visual studio .net informatie...

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:01

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

afeglopen maandag ben ik naar de DevDays van Microsoft geweest in Den Haag (wie nog meer hier trouwens en wat vonden jullie ervan)

nou vond ik de laatste presentatie over visual Studio 7.0 .net samen met ASP.Net erg interessant....

nu kregen we op dvd dit pakket (beta2)...

dit heb ik dus thuis geinstalleerd (draaiende op een nieuwe kale windows xp installatie) -->>> kale xp installatie + sqlserver2000 + visual studio .net neemt op mijn pc maar liefst 4,3gb in beslag...... :( maar ja plek genoeg

maar nu werd bij die laatste presentatie dus een voorbeeld applicatie gebouwd, dit was zeer interessant, nu wilde ik zoiets na gaan bouwen, maar Visual Studio is nu niet bepaald klein, dus zijn er hier al handleidingen van te vinden ergens????

verder vond ik de dag niet zo boeiend, Bill Gates zijn talk was echt puur commercieel, verder was er nog C# wat me ook niet zo boeide, wel heb ik nog interessante dingen gezien bij de presentatie over SQL2000 en XML wat vonden jullie ervan?

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Ik vond het aardig die dag..
Die DVD die je gekregen hebt is niet beta 2 maar rc1 teminste die van mij.

Er is wel al een boek dacht ik van mspress over vs.net maar er zullen ook wel online handleidingen ofzo zijn.

weinig tot niks..

• Nielsz
  • Niet online
Ik weet niet wat voor meuk jij heb geinstalleerd, maar met 1 gig was ik wel klaar

(ik heb beta2)

Verwijderd

Er zit een shitload aan examples bij, maar mocht het niet genoeg zijn heeft www.gotdotnet.com ook nog aardig wat info.

• tus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2012

tus

Ik heb dus idd de BETA2 gekregen, maar ik weet dat er ook RC werden uitgedeeld. Ach, had de RC toch al. Volgens mij hadden ze niet genoeg RC dvd's voor iedereen en hebben ze er maar wat BETA2 tussengestopt en helaas had ik zo een.

• didio

didio

didio.nl

Op vrijdag 07 december 2001 12:12 schreef Tus het volgende:
Ik heb dus idd de BETA2 gekregen, maar ik weet dat er ook RC werden uitgedeeld. Ach, had de RC toch al. Volgens mij hadden ze niet genoeg RC dvd's voor iedereen en hebben ze er maar wat BETA2 tussengestopt en helaas had ik zo een.
Maar waarom installeer je beta2 dan als je rc1 al hebt, die is nieuwer..

weinig tot niks..

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 12:51 schreef didio het volgende:
Maar waarom installeer je beta2 dan als je rc1 al hebt, die is nieuwer..
Hij zei dat ie 'm gekregen had, niet dat ie 'm geinstaleerd had :)

• markvt
  • Laatst online: 09:59

markvt

Peppi Cola

Was bil gates daar ook, hoe kom je bij zoiets binnen lijkt me wel cool om er ook eens heen te gaan.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

om bill een taart te "geven" of met een tweakers.net t-shirt het podium op te stappen?? })

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 12:55 schreef markvt het volgende:
Was bil gates daar ook, hoe kom je bij zoiets binnen lijkt me wel cool om er ook eens heen te gaan.
Niet zo moeilijk hoor, als je eenmaal in de mailing list zit bij microsoft krijg je mailtjes over allerlei events die ze houden, sommige gratis, sommige betaald (deze was 200 euro) kwestie van inschrijven en gaan ;)

Als je niet gemailed word kan je ook deze pagina in de gaten houden.

Verwijderd

Hee ik heb die .NET framework sdk beta 2 geinstalleerd, maar nu krijg ik lichtelijk de indruk dat ik daar visual studio 7 voor nodig heb. Is daar ook een beta van te downloaden?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 13:18 schreef fladder het volgende:
Hee ik heb die .NET framework sdk beta 2 geinstalleerd, maar nu krijg ik lichtelijk de indruk dat ik daar visual studio 7 voor nodig heb. Is daar ook een beta van te downloaden?
Vs.net heb je daar niet voor nodig, ik geef toe het maakt het ontwikkelen een gigantish stuk makkelijker maar nodig is het niet, downloaden van vs.net is helaas alleen mogelijk op de msdn subscribers site.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
denk niet dat je dat zo maar download...... ik heb hem op dvd

maarre bill was niet interessant om te zien, echt commercieel verkoop gelul

dan vraag ik me nog iets af

wat is .net framework nu precies??? is dat iets dat in visual studio zit?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 13:20 schreef HenkS het volgende:
maarre bill was niet interessant om te zien, echt commercieel verkoop gelul

Wat dee je dan op de devdays? niet opletten zeker..
Maakt je opmerking over Bill echt erg relevant.

Ik vond em wel goed.. De hoogste baas (zo ongeveer dan) weet de pietluttigste details van de producten van zn bedrijf waar vind je dat nog..

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
daar heb je wel gelijk in ja, over bill...

maarre dan heb ik misschien niet goed opgelet, zou je het dan misschien willen uitleggen?

• didio

didio

didio.nl

Op vrijdag 07 december 2001 12:54 schreef Yarvieh het volgende:
Hij zei dat ie 'm gekregen had, niet dat ie 'm geinstaleerd had :)
Das niet helemaal waar, en I quote..
nu kregen we op dvd dit pakket (beta2)...

dit heb ik dus thuis geinstalleerd

weinig tot niks..

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 15:55 schreef didio het volgende:
Das niet helemaal waar, en I quote..
Dat is wel waar, HenkS kreeg beta2 en heeft deze geinstaleerd, tux kreeg ook beta 2 maar had de RC al, beetje opletten wie wat zegt hoor :Y)

• didio

didio

didio.nl

Op vrijdag 07 december 2001 15:58 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Dat is wel waar, HenkS kreeg beta2 en heeft deze geinstaleerd, tux kreeg ook beta 2 maar had de RC al, beetje opletten wie wat zegt hoor :Y)
Damn.. tja het is bijna weekend.. :)

weinig tot niks..

Verwijderd

Een collega van mij is er ook geweest. Hij is op het moment bezig met webservices. Hij heeft aan .net-framework en een 3rd party C# editor voldoende...

Niemand geschrokken van Bill the Boogieman? Ik heb foto's gezien :r

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:24
Op vrijdag 07 december 2001 13:20 schreef HenkS het volgende:

.NET is een 'framework' die een heleboel functies, datatypes enz. definieert die je dan bij het programmeren kan gebruiken (programmeren in C#, VB.NET, ...).
De computer waar uw programma dan uiteindelijk op draait heeft natuurlijk wel het .NET framework nodig.

In het .NET framework zit er ook zoiets als de CLR. (Common Language Runtime, als ik het goedheb). Die CLR zorgt ervoor dat je applicaties Windows-onafhankelijk zijn. Maw, dat programma zal zowel op Win NT als op Win95 draaien zonder hercompilatie. De CLR vertaalt het 'gecompileerde' programma uiteindelijk 'at-runtime' naar verstaanbare taal voor het draaiende OS. (Beetje cfr met de Java Virtual Machine). Als er ook virtual machines voor andere OS gemaakt worden die de CLR ondersteunen, zal uw programma ook op andere OS'en kunnen draaien.

Ik ben nog maar net met .NET ( :) ) bezig en dit is toch wat ik er totnogtoe van begrepen heb. Indien iemand meent dat ik het ergens fout heb, roep maar.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 18:10 schreef whoami het volgende:
Die CLR zorgt ervoor dat je applicaties Windows-onafhankelijk zijn.
"Platform onafhangkelijk ....zolang het maar windows is" :Y)

• whoami
Op vrijdag 07 december 2001 18:12 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Voorlopig toch. Van zodra die runtime omgeving ook voor andere OS'en beschikbaar is, zijn ze echt platform onafhankelijk. Vraag is alleen maar, welke fabrikant gaat zo'n VM maken? Ik zie SUN dat niet zo gauw doen, ze zouden in hun eigen vel snijden.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op vrijdag 07 december 2001 18:12 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Er is al ergens een beta die draait op FreeBSD

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• whoami
Op vrijdag 07 december 2001 18:18 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Leuk, waar heb je dat gelezen?

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

[ot (of mischien ook weer niet)] heeft iemand enig idee van hoeveel VS .NET zal kosten als het in de winkels ligt? Pro of enterprise edition het liefst. Ja ik ben echt van plan om het te kopen :)

ps. Op school heeft een van mijn leraren zo een uitgebreide msdn abo, hij beweert dat VS6/SQL server en nog een zooi andere MS apps (incl nieuwste MSDN) daar ook gewoon bij zitten, en dat deze onder een speciale studentenlicentie vallen... Door tijdgebrek heb ik niet kunnen vragen of dit nou beta versies of gewoon normale versies zijn. Weet iemand mischien hier iets meer van?

thx

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 18:18 schreef RobzQ het volgende:
Volgens bill gingen ze een windows & freebsd implentatie van de clr releasen met source.

• whoami
Op vrijdag 07 december 2001 18:26 schreef stylee het volgende:
[ot (of mischien ook weer niet)] heeft iemand enig idee van hoeveel VS .NET zal kosten als het in de winkels ligt? Pro of enterprise edition het liefst. Ja ik ben echt van plan om het te kopen :)

ps. Op school heeft een van mijn leraren zo een uitgebreide msdn abo, hij beweert dat VS6/SQL server en nog een zooi andere MS apps (incl nieuwste MSDN) daar ook gewoon bij zitten, en dat deze onder een speciale studentenlicentie vallen... Door tijdgebrek heb ik niet kunnen vragen of dit nou beta versies of gewoon normale versies zijn. Weet iemand mischien hier iets meer van?

thx
Echt geen idee hoeveel het gaat kosten. Ik denk wel dat, als je naar de prijs van Visual Studio 6.0 kijkt, een redelijke referentieprijs hebt.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 18:26 schreef stylee het volgende:
ps. Op school heeft een van mijn leraren zo een uitgebreide msdn abo, hij beweert dat VS6/SQL server en nog een zooi andere MS apps (incl nieuwste MSDN) daar ook gewoon bij zitten
Correct, da's een msdn universal abonomentje.
en dat deze onder een speciale studentenlicentie vallen...
Een standaard universal abotje heeft licenties voor 1 ontwikkelaar, de msdn library mag je wel beschikbaar stellen aan rest van je organisatie maar de andere licenties niet. Het kan echter zijn dat ie een speciale deal heeft met ms omdat het voor een school is, maar de standaard licentie staat het iig niet toe.

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:29
Op vrijdag 07 december 2001 18:25 schreef whoami het volgende:

[..]

Leuk, waar heb je dat gelezen?
vertelde bill :P (nee echt waar ik was er ook)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Er zijn op het moment inderdaad gedeeltelijke ports naar FreeBSD en Linux (het Mono project van Ximian), maar ik geloof niet in de praktische platform-onafhankelijkheid van .NET applicaties zolang ik geen serieuze applicatie op zowel Linux als MS Windows heb zien draaien. Hierin wil ik het volgende zien: GUI met WinForms, gebruik van XML parser, XSL engine en database toegang :+ .

Ik denk persoonlijk dat de .NET CLR porten naar andere platformen en het mogelijk maken om ook echt applicaties vloeiend op deze platformen te draaien vrijwel onmogelijk is. Er zitten in de .NET CLR erg veel functies die erg op het MS Windows platform gericht zijn. In feite komt het er zowat op neer dat het MS Windows platform gaat draaien op een ander OS. De WinForms implementeren voor andere platforms moet een hel zijn. Applicaties er ook nog goed uit laten zien met deze WinForms port is nog een keer een hel.

Pas was er een topic op GoT waarin de vraag werd gesteld hoe je in .NET de locatie van de system directory kunt vinden. Vertel mij even waar de system directory op Unix te vinden is? Dit is natuurlijk slechts een heel simplistisch voorbeeld, maar dit geeft wel het probleem aan.

Het implementeren van een eenvoudige CLR waarop je wat eenvoudige C# proggies kan draaien zonder gebruik van libs is geen enkel probleem. Dat kan je met elke taal/platform wel doen. De libs: dat is het probleem. De FreeBSD port valt volgens mij in deze categorie.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Yarvieh: Correct, da's een msdn universal abonomentje.

Zit hier ook gewoon software bij van MS die je zo in de winkel zou kopen (zonder manuals uiteraard)? Stel nu dat VS.net uitkomt, komt hij op die manier dan ook binnen bij mij op school?

En ik denk idd dat mijn leraar een of andere speciale agreement heeft met MS, schijnt dat hij op een of andere manier goed kan opschieten met die mensen :? :) :+

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 07 december 2001 21:41 schreef stylee het volgende:

Zit hier ook gewoon software bij van MS die je zo in de winkel zou kopen (zonder manuals uiteraard)? Stel nu dat VS.net uitkomt, komt hij op die manier dan ook binnen bij mij op school?
Volgens mij is alles wat je krijgt hetzelfde als dat je het in de winkel zou kopen. Iig zou 'ie dan ook VS.net moeten krijgen (die krijg je bij iedere subscription behalve de "MSDN library only" subscription, dan krijg je echt alleen de library. Bij de andere subscriptions krijg je professional of enterprise editions).
(VS.net weet ik eigenlijk wel zeker omdat MS daar oa reclame mee maakt op hun site om maar een subscription te nemen ("eerder dan dat ie in de winkel ligt")

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 21:41 schreef stylee het volgende:
Msdn abbonees hebben 'm als 1e, officeel komt ie in feb uit dacht ik, maar hij zou binnen 30 dagen final gaan, vanaf dan is ie van de msdn site te plukken. Verder krijg je alle business achtige software, office/windows/visual stud/visio/mappoint ect zegmaar alle nuttige shit, troep als encarta en games ect krijg je niet.
En ik denk idd dat mijn leraar een of andere speciale agreement heeft met MS, schijnt dat hij op een of andere manier goed kan opschieten met die mensen :? :) :+
Weheheh das een van eigenschappen van MS-ppl ze kunnen met iedereen goed opschieten zolang je maar 'n flinke zak geld mee neemt :Y)

• whoami
Op vrijdag 07 december 2001 21:20 schreef mbravenboer het volgende:
Er zijn op het moment inderdaad gedeeltelijke ports naar FreeBSD en Linux (het Mono project van Ximian), maar ik geloof niet in de praktische platform-onafhankelijkheid van .NET applicaties zolang ik geen serieuze applicatie op zowel Linux als MS Windows heb zien draaien. Hierin wil ik het volgende zien: GUI met WinForms, gebruik van XML parser, XSL engine en database toegang :+ .

Ik denk persoonlijk dat de .NET CLR porten naar andere platformen en het mogelijk maken om ook echt applicaties vloeiend op deze platformen te draaien vrijwel onmogelijk is. Er zitten in de .NET CLR erg veel functies die erg op het MS Windows platform gericht zijn. In feite komt het er zowat op neer dat het MS Windows platform gaat draaien op een ander OS. De WinForms implementeren voor andere platforms moet een hel zijn. Applicaties er ook nog goed uit laten zien met deze WinForms port is nog een keer een hel.

Pas was er een topic op GoT waarin de vraag werd gesteld hoe je in .NET de locatie van de system directory kunt vinden. Vertel mij even waar de system directory op Unix te vinden is? Dit is natuurlijk slechts een heel simplistisch voorbeeld, maar dit geeft wel het probleem aan.

Het implementeren van een eenvoudige CLR waarop je wat eenvoudige C# proggies kan draaien zonder gebruik van libs is geen enkel probleem. Dat kan je met elke taal/platform wel doen. De libs: dat is het probleem. De FreeBSD port valt volgens mij in deze categorie.
Welke toekomst zie je dan weggelegd voor .NET en C#? Ik snap wel dat jij als Java-freak liever bij het Java platform blijft, maar ik denk wel dat .NET een hoge vlucht kan nemen.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
whoami: Welke toekomst zie je dan weggelegd voor .NET en C#? Ik snap wel dat jij als Java-freak liever bij het Java platform blijft, maar ik denk wel dat .NET een hoge vlucht kan nemen.
.NET zal denk ik vanwege de vele andere voordelen (duidelijkheid bijvoorbeeld) vrijwel zeker het ontwikkelplatform voor MS Windows worden. Alleen dat is natuurlijk al voldoende voor een hoge vlucht van .NET :) .

Wellicht dat .NET ook een rol aan de serverside kan gaan spelen op andere operating systems. Daar zijn wellicht minder libs voor nodig die moeilijk te porten zijn naar andere operating systems. De verovering van deze markt is in feite ook 1 van de hoofddoelen van .NET. Het is namelijk de enige markt waarop zinvol (terrein) winst kan worden geboekt :) .

Overigens ben ik niet zo kortzichtig dat ik .NET afzweer ten gunste van Java. De duidelijke libs van Java, de taal Java zelf en de eenvoudige platform-onafhankelijkheid zijn de belangrijkste redenen waarom ik het Java Platform aantrekkelijk vindt :) . Als .NET mij dit ook gaat bieden (duidelijke libs en meerdere goede talen heeft het al) zal ik er zeker eens iets in gaan ontwikkelen (wat ik overigens al doe ;) )

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• whoami
mbravenboer:

[..]

.NET zal denk ik vanwege de vele andere voordelen (duidelijkheid bijvoorbeeld) vrijwel zeker het ontwikkelplatform voor MS Windows worden. Alleen dat is natuurlijk al voldoende voor een hoge vlucht van .NET :) .
Inderdaad, als .Net het ontwikkelplatform wordt voor Windows (waar ik eigenlijk niet aan twijfel) neemt het een hoge vlucht. Alles wat van die firma uit Redmond komt neemt eigenlijk een hoge vlucht.

Visual Basic (het Windows ontwikkelplatform van dit moment) zie ik eigenlijk een zachte dood sterven. VB programmeurs zullen zich wel serieus moeten aanpassen aan VB.NET (object orientatie enzo), dus waarom zouden ze dan niet direct de stap nemen naar C# dat toch door MS wordt vooruitgeschoven als de belangrijkste programmeertaal van .Net.
Wellicht dat .NET ook een rol aan de serverside kan gaan spelen op andere operating systems. Daar zijn wellicht minder libs voor nodig die moeilijk te porten zijn naar andere operating systems. De verovering van deze markt is in feite ook 1 van de hoofddoelen van .NET. Het is namelijk de enige markt waarop zinvol (terrein) winst kan worden geboekt :) .
Ik denk dat de toekomst hier toch nog meer voor de combo Java-servlets / Java Beans en JSP is weggelegd.
'k ben nog maar net begonnen met C# maar ik veronderstel wel dat er gelijkaardige constructies mee mogelijk zijn (maar dan met Active Server Pages)?

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 17:04 schreef whoami het volgende:
Visual Basic (het Windows ontwikkelplatform van dit moment) zie ik eigenlijk een zachte dood sterven. VB programmeurs zullen zich wel serieus moeten aanpassen aan VB.NET (object orientatie enzo), dus waarom zouden ze dan niet direct de stap nemen naar C#
Dit zie ik niet gebeuren, ik vermoed eignelijk dat er een meertaligheid zal ontstaan zoals we nu bij C(++) programmeurs zien, het gros van de vb coders kent vrijwel alleen VB, maar als je gaat kijken naar een gemiddelde C(++) kerel zal ie meestal een handje vol talen kennen. wat ik dus verwacht is dat zowel de VB programmeur als de C(++) lui er C# bij zullen leren maar niet hun thuis basis verlaten waar ze zich prettig bij voelen.(uiteraard tot het punt dat ze C# handiger gaan vinden dan het oude, maar dat zie ik eerder gebeuren bij 'n c'er dan bij een vb'er)

• whoami
Yarvieh:

[..]

(uiteraard tot het punt dat ze C# handiger gaan vinden dan het oude, maar dat zie ik eerder gebeuren bij 'n c'er dan bij een vb'er)
En hoe lang zal dat duren denk je? :)

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 19:14 schreef whoami het volgende:
En hoe lang zal dat duren denk je? :)
Geen idee eigenlijk, hangt grotendeels van de snelheid waarop het wordt geaccepteerd binnen de markt af, ik zou het liefst gisteren nog beginnen met het ontwikkelen op dit platform, helaas staat er boven mij meestal een iets wat oudere dikkige man met 'n grote stropdas die als leef motto heeft "Weet je wel wat dat kost?! het gaat nu toch ook goed! verandering is nergens goed voor" en deze man loopt bij veel bedrijven rond heb ik zo het idee.

• whoami
Op zaterdag 08 december 2001 19:23 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, hangt grotendeels van de snelheid waarop het wordt geaccepteerd binnen de markt af, ik zou het liefst gisteren nog beginnen met het ontwikkelen op dit platform, helaas staat er boven mij meestal een iets wat oudere dikkige man met 'n grote stropdas die als leef motto heeft "Weet je wel wat dat kost?! het gaat nu toch ook goed! verandering is nergens goed voor" en deze man loopt bij veel bedrijven rond heb ik zo het idee.
Heb ook zo'n man in mijn bedrijf rondlopen. Alleen is hij niet dik, maar heeft hij een Jean-Marie Pfaff kapsel. :)

Soit, ik heb gewoon een boek over .NET en C# gekocht en ben met zelfstudie begonnen. Is goedkoper en gaat evengoed.

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 19:25 schreef whoami het volgende:

[..]
Soit, ik heb gewoon een boek over .NET en C# gekocht en ben met zelfstudie begonnen. Is goedkoper en gaat evengoed.
Welk boek? Wil er ook aan beginnen, en heb nu dit

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0735613702/qid=1011397415/br=3-1/ref=br_lfncs_b_1/104-6788793-1500755

op het oog... :)
Pagina: 1