal niet weten, hij moet het gewoon 'doen'
Zolang iets een browser en een email pakket heeft maakt het niet uit. Waarom zou intenet slechter te benaderen zijn met een Mac?
Ze hebben (standaard) maar 1 muisknopje, daar gaat je efficientie!
Ja en? wil je er 101? Dan moet je een toetsenbord gebruiken. Het is pas kort dat er twee knoppen van een muis onder Windows worden gebruikt. OS/2 was daar veel eerder mee. Maar als je interface er op geschreven is maakt het geen ruk uit.
Al genoeg?
Ik heb nog geen echt argument gelezen.
Voor alle duidelijkheid: Ja, ik heb zat uurtjes achter een mac doorgebracht..
Voor alle duidelijkheid: Ik ben een tevreden PC gebruiker, ik heb geen specifieke Mac voorkeur.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 15:26 schreef stefijn het volgende:
[..]

of

Leuke vergelijking, maar ik vind de commando promp nu eenmaal handig voor een aantal taken. Zeker nu onder linux, maak ik op mijn server alleen maar gebruik van de bash. Het werkt namelijk direct en je snapt veel beter ook waar je mee bezig ben.

Maar goed... is een os slechter omdat er funtionaliteit niet meer in zit ? Je moet die prompt immers niet gebruiken, je kan kiezen om hem te gebruiken.... Imho vind ik de keuze hebben om een bepaalde taak te doen beter dan gedwongen worden om iets op een bepaalde manier te doen.
Zo ben ik ook blij dat ik de keuze heb om een andere auto te kopen... :P

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 13:55 schreef beurdy het volgende:

Werkt mozilla dan niet meer op een mac?

Verwijderd

Tsja, ik heb hier een Duron 800Mhz, een XP 1600+, en een PPC 275Mhz. Ik moet toch zeggen dat ik de meeste tijd op mijn Macje doorbreng. Gewoon met MacOS 9.1
Persoonlijk vindt ik dat het Macje lekkerder werkt, al kan ik in mijn geval niet zeggen dat hij sneller is natuurlijk. Ik zal niet zeggen dat de Mac superieur is, ik zou mijn Winteltjes niet willen missen, maar toch werkt het
Macje net even lekkerder. Als ik zou moeten kiezen voor het een of het ander......... ik denk toch een Macje O+ (toch ben ik blij dat ik niet hoef te kiezen).

Verwijderd

Waarom ik liever met de mac werk dan met mijn pc.

Ik vindt het macos veel makkelijker en overzichtelijker dan windows. Als ik de folder windows open en kijk zie ik allerlei ini,dll's,vxd en nog meer. Ik weet echt niet wat die allemaal doen. In feite hoef je dat ook niet te weten, maar bj de mac is dat makkelijker geregeld. Daar heb je een systeem-folder en in de systeem-folder heb ik alleen te maken met de folder extensions,preferences en control panels.

Als ik in windows iets installeer en ik wil het eigenlijkl niet meer op mijn systeem hebben omdat het niet goed werkt kan ik uninstall gebruiken, maar het is maar de vraag of dan alles weg is. Ik ben afhankelijk van de programmeur of die zijn dingen goed geschreven heeft. Op de mac heb ik daar minder last van. Ik gooi de folder met de applicatie de prullenbak in. Kijk in de preference-folder naar de voorkeuren die erbij horen, gooi die weg. Eventueel een controle-paneel als er die bij zit en de extensie en klaar. Ik weet zeker dat alles weg is. Geen register die de boel in de war kan sturen.

Als ik een extensie of een controle-paneel of een desktop-thema wil installeren, laat ik deze gewoon boven de systeem-folder los en de het OS zoekt voor mij uit waar die neergezet moet worden. Hoef ik zelf niet te doen. Wel als ik het weer weg wil hebben.

En nu hetgeen ik wel het aller makkelijkst vindt. Als ik een nieuw systeem wil installeren, maar de oude wil bewaren dan pak ik de systeem-folder op en copieer deze gewoon naar een andere partitie. Zeg tegen het control-panel startup-disk dat ik van de andere partitie wil booten en hij doet dat. Of ik doe de cd erin en installeer het nieuwe systeem. Wil ik terug naar mijn oude systeem dan hoef ik alleen maar aan te geven dat ik mijn oude systeem wil starten, En kan de nieuwe weggooien. Eventueel weer terug copieren naar de andere partitie opnieuw van de oude laten booten en de andere partitie het systeem weer weggooien en kaar.
Oja een nieuw systeem opzetten is un een 15tal minuten gebeurd.

Nadelen heeft de mac ook. Geheugen bescherming onder het macos is slecht. Crasht daar wel eens op. Een programma kan het hele systeem lamleggen. Multi-tasking onder macos is slecht. Als je een menu-balk aanklikt kan het goed zijn dat je hele programma stil staat. Na een zware crash kan het voorkomen dat je desktop opnieuw moet opbouwen. Moeilijk is dat niet.Gewoon met ALT-APPLE opstarten, maar toch....

Macos X is een verhaal apart. Een paar voordelen van het oude macos zijn verdwenen. Weet niet of je het systeem gewoon van de ene disk naar de andere kan slepen en dan opstarten. Nog niet geprobeerd. De installatie van Macos X duurt veel langer. Niet alles werkt zomaar onder Macos X, met name drivers ontbreken nog vaak.
Voordelen van Macos X. Perfecte multi-tasking. Goede geheugen-bescherming. Draait op een FreeBSD, Unix kernel. Je hebt een terminal (Zoiets als DOS-PROMPT). Je kan telnetten van de ene mac naar de andere, of naar een andere unix-doos. Eigenlijk is het Unix met een mac-GUI. Werkt echt mooi. Heb er zelfs xfree86 op draaien en ben daar heel tevreden over.

Kortom Het oude macos superieur aan windows:
Vindt ik niet. Het is makkelijker maar beter wil ik niet zeggen.
Macos X vindt ik echter wel superieur aan Windows XP. Die Unix-laag onder Macos X mis ik onder XP.
Als je daar niks om geeft, nou dan liggen Windows XP en Macos X niet zover van elkaar af. Vindt Windows XP ook een heel goed product.

Heb hier dus zowel een PC als een MAC.

• Sage
  • Laatst online: 24-05-2025
Zoals de pooster voor mij zegt is het gewoon net een tikkeltje lekkerder werken.De multitasking is inderdaad slechter dan windows. Het geheugen management ook.
Maar bij de mac is het wat over zichterlijker en hoef je minder moeilijk te doen als je wilt installeren of knutselen in de folders of mappen. in windows is dat al wat onoverzichterlijk met de dll's.
Maar windows heeft dus wel een betere mullti tasking dan macos<9. Het geheugen beheer is ook beter en er lopen meerdere programma's/spelletjes op.
Het is maar waar je hem het meest voor gebruikt, ik zou zelf het echte grote werk het liefst in OS X doen, of linux maar dat heeft niet de meeste prof. programma's.
Wat dde mac ook heeft is de control-strip. Heel erg handig kan je allemaal dingen in zetten en ff simpel je mp3 speler uit besturen bijv.

En dat argument dat mac's slechter zijn op i-net dan windows gaat niet op. Op allebei gaat het gewoon zoals het hoort en heb je ruime keus uit browsers zoals mozzila en explorer.

Conclusie:
Ik zou als je echte gamer en met alles compatible wil zijn voor windows gaan, maar als je gebruiksgemak wilt dan voor de Mac, ik ga zelf voor de mac,want heb toch een playstation2 ;)

Op LAN-Party's gebruik ik wel een PC omdat ik dan gewoon alles mod's en mappen of spellen gewoon mee kan spelen.
Maar voor thuis gebruik(af en toe UT en voornamelijk i-net en muziek) toch wel de mac!!!

kleurbleur.nl

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op vrijdag 07 december 2001 20:19 schreef furean het volgende:
Zoals de pooster voor mij zegt is het gewoon net een tikkeltje lekkerder werken.De multitasking is inderdaad slechter dan windows. Het geheugen management ook.
Met MacOS X zijn beide dingen zwaar superieur aan Windows.

[deze advertentieruimte is te koop]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Waarom zijn MACS superieur? --> ZIJN ze wel superieur?

'k vind het maar nix namelijk :P

[edit -> iets meer ondebouwend ]

reason 1: Compatible met TE weinig software
(kunnen zij natuurlijk nix aan doen, komt meer omdat M$ windows standaard is geworden/gemaakt, maarja, feit is dat alle software eerst voor windows uitkomt)
reason 2: Te duur / slecht uitbreidbaar qua hardware
(op dit gebied weet ik er totaal nietveel vanaf, maar dat leek me zo, compleet zijn ze iig duurder dan een complete pc)
reason 3: Ik ken het MacOs opzichzelf niet echt, maar wat ik er weleens van gezien heb, was dat je gewoon VEEL te weinig kan instellen..
reason 4: je kan niet/nouwlijks games spelen
('k weet niet precies hoe en wat op dit gebied hoor)

Tja..dat is het ookwel ongeveer.....
zoals je ziet weet ik er nietveel vanaf, maar wat ik gezien/gehoord heb, is voor mij niet interesant.

ik kan me echter prima voorstellen dat iemand voor bijv. photobewerking een MAC neemt, omdat deze sneller is dan een pc (schijnt)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat kan zijn, maar als je dan ook nog even vertelt _waarom_ je het niks vindt (en wat je nu hebt wel), dan is je post ook _echt_ zinvol ;)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 14:47 schreef Jotti het volgende:
Ik heb toch liever Burger King.

[En ze verkopen allebei hamburgers... ja denk daar maar es over na :P]
lame |:(

waarom zijn macs superieur ? geen id... ik werk al me hele leven met MacOS, ook Dos (vanaf 2.11 -> win2000) meegemaakt, linux, en vele andere OS-en, maar om de een of andere reden kom ik altijd weer terug bij mn Mac... i love it gewoon... O+

en duur zijn ze niet.
een vergelijkbare config IBM (of ander A-merk) is net zo duur...

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Die is helemaal niet lame. Ik maak een vergelijking. Wat ik ermee bedoel: Mac en 'PC'... het zijn alle2 computersystemen, maar je hebt eigenlijk allemaal wel een voorkeur, de een voor PC en de ander voor Mac. Waarom de een wel en de ander niet? Vraag dat ook eens over hamburgers... vaak is het een kwestie van persoonlijke smaak. _Dat_ bedoelde ik ermee.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 21:39 schreef Jotti het volgende:
Die is helemaal niet lame. Ik maak een vergelijking. Wat ik ermee bedoel: Mac en 'PC'... het zijn alle2 computersystemen, maar je hebt eigenlijk allemaal wel een voorkeur, de een voor PC en de ander voor Mac. Waarom de een wel en de ander niet? Vraag dat ook eens over hamburgers... vaak is het een kwestie van persoonlijke smaak. _Dat_ bedoelde ik ermee.
:o in dan geval, kies ik voor de burger king

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 21:48 schreef Reflex het volgende:

[..]

:o in dan geval, kies ik voor de burger king
Dan kies ik ook vor de burger king.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Op vrijdag 07 december 2001 13:12 schreef vicz het volgende:

[..]

hmmm.... je ziet geen voordelen, alleen maar nadelen,
waarom vraag je je dan af waarom de mac beter is?

Interessant trouwens om te lezen: http://www.cryptonomicon.com/beginning.html
heb je dat boek van hem gelezen?
das .. vet ...

beetje off topic maar toch .. :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 13:02 schreef Procyon for life het volgende:

edit:

Kan je iets meer vertellen over die nadelen ? Het blijft vrij onduidelijk op deze manier.
Pagina: 1