Toon posts:

SuperOrb wel degelijk beter dan Coolermaster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn superorb (alleen binnenste fan draaiend) vervangen omdat ik wel eens wilde testen of een coolermaster tot 1.8 GHz nou beter was. (en ook voor de :( herrie :( )
Met superorb (1 fan draaiend): 42-45 graden
Coolermaster 1.8GHz : 70 graden in BIOS !!! :( :(
Nou, zo slecht zijn die SO-jes toch nog niet, en dan heb ik ook nog een stuk van de heatsink erafgeslepen zodat hij beter op mn mobo paste. Het koeloppervlak van de coolermaster is vele malen groter dan die van de SO en toch koelt deze beter!!!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

heb je die cooler master wel goed vast gehad, en ook goed de koelpasta eronder gedaan??

lijkt me sterk dat ie 70 geeft...

wat is trouwens het test systeem???

Verwijderd

Topicstarter
Zeker, die klemmen zitten superstrak en er zit standaard coolpasta tussen (schijnt gewoon goed te zijn, uiteraard niet beter dan AS oid)

specs systeem:

Abit KT7-RAID, AMD AThlon 1GHz @ 750MHZ !!!!! (wegens troubles video, zie hier
CreatiVe blaster 16Mb TNT AGP / Asus V7700 Geforce 2 GTS
SBLive, Compaq 10/100 netwerk, maxtor 7200rpm, fuijutsu HD.

Verwijderd

dat verschil is wel erg groot je hebt vast iest fout gedaan bij de cooller master niet dat die goed is die super orb is ook kut
en op wat voor cpu heb je het getest airflow in je kast???

Verwijderd

moet je die orb eens op een athlon 1400 zetten een uurtje of zo dan effe stiekem kijken in je bios en dat is toch schrikken

Verwijderd

Heb je dat spul dat standaard op een coolmaster zit er wel afgehaald...weet niet wat het is maar goed koelen doet het niet heeft mij een XP 1700 gekost

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

lijkt me wel errug vaag ja... een cooler die geschikt is tot 1.8Ghz, die op 750Mhz al 70 graden aangeeft...

dan zit er toch echt iets niet goed...

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

mensen

Vergeet niet dat een superorb al een koeler is die al ruim 1 jaar meedraaid. heeft geen koper erin en is eigenlijk bedoeld voor Cpu's tot 1,2 (nahja wordt 1,5 gezegt, maar ja dan wordt ie helemaal tot het uiterste gedreven).
Kijk je hoort nou toch ook heel weinig mensen zeuren dat hun fop38 zo warm wordt vergeleken met een alpha 8045 of een swiftech.
De koeler is gewoon oud, maar koelt wel redelijk vind ik. en met 1 fan aan is hij redelijk stil. Hij kwam toen de koeler net uit was wel i de top 10 van koelste cpukoelers en dit was vast niet voor nix ook ws hij niet zo xtreme duur als bv de fop38 toen. En dan was hij nog stiller dan meeste koelers

ben op zich best tevreden ook al killed ie je core.
kijk als je iest voor een er snelle (lees: warme) CPU wil hebben is deze niet goed maar voor moi 750 wel.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 12:32 schreef tezzjuh het volgende:
Ik heb mijn superorb (alleen binnenste fan draaiend) vervangen omdat ik wel eens wilde testen of een coolermaster tot 1.8 GHz nou beter was. (en ook voor de :( herrie :( )
Met superorb (1 fan draaiend): 42-45 graden
Coolermaster 1.8GHz : 70 graden in BIOS !!! :( :(
Nou, zo slecht zijn die SO-jes toch nog niet, en dan heb ik ook nog een stuk van de heatsink erafgeslepen zodat hij beter op mn mobo paste. Het koeloppervlak van de coolermaster is vele malen groter dan die van de SO en toch koelt deze beter!!!
Neem van mij nou maar aan dat die coolermaster niet er goed opzit! Maar dat kun je toch zelf ook wel verzinnen???

Verwijderd

het is echt onmogelijk dat die koeler er goed op zit. 70 C is echt een belachelijke temp, voor welk merk koeler dan ook. Misschien heb je iets fout gedaan toen je hem hebt 'aangepast' :?

Coolermaster is helemaal geen slechte koeler b.t.w, er zijn gewoon nog veel betere.. Mijn coolermaster houdt m`n processor op 42C, en zonder casefans 53C.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
draai em 180 graden, die insparing van sommige coolermaster types moeten nou juist NIET over de verhoging op het socket. kennis van me had dat probleem laatst ook en ding werd ook 75 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn proc loopt normaal op 1.2 Ghz, het is een 1 GHz, maar vanwege het gekloot met mn videokaart tijdelijk op 750MHz (optimal prutssettings)
overigens doet mn comp nu nix meer :(
Ik zal die prutzooi eens onder koeler afkrabben en hetzelfde eronder doen dat ik ook onder mn Orb had en dan weereens kijken!
iig bedankt!!

Verwijderd

Een ander probleem, wat vaak in combinatie met de SuperOrb optreedt, is natuurlijk beschadiging van de core. Dat op zich, als de CPU heel blijft ondanks de beschadiging, kan al een hogere temperatuur opleveren.

Als die stukjes beschadigde core, die heel klein kunnen zijn, nog in de koelpasta zitten, verklaart dat de idioot hoge temperatuur ook.

Dus controleer de core goed tezzjuh, en wees alsjeblieft voorzichtig. Het is niet dat ik denk dat jij niet zorgvuldig werkt, het is omdat ook geroutineerde koeler testers van b.v. www.hardocp.com zo af en toe een core kraken....

Nimrod->
No offense,
maar die oude Super Orb kan echt niet meer op tegen de nieuwe 6Ixx serie Coolermaster's met 60x80x40 koelblokken. Als je daar een sterkere fan op zit, kunnen ze wedijveren met de beste koelers van dit moment.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, die orb heeft idd een core van een andere proc gemold, maar daarom heb ik er een stuk afgeslepen!!
Ik heb dus ook zo'n groot koelblok gekocht omdat ik dacht dat die wel beter zou koelen, maar dat blijkt (met de huidige pasta ertussen) dus niet zo te zijn.
Ik doe er binnenkort andere tussen, en check dan nog eens >:)

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Beweer ook niet dat coolermasters slecht zijn hoor. Dat hoor je moi niet zeggen. Zitten best goede koelers tussen.
nieuwe series zullen vast veel beter koelen als orbjes. twijfel ik niet aan.

>Systeemspecs<

Verwijderd

nou.. orbs zijn normaler wijs toch wel iets beter

Verwijderd

OOk een orb hier en mag niet klagen (gewoon platinum orb dan geen super orb.

Maar ik had zo'n 80mm geval erop en die maakte mijn cpu warmer...(en ja koelprut zat goed en koelblok ook)

Verwijderd

Ik gebruik die coolermasters vaak genoeg in PC's, een XP @ 1.533 GHz wordt er een 46C stressed mee. Dus zit je koeler niet goed. Een superorb is echt een van die dingen die ze op een hoop moesten gooien en er een kunstwerk van maken of zo, want om CPU's te koelen kan je ze nauwelijks geschikt noemen. < 1 GHz gaat het nog nét
Pagina: 1