Ik heb dit moederbord een tijdje geleden gekocht en krijg zo nu en dan een wrong checksum!! Dit houdt in dat hij bij het opstarten 4x een autodetect doet en daarna mijn oude configuratie er achter plaatst(3apparaten). Hij vind dan dus 7 apparaten en geeft dan een "Wrong checksum". Het is erg vreemd want wanneer ik alles opsla in de bios dan gaat alles voor een tijdje weer goed? Ik heb al de search geprobeerd en kan nergens een oplossing vinden!! Weet iemand wat ik er aan moet doen? Ik heb al op de OCworkbench gelezen dat een nieuwe batterij niet werkt!!
Ben nog steeds aan het zoeken en ik kom steeds meer problemen tegen!! Anderen hebben dit probleem ook niet kunnen oplossen met een nieuw bios!! En is het niet zo dat de garantie vervalt als je hem flasht?
Verwijderd
Is dat zo??? (dit zou ik graag bevestigd zien)Op vrijdag 07 december 2001 12:11 schreef larsieboy het volgende:
En is het niet zo dat de garantie vervalt als je hem flasht?
Verwijderd
natuurlijk verlies je niet je garantie na een biosupdate. Waarom zou een fabrikant anders biosupdates beschikbaar stellen. Alleen zal verkeerd flashen op zich niet onder de garantie vallen.Het is wellicht anders als je een niet officieel OC-bios flashed. Maar die schijnen ook minder stabiel te zijn. Maar nogmaals de inmiddels bekende waarschuwing.... maak geen flash-diskette aan onder W2000. Flash gewoon lekker vanaf je HD.
Ik weet niet hoor maar wat willen we hiermee bereiken? Dit garantiegelul lost mijn probleem toch niet op
Ik heb inderdaad ook gelezen dat meerdere mensen last hebben van die BIOS-checksum error....
Loopt je systeem voor de rest wel 100% stabiel? Zo niet dan heb je een slechte revisie en zou ik m omruilen
Ik heb dit board zelf ook en krijg alleen een BIOS-checksum error nadat ik geflashed heb. Dan ga ik naar de bios, stel alles in en klaar.
Loopt je systeem voor de rest wel 100% stabiel? Zo niet dan heb je een slechte revisie en zou ik m omruilen
Ik heb dit board zelf ook en krijg alleen een BIOS-checksum error nadat ik geflashed heb. Dan ga ik naar de bios, stel alles in en klaar.
webOS all the way!
Mijn systeem loopt indien ik alles heb ingesteld volledig stabiel! Het is een versie(revisie) 4 bij the way.
Laatst deed hij nog gekker tegen mij
ik drukte een beetje laat op "DEL" om mijn bios in te komen en hij hing volledig! Toen ik hem opnieuw opstarte gaf hij drie piepjes en daarna niks meer. Vervolgens spanning er af en opstarten en hij deed het weer? en raad eens hij was weer eens alles vergeten!!
Ik wordt gek!
Laatst deed hij nog gekker tegen mij
Ik wordt gek!
Ik zou toch eens proberen je BIOS te flashen.
DOE DIT WEL VANAF JE HD!!!!
Als je het vanaf floppy doet heb je 90% kans dat je bios dood gaat
webOS all the way!
Verwijderd
Als het niet werkt.. RMA die shit. Ik heb ook een K7S5A ,en zit inmiddels aan mijn derde bordje.
http://forum.ocworkbench.com check daar voor meer info.
helamaal mee eensOp zondag 09 december 2001 14:40 schreef Hermanvh het volgende:
Ik zou toch eens proberen je BIOS te flashen.
Misschien ga ik dit bordje nog wel terudsturen, ik ben dit soort fck problemen niet gewend. Hiervoor heb ik lang van mijn Abit BE6 mogen genieten en nooit gezeik!!
Bij het forum van oc-blabla zijn wel 50 pagina's vol met topics. Ik heb er ook eentje gepost en er wordt geantwoord dat dit een tot nu toe veel voorkomend en onoplosbaar probleem is. Met andere woorden hij is gewoon niet goed! Battery en bios updaten helpt niet!
Ik ga denk ik maar proberen hem om te ruilen voor een MSI, dan maar wat geld er bij
Bij het forum van oc-blabla zijn wel 50 pagina's vol met topics. Ik heb er ook eentje gepost en er wordt geantwoord dat dit een tot nu toe veel voorkomend en onoplosbaar probleem is. Met andere woorden hij is gewoon niet goed! Battery en bios updaten helpt niet!
Ik ga denk ik maar proberen hem om te ruilen voor een MSI, dan maar wat geld er bij
Ik heb er pas 2 versleten, valt mee dus, krijg nu een MSI, want dit is KUTOp zondag 09 december 2001 15:37 schreef AbelXara het volgende:
Als het niet werkt.. RMA die shit. Ik heb ook een K7S5A ,en zit inmiddels aan mijn derde bordje.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Maybe heeft het hier : http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=003125 mee te maken .. ik heb hier ook zo'n ECS K7S5A bordje liggen .. die is dus ook zwaar f*cked up
Bij welke shop heb jij hem besteld? Bij mij kwamen ze aan met het vervangen van het batterytje, maar dat helpt ook nie! Ik heb hem bij Aaarde gekocht. Voor de rest wel een goede shop!Op maandag 10 december 2001 14:49 schreef nigelator het volgende:
[..]
Ik heb er pas 2 versleten, valt mee dus, krijg nu een MSI, want dit is KUT
Pagina: 1