Wat ik wil is het volgende. Een collega wil graag een account op mijn systeem zodat hij vanaf zijn pc met ssh kan verbinden met mijn pc. Op deze manier kan hij bijvoorbeeld zijn firewall testen zonder afhankelijk te zijn van producten van derden (bijv. http://grc.com). Nou heb ik daar geen moeite mee, ik wil alleen weten wat ik moet doen om zijn mogelijkheden te beperken.
Ik gebruik Debian GNU/Linux 3.0 (Woody). Ik wil dat hij gewoon kan pingen en kan telnetten naar zijn eigen systeem, maar hij mag verder geen andere toepassingen starten, hij mag geen toegang hebben tot andere directories etc.
Wellicht zijn er nog dingen die ik vergeet, dus als je tips hebt waarop ik moet letten dan hoor ik het graag.
Ik gebruik Debian GNU/Linux 3.0 (Woody). Ik wil dat hij gewoon kan pingen en kan telnetten naar zijn eigen systeem, maar hij mag verder geen andere toepassingen starten, hij mag geen toegang hebben tot andere directories etc.
Wellicht zijn er nog dingen die ik vergeet, dus als je tips hebt waarop ik moet letten dan hoor ik het graag.