Ik draai momenteel met en Asus 7700 GF2GTS 32 mb op een Philips 17" 107S21 mijn desktop 1024x768 en ik heb m ingesteld op 85 Hertz. Is dat snel genoeg of kan ik gewoon op 50 Hertz draaien ?
Je kan wat jezelf wilt, maar sommige mensen krijgen bij weinig hertz hoofdpijn @ 60hz zoals bij mij op schoool krijg ik hoofdpijn 
En sommige ani-gifjes zijn op 60hz niet snel genoeg dus haperen ze, met witte vlakken terwijl op meer hz ze er wel goed uitzien
En sommige ani-gifjes zijn op 60hz niet snel genoeg dus haperen ze, met witte vlakken terwijl op meer hz ze er wel goed uitzien
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
50 Hz is wel erg laag (=irritant). Probeer 'm maar op 100 Hz te draaien.Op vrijdag 07 december 2001 12:44 schreef -D-Jay- het volgende:
Ik draai momenteel met en Asus 7700 GF2GTS 32 mb op een Philips 17" 107S21 mijn desktop 1024x768 en ik heb m ingesteld op 85 Hertz. Is dat snel genoeg of kan ik gewoon op 50 Hertz draaien ?
Verwijderd
Ehm 50 Hertz is langzamer.Op vrijdag 07 december 2001 12:44 schreef -D-Jay- het volgende:
...op 85 Hertz. Is dat snel genoeg of kan ik gewoon op 50 Hertz draaien ?
Lekker laten staan.

Hoe hoger de refreshrate, want daar hebben we het nu over, hoe beter.
Als het beeld vaker op je monitor gezet wordt zie je steeds minder dat het eigenlijk knippert, dus wordt het beeld rustiger voor je ogen. Gewoon lekker op 85 Hz laten staan !
Als het beeld vaker op je monitor gezet wordt zie je steeds minder dat het eigenlijk knippert, dus wordt het beeld rustiger voor je ogen. Gewoon lekker op 85 Hz laten staan !
Veel plezier op 50 Hertz...
Ow en vergeet vooral niet even de dokter te bellen en naar een oogarts te gaan.
Misschien wil je dan ook een
dragen.
De refreshrate van de monitor wordt in Hertzen uitgedrukt. Dat is dus NIET de wisselsnelheid van ons lichtnet. Deze is 50Hz en mag en KAN niet hoger.
Voor de refreshrate (de verversingsratio) van de monitor kan net zo hoog als dat de monitor of videokaart aankan (afhankelijk van de weakest link).
Hoe hoger de refresh, hoe rustiger jouw beeld.
In principe kom je niet lager dan 60Hz (of 43i), maar dan krijg je knallende koppijn en is het scherm dus erg trillerig.
85Hz in jouw geval is wel OK.
Wil je testen wat het verschil tussen 85 en 60Hz is, dan moet je dat gewoon even instellen en langs je monitor kijken. Als het goed is zie je bij 60Hz het beeld dan in je ooghoeken heel zenuwachtig flikkeren.
Suc6!
Ow en vergeet vooral niet even de dokter te bellen en naar een oogarts te gaan.
Misschien wil je dan ook een

De refreshrate van de monitor wordt in Hertzen uitgedrukt. Dat is dus NIET de wisselsnelheid van ons lichtnet. Deze is 50Hz en mag en KAN niet hoger.
Voor de refreshrate (de verversingsratio) van de monitor kan net zo hoog als dat de monitor of videokaart aankan (afhankelijk van de weakest link).
Hoe hoger de refresh, hoe rustiger jouw beeld.
In principe kom je niet lager dan 60Hz (of 43i), maar dan krijg je knallende koppijn en is het scherm dus erg trillerig.
85Hz in jouw geval is wel OK.
Wil je testen wat het verschil tussen 85 en 60Hz is, dan moet je dat gewoon even instellen en langs je monitor kijken. Als het goed is zie je bij 60Hz het beeld dan in je ooghoeken heel zenuwachtig flikkeren.
Suc6!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Op vrijdag 07 december 2001 12:51 schreef FoolZero een nog iets langer verhaal dan ik... maar gelukkig zijn we 't wel met elkaar eens
Vanaf 75 Hz is het wel te doen. Ik ben van 85 naar 100 Hz gegaan, en ik wil nooit meer terug.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Verwijderd
same here..Op vrijdag 07 december 2001 12:54 schreef Tyrian het volgende:
Vanaf 75 Hz is het wel te doen. Ik ben van 85 naar 100 Hz gegaan, en ik wil nooit meer terug.
als ik de resolutie op 1260 zet dan kan ik maar 50 hertz draaien en op 1024 op 85 hertz
op 100 hertz zetten lukt niet echt, dan moet ik de resolutie zetten op 640x480
Dit is een beperking in jouw monitor. De videokaart kan weldegelijk hogere refreshrates aan. Ik heb zelf nog een 15" versie van jouw monitor:Op vrijdag 07 december 2001 12:59 schreef -D-Jay- het volgende:
als ik de resolutie op 1260 zet dan kan ik maar 50 hertz draaien en op 1024 op 85 hertz
640x480x32b 75Hz
800x600x32b 75Hz
1024x800x16b 60Hz of 1024x800x256 75Hz
Oftewel errug ruk... monitor doet nu dienst als server monitor, waar het aantal kleuren toch niet van belang is.
Heal the internet ...
1024x768 bedoel je, neem ik aan?
Verder is zelfs 70/72/75Hz voor veel mensen (moi incluis) nog niet genoeg. Het hangt een beetje van het scherm af, bij het ene scherm zie ik duidelijk knipperen op 75Hz en bij de andere niet. Daarom zou ik bij het uitkiezen van een videokaart + monitor altijd voor de resolutie waarin je wilt werken, uitgaan van minimaal 85Hz @ 32-bit color ...
Verder is zelfs 70/72/75Hz voor veel mensen (moi incluis) nog niet genoeg. Het hangt een beetje van het scherm af, bij het ene scherm zie ik duidelijk knipperen op 75Hz en bij de andere niet. Daarom zou ik bij het uitkiezen van een videokaart + monitor altijd voor de resolutie waarin je wilt werken, uitgaan van minimaal 85Hz @ 32-bit color ...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Chapeau!Op vrijdag 07 december 2001 13:32 schreef limoentje het volgende:
1024x768 bedoel je, neem ik aan?
IK -->

I couldn't agree more!Verder is zelfs 70/72/75Hz voor veel mensen (moi incluis) nog niet genoeg. Het hangt een beetje van het scherm af, bij het ene scherm zie ik duidelijk knipperen op 75Hz en bij de andere niet. Daarom zou ik bij het uitkiezen van een videokaart + monitor altijd voor de resolutie waarin je wilt werken, uitgaan van minimaal 85Hz @ 32-bit color ...
Heal the internet ...
Verwijderd
die paar extra pixels die je krijgt is je koppijn niet waard, gewoon op 1024 laten staan dus
Pagina: 1