Winamp geeft foutmelding , geluidskaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 10:30
Hoi
Ik heb net een geluidskaartje van mijn ene pc in de andere gezet. Hierop draat win 2K adv server service pack 2.
nu heb ik winamp gedownload en krijg de volgende foutmelding als ik een mp3 wil afspelen :

Nullsoft wave Out plugin V2.3
A device ID has been used that is out of range for your system :?

Met windows media player krijg ik de volgende melding:

Windows media player error
cannot play back the audio stream: no audio hardware is available, or the hardware is not responding.

(de geluidskaart is een creative audiopci (ES 1371/ ES 1373)

Onder device manager staan geen vraag/uitroeptekens en ik heb de geluidskaart 2x opnieuw geinstalleerd :(

Iemand enig idee wat het probleem is ?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
lijkt op geen drivers, of de verkeerde drivers.....

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 13:33 schreef Cutebritney het volgende:
lijkt op geen drivers, of de verkeerde drivers.....
Dus moet je even naar de site van de Fabrikant gaan en op support klikken en zoeken op de nieuwste drivers

Verwijderd

volgens mij heb je een probleem :|

• jp73
Iemand nog een idee ?

Ik heb de geluidskaart in een ander pci slot gezet maar dat heeft niet geholpen
Laatste software van creative gedownload, dat werkt ook niet.
het is b.t.w. een pci 64

:(

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik heb geen ervaring met 2000 advanced server, maar kan het zijn dat ie gewoon geen multimedia dingen ondersteund(dat gebruikt een server meestal niet).
Of zet de kaart eens in een andere computer en kijk of ie het daar doet, het kan zijn dat hij de verhuizing niet overleefd heeft.

• jp73
Ik heb nu het volgende ontdekt :

als ik de servercomputer aansluit op de monitor en toetsenbord van mijn gewone computer en dan opstart , zonder de netwerkkabels aantesluiten , kan ik winamp wel laten afspelen.
Als ik hem dan weer opstart en via mijn andere computer met remote desktop connection winamp opstart geeft hij dezelfde foutmelding. :(

Nu heb ik gezien dat de 2 netwerkkaarten (3com voor chello en realtek voor netwerk) en de geluidskaart allemaal Irq 7 hebben. Ik vermoed dat hier het probleem ligt.

Hoe kan ik zorgen dat de geluidskaart een ander Irq krijgt.
Ik heb al in het bios gekeken maar zie daar geen mogelijkheden (??) B.t.w. het mobo is een Gigabyte Bx 2000.
Hoe kan ik het irq aanpassen kan dit vanuit Windows ?? :?

Ik ga wel even de search in

• jp73
Ik heb nu na lang prutsen de server-computer van ACPI naar standard computer omgezet. De geluids kaart deelt nu een irq met de pci-usb bridge. De netwerkkaarten hebben een ander irq.
Als ik lokaal op de pc een wav file aanklik speelt hij hem af.
Als ik via remote desktop control dit doe krijg ik de foutmelding dat er geen audiohardware is.
Het enige dat ik nu nog kan bedenken is dat dit komt omdat nu in de andere computer (dus waarmee ik via remote dektop control de server bedien) geen geluidskaart meer zit.
Is dit de oorzaak ??????? :(
Pagina: 1