Toon posts:

Asus P2B-S en ST318417N slechts 4GB!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn nu een drietal harddisks aan het testen op een Asus P2B-S. Het gaat dus om 3x Seagate Barracuda 36ES 18.4GB 50pins UltraSCSI harddisks.

Hij detecteert de schijven wel, maar hij zegt dat ze slechts 4GB zijn.
We hebben het BIOS en de SCSI-BIOS al geupdate naar 1013, maar het probleem blijft.

Heeft iemand nog een idee waar dit aan kan liggen?

[Edit]
Heb ze nu ook op een Adaptec 19160 geprobeerd, maar heb daar hetzelfde probleem. :'(

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:35
Operation System versie?

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet uit... dit is in de SCSI BIOS al het geval... hij komt nog niet eens tot een Operating Systeem...

Maar er is ondertussen nog naar gekeken door iemand die er redelijk tot veel verstand van heeft, maar hij heeft dit nog nooit meegemaakt...
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan de drives...
Als ik de oplossing heb, dan post ik em wel...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een Zeegat heeft vaak de mogelijkheid om de drive-capacity te limiteren. Zit bij (Ide drives tenminste) een jumper achterop. Het zou dus kunnen dat ie daarom maar 4GB aangeeft.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Ik heb dezelfde schijf. Ik kon ook maar 4,5 GB zien. Maar dat komt omdat die pipo's bij Compaq geen updates voor mijn SCSI controller (Symbios 875) uitbrengen, en de gewone Symbios BIOS pakt hij niet.

Neem eens contact op met Asus/Adaptec/Seagate...

Verwijderd

volgens mij kan je in de bios een setting wijzigen om grote schijf toegang voor dos in te stellen.. was iets met extended nogwat... heb nu geen zin om m'n server opnieuw te starten om het na te kijken..
Mischien dat die ff aangepast moet worden..

suc6

edit:

probeer anders een de laatste 1014 beta bios ,hier zit adaptec bios versie 3.10 bij..
heb ik zelf ook.. werkt perfect..

Verwijderd

Topicstarter
We gaan maandag weer verder, maar voor zover we nu hebben constateren ligt het echt aan de schijf, want als een splinternieuwe Adaptec 19160 em ook niet goed vindt zal het ook wel niet aan de P2B-S liggen.

Waarschijnlijk wordt dit terugsturen naar Seagate, maar we zien maandag wel verder; dan zijn ze ondertussen bij iemand anders getest.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ze zijn getest en worden bij die persoon ook maar als 4GB gevonden...

Ligt dus puur aan de schijven.

Iig bedankt voor de hulp..

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Probeer hem eens te formattten met de seagate enterprise software, werkte bij mij.

Verwijderd

extended-int13 support aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 00:56 schreef gcb het volgende:
Probeer hem eens te formattten met de seagate enterprise software, werkte bij mij.
Hebben net even die software geinstalleerd en nu doen ze het wel ja... thnx!
Pagina: 1