chipset fan verwijderen?!

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb een abit kt7-a en mijn chipsetfan maakt lawaai, ik heb al gezocht op het forum:

[topic=164298/1/25]

Daar staat dat je onder de printplaat de pinnetje naar elkaar moet brengen, maar kan het ook zonder je mobo uit je kast te halen?

ps. ik heb al een nieuwe van abit hier liggen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee je moet wel ff je moederbord eruit halen denkik. Misschien dat je de bovenkant van die pinnetjes eraf kunt knippen waardoor je ze door het moederbord kunt duwen (en dan hopen dat ze er onder uit vallen) en dan zo de nieuwe erop duwen.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
En kun je ook alleen de fan eraf halen, (dan hoef je dus niet je mobo los te halen)?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

Op vrijdag 07 december 2001 13:03 schreef zandpaddo het volgende:
En kun je ook alleen de fan eraf halen, (dan hoef je dus niet je mobo los te halen)?
je bedoelt de 4 schroevjes losdraaien ?

dat zou ook kunnen .

en dan op het oude heatsinkje een nieuw koelertje draaien .

dat kan .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Haal gewoon je moederbord tray eruit, dan kun na het vervangen van de fan je moderbord met tray zo weer in je kast schuiven en vastschroeven. :)

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 13:19 schreef ImaStar het volgende:
Haal gewoon je moederbord tray eruit, dan kun na het vervangen van de fan je moderbord met tray zo weer in je kast schuiven en vastschroeven. :)
eeuuh niet iedereen heeft een kast waar je de mobo-try eruit kan halen hoor :7

Verwijderd

het koelertje op mijn abit kt7e-mobo maakt ook ratelend lawaai, een keertje tegen slaan en hij doet et weer >:)

Verwijderd

Kan prima die fan eraf halen... Geen probleem.

Verwijderd

Ik heb met een aantal bordjes al die temperatuur eens bekeken van die chipsetjes (dat is het toch? wat je onder MB temp ziet in asus probe of MBM bijvoorbeeld?) maar die temps komen nooit boven de hooguit 30 uit. meestal meer tussen de 20 en 27 ofzo. Of ze nou al "Actief" gekoeld zijn door zijn klein ronddraaiend dingetje of niet. Blijft altijd ongeveer hetzelfde. Lijken me niet temperaturen die door hun hoogte oveerklokken of wat dan ook in de weg gaan zitten, toch? Veel lager zul je het ook niet krijgen uiteraard als je kamertje gewoon lekker 20 of 21 graden is en in je kast nog wat warmer!

Mijn vraag is dus:
Hoe warm wordt dat chipsetje van je nu dan en hoe koud wil je hem krijgen en met welk doel?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Zolang je niet overclockt, zou je betst wel zonder fan kunnen want andere makers met Via kt133(A) chipset hebben ook alleen heatsink , ik denk alleen wanneer je opvoert dat het verschil uit maakt! :)

Verwijderd

Ja da zou natuurlijk op zich wel mogelijk kunnen zijn dat bij een fsb van 170 of hoger dat chipsetje ineens wel 50 graden of meer wordt, heb helaas geen ervaring met zulke FSB's... is dat zo is dan nu mijn vraag aan mensen met hele hoge FSB's?? :) wordt dat chippie dan ineens zoveel warmer dan op fsb133 of 140 bijvoorbeeld?

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
nou, het is gelukt, gewoon alleen het fannetje er voorzichtig af halen is veel makkelijker.
Pagina: 1