ADSL problemen

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:57
Na lang wachten heb ik vorige week ADSL-comfort-Planet-ISDN gekregen met een dhz-pakket en na een uurtje was ik online.
Na 2 dagen viel de verbinding weg, en na veel gepruts (windows schoon installeren, instellingen doornemen met KPN, enz.) bleek er een fout in de centrale te zijn geweest.
Alles heeft mij veel tijd gekost en een huwelijkscrisis, maar nu draait alles toch goed.
Heel soms valt de verbinding spontaan weg, maar na het herstarten van het Alcatel ISDN modem is alles weer oke.
Zijn er nog meer gebruikers die dit laatste vervelende verschijnsel kennen?
Moet het modem misschien geruild worden?

Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten; hier is je signature namelijk voor bedoeld. Lees de FAQ - havana

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:18
Welk OS gebruik je?

Heb je anders al een firmwareupdate gedaan?

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Rocketman
Ik gebruik ME, bedoel je de firmware van het modem?
Op vrijdag 07 december 2001 12:14 schreef jeroenblom het volgende:
Welk OS gebruik je?

Heb je anders al een firmwareupdate gedaan?

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ja, hij bedoelt de firmware van je modem. Op de site van MXStream staat een nieuwe versie (mogelijk nieuwer dan die in je modem zit).

Kan je ons wat meer informatie verstrekken over wat je waarneemt als de verbinding wegvalt?

bijvoorbeeld: heb je een usb- of ethernetmodem, isdn of analoge lijn. Gaan er lampjes op de modem aan het knipperen als de verbinding wegvalt, etc.

Kuuke :?

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Rocketman
Het is ethernet met ISDN, als de verbinding wegvalt dan krijg ik de windowsmelding dat de verbinding verbroken is.
Bij vergeefse pogingen te herstarten de melding dat de computer aan de andere kant niet reageert.
Op vrijdag 07 december 2001 12:23 schreef Kuuke het volgende:
Ja, hij bedoelt de firmware van je modem. Op de site van MXStream staat een nieuwe versie (mogelijk nieuwer dan die in je modem zit).

Kan je ons wat meer informatie verstrekken over wat je waarneemt als de verbinding wegvalt?

bijvoorbeeld: heb je een usb- of ethernetmodem, isdn of analoge lijn. Gaan er lampjes op de modem aan het knipperen als de verbinding wegvalt, etc.

Kuuke :?