Toon posts:

Via Web Jetadmin drivers installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit?
We hebben hier een Novell 5.1 netwerk en krijgen binnekort W2K workstations.
Nu worden de drivers (bij W98) geinstalleerd via een Script, maar dat kan bij W2K niet op de manier zoals we willen. Dus moeten we een andere manier vinden.
Nou las ik iets in de documentatie (van de Jetdirect kaart) dat je een internet connected printer kan maken. zodat het invullen van dat betreffende IP-adres genoeg zou moeten zijn om de betreffende drivers automatisch te laten installeren bij de gebruiker. Alleen is hier weinig over terug te vinden bij Webadmin documentatie.
Dit om alles via Novell te laten regelen is geen optie hier.
Nu kunnen we de properties al bekijken via het lokale intranet, maar een driverinstallatie optie kan ik niet vinden.
Weet iemand hier een oplossing voor?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je IPP bedoelt, dan heb je daar NetWare 6 voor nodig.

Je maakt dan een soort installatie page op 't intranet.
De gebruiker gaat daarheen en klikt op de printer, deze word vervolgens automagisch geinstalleerd.

als het je alleen om de drivers gaat, waarom werk je dan niet via NDPS ??

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Volgens het centrale team in engeland werkt dat niet goed, teveel bugs etc.
Discussie met hen is niet mogelijk, dus dat moeten we maar accepteren.
Maar das idd wat ik bedoelde, jammer dat dat niet met 5.1 werkt.
Hmm, dan moet ik iets anders verzinnen wat printers installeren makkelijker maakt voor de gebruiker.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vergeten |:( voor IPP moet je zowiezo gebruik maken van NDPS

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Nu gebruiken we eigen fabrikaat (Printer Manager).
De gebruiker tikt een variabele in (die op de printer vermeld staat) en automatisch worden dan de betreffende printerdrivers en een eventuele kleurenprinter geïnstalleert.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een andere oplossing hoe op een makkelijke manier printerdrivers te installeren incl. eventuele addons (zoals extra papierbak of een duplexunit).
Is er bepaalde software voor te krijgen? Ik ga zelf ook wel zoeken, maar als iemand al iets weet is het stom om het wiel weer opnieuw uit te vinden. :)

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-01 19:37

PolarWolf

Debian, of course.

Op vrijdag 07 december 2001 14:29 schreef Centurion het volgende:
Weet iemand een andere oplossing hoe op een makkelijke manier printerdrivers te installeren incl. eventuele addons (zoals extra papierbak of een duplexunit).
Is er bepaalde software voor te krijgen? Ik ga zelf ook wel zoeken, maar als iemand al iets weet is het stom om het wiel weer opnieuw uit te vinden. :)
www.appdeploy.com

Zelf gebruiken we hier een systeem dat werkt met snapshots van applicaties met instellingen.
Worden via een aparte service geinstalleerd.
Je kunt het ook met ZENWorks doen, volgens mij...files en registry installeren via de NAL.

Undernet #linux, Undernet #ipsec

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 16:00 schreef PolarWolf het volgende:

[..]

www.appdeploy.com

Zelf gebruiken we hier een systeem dat werkt met snapshots van applicaties met instellingen.
Worden via een aparte service geinstalleerd.
Je kunt het ook met ZENWorks doen, volgens mij...files en registry installeren via de NAL.
Hier wordt je doodziek van alle beslissingen die ze in Engeland nemen. ZEN doet niet wat hun van zo'n pakket verwachten. Aaaahhhh, als iets lekker werkt is het ZEN wel, maar ja, wij gebruiken het dus niet. Het zou ook wel heel gemakkelijk zijn, en waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan. :o
Ik zal is kijken op Appdeploy.com wat het is, thanks!!!!
Pagina: 1