PCI bus wordt afgeleid door een deler van je FSB.
Dus als je je FSB omhoog gooit zullen al je bussen ook omhoog gaan.
Geloof dat alleen abit een bord heeft/gaat maken, waarbij je wat meer vrijheid hebt betreft de snelheid van de bussen.
Dus als je je FSB omhoog gooit zullen al je bussen ook omhoog gaan.
Geloof dat alleen abit een bord heeft/gaat maken, waarbij je wat meer vrijheid hebt betreft de snelheid van de bussen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
moet je de divider veranderen...
in die bios moet iets staan over divider... maar misschien staat ie al op het hoogst...
zou ik niet weten... ik ken dat bord niet, ik heb een abit, daar kan ik wel alles veranderen...
als het goed is staat de devider vast.
Bij 66 mhz wordt deze 2. 66/2 is 33 is snelheid van de pci bus. In je bios staat dan iets van 66/2.
Als je je pci bus op 100 zet dan is je devider 3 100/3 is 33
(ok iets meer maar dat maakt niets uit)
Als je je fsb op 133 zet dan wordt je devider 4.
Als je je fsb op 166 zet dan zal je devider 4 blijven.
Mits je deze apart kan instellen, wat volgens mij alleen nog bij abit kan. Je pci bus zal dus 41,5 MHz lopen.
Iets wat niet schokkend hoog is. De meeste kaarten kunnen er wel mee overweg tegenwoordig.
Bij 66 mhz wordt deze 2. 66/2 is 33 is snelheid van de pci bus. In je bios staat dan iets van 66/2.
Als je je pci bus op 100 zet dan is je devider 3 100/3 is 33
(ok iets meer maar dat maakt niets uit)
Als je je fsb op 133 zet dan wordt je devider 4.
Als je je fsb op 166 zet dan zal je devider 4 blijven.
Mits je deze apart kan instellen, wat volgens mij alleen nog bij abit kan. Je pci bus zal dus 41,5 MHz lopen.
Iets wat niet schokkend hoog is. De meeste kaarten kunnen er wel mee overweg tegenwoordig.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
zwijg? dzjeezuz de n00bs worden ook met de dag ruiger
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
JE moet dus inderdaad de divider veranderen!
|Specs|
he heOp vrijdag 07 december 2001 16:27 schreef limoentje het volgende:
zwijg? dzjeezuz de n00bs worden ook met de dag ruiger
Er is ook geen ABIT board wat dit doet hoor. Er is geen enkel board, afgezien van het IWILL XP333 board, dat een 1/5 en 1/6 divider heeft. Bij 166MHz heb je dus gewoon 41.5MHz PCI speed hoe dan ook op welk board voor AMD processoren. (Behalve het IWILL)
Je bent dus gewoon aangewezen op de 1/4 divider of je moet het IWILL board aanschaffen.
Je bent dus gewoon aangewezen op de 1/4 divider of je moet het IWILL board aanschaffen.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Pagina: 1