NT4/W2K Remote service installeren

Pagina: 1
Acties:

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik heb een netwerk met w2k servers (Active directory) en NT4 clients. Die clients hebben geen rechten om in de (registry) services toe te voegen.

Nu wil ik remote via administrator op alle clients een service installeren. De files die daar voor nodig zijn kan ik remote via loginscript kopieren naar de client. Hoe kan ik nu die reg-file met service-settings via het loginscript importeren (kan dmv regedit /s import.reg) ??

maw hoe geeft ik remote de client pc's tijdelijk administrator rechten op de registry?

DPC Team ColdFusion

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

In de nt4 resource kit zit een tooltje genaamd SU.exe

Je installeert "suss.exe -install" en kopieert su.exe naar de lokale schijven (c:\winnt ofzo). Vervolgens kun je installatieschrippies als administrator uit laten voeren.

Werkt top... er is alleen 1 maar:

Je moet suss.exe -install draaien als administrator :(
Dit is echter maar 1 keer het geval natuurlijk.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op vrijdag 07 december 2001 13:58 schreef KayCee het volgende:
In de nt4 resource kit zit een tooltje genaamd SU.exe

Je installeert "suss.exe -install" en kopieert su.exe naar de lokale schijven (c:\winnt ofzo). Vervolgens kun je installatieschrippies als administrator uit laten voeren.

Werkt top... er is alleen 1 maar:

Je moet suss.exe -install draaien als administrator :(
Dit is echter maar 1 keer het geval natuurlijk.
er is nog een nadeel, als je later een proggie onder het SU account (met de service dus) wilt laten draaien moet je een password meegeven, dit staat OF in je scrippie (voor iedereen leesbaar!) of in een txt file.. (ook leesbaar voor iedereen)

niet echt veilig dus..

A wise man's life is based around fuck you

• Mar
Met su.exe is idd niet zo veilig en ook al zou dat gebruiken dan moet ik nu alsnog alle 100 werkstations langs om eenmalig dat te installen :(

Er moet toch een manier zijn om de clients via de server (AD) tijdelijk voldoende rechten te geven om een service te installen?

DPC Team ColdFusion

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:49
*.MSI distribureren via AD en met policies *altijd* installeren? Zo werkt het bij het bedrijf waar ik nu werkzaam ben... Werkt ideaal, die service wordt middels de *.msi geinstalleerd en switched 'juist' tussen user en system context.

• Mar
UTmachine,

thanks voor de info. zal volgende week lezen, kijken en eens iets proberen

DPC Team ColdFusion

Pagina: 1