Toon posts:

Citrix probs help!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb een groot probleem.

Ik heb hier windows 2000 advanced Server met sp2 draaien met daarop citrix metaframe xp met sp1 en 2 hotfixen weet ik niet zo uit mijn hoofd..

De meeste mensen hier die al geconnect waren naar de server kunnen gewoon published apps benaderen maar mensen die de ica client opnieuw moeten configen die krijgen de volgende error: "Transport Driver Error" heeft iemand deze melding gehad/ verholpen want ik heb op citrix.com in de forums gekeken maar daar was niet veel te vinden..

AvB

Arne_F

• AppleMooz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 14:40
Hebben de clients allemaal het zelfde client operating system? welke protocollen worden er allemaal gedraaid? stack verschillen? ica-tcp?

Verwijderd

PN of NFuse?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Welk OS draait de client (DOS?), en idd de vragen van smiley.

Het lijkt er ergens op dat je protocollen niet lekker zitten aan de client zijde.

Move > [forum=24]

Tijd voor een nieuwe sig..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
niet toevallig iets in de ip configuratie veranderd? wins server of je dns server?

zitten de clients achter een router?, is de citrix host vanaf de clients nog wel te pingen?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
de clients gaan via PN enne ze draaien allemaal win2k pro met sp2 tis de ned versie en de servers draaien uk

• Zwelgje
en de antwoorden op de rest van de vragen ? :)

Verwijderd

Topicstarter
er is geen ip change gedaan en de clients zitten achter een router

pingen heb ik nog niet geprobeerd maar ga dat nog ffies proberen je leest het zo

zijn dit genoeg antwoorden ;)

wat ook vreemd is de clients die niet kunnen conecten dat zijn er maar 3 (van de 120) duss..

• Zwelgje
ping graag op ip nummer, maar op op computernaam (dan zien we of het een dns/wins probleem kan zijn.

Verwijderd

Had laatst een klant met hetzelfde probleem. Dat had meen ik iets te maken met licenties ?!?!?

Weet dat het raar klinkt omdat dit eigenlijk een connectivity-probleem lijkt, maar kijk het zeker even na.

Krijg collega die langs geweest is niet te pakken :(

[/edit]
Oeps... neem ik terug. Bleek om een aangepaste fire-wall te gaan.
[/edit]

Verwijderd

Topicstarter
Licenties kan ik me haast niet voorstellen want we hebben 50 licenties en er zitten gemiddel 35 mensen op tot nu toe dan

Verwijderd

Vandaar ook mijn edit :)

Probleem bij klant was dat er maar een beperkt aantal gebruikers gelijktijdig door de firewall mochten. Omdat dat daar wat in was veranderd kon een deel van de gebruikers niet meer bij de metaframe-bakken komen en kreeg deze melding.

Had in de verte iets met licenties te maken, maar niet van citrix. Bleek dus wel een connectivity-probleem.

Maar kun je vanaf de "probleem"-werkstations pingen naar de servers/farm? (op ip-adres en op naam !)

En hoe komen de werkstations bij de server? (router/firewall/etc)

Kun je vanaf die werkstations wel een ICA-sessie maken naar de servers zelf (dus hard naar de server en niet via published apps ofzo)?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 15:31 schreef KayCee het volgende:
Vandaar ook mijn edit :)
Maar kun je vanaf de "probleem"-werkstations pingen naar de servers/farm? (op ip-adres en op naam !)
Telnetten naar het ip van de server op poort 1494. Krijg je de ica listener te zien, dan is de verbinding ok, en ligt het aan de client.

Verwijderd

[..]

Telnetten naar het ip van de server op poort 1494. Krijg je de ica listener te zien, dan is de verbinding ok, en ligt het aan de client.
Daarom dus ook de vraag of je een ICA-sessie kan maken naar de server en niet naar de published applications.
Die browser service gebruikt namelijk weer een andere poort (16xx).

Maar dat is al weer niet interessant als je niet achter een vuurmuur zit.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 17:12 schreef KayCee het volgende:
Daarom dus ook de vraag of je een ICA-sessie kan maken naar de server en niet naar de published applications.
Die browser service gebruikt namelijk weer een andere poort (16xx).
Citrix XP gebruikt 1604 udp application browsing niet meer, dat is http browsing (80) geworden.

Verwijderd

Vroeger... toen ik nog jong was... :)

Mijn fout.... niet gelezen dat het XP was (tijd voor weekend)

Verwijderd

Topicstarter
thanx mensen ben nu even een paar dingen aan het testen jullie horen zo meer

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen even een korte update.. Ikke kan nu wel een connectie maken naar een enkele published application maar niet naar de hele set dan krijg ik nog steeds dezelfde error pingen kan ook dus daar ligt het ook niet aan.

Help me

Arne_F

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 13:11 schreef Arne_F het volgende:
ok mensen even een korte update.. Ikke kan nu wel een connectie maken naar een enkele published application maar niet naar de hele set dan krijg ik nog steeds dezelfde error pingen kan ook dus daar ligt het ook niet aan.

Help me

Arne_F
Je probleem zit dus zeker niet op de server. Of hij doet het wel, of hij doet't niet. Dat is wel mooi bij citrix.
Herinstalleer de laatste client op de 3 probleempc's.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
/me heeft ook probs gehad

mogelijke problemen

-RAS
-Firewall

:(

Verwijderd

Topicstarter
Ikke heb het voorme kaar het was gewoon de SP1 van Citrix opnieuw applyen

dat was de oplossing..

bedankt iedereen

Verwijderd

LOL

Dat is er zeker een voor de knowledgebase :)

Verwijderd

Topicstarter
wel he ik heb hem meteen bij citrix gemeld :)
Pagina: 1