Toon posts:

scsi kaart stuk of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu echt hulp nodig!!

Ik heb een Adaptec 2940UW SCSI adapter en die doet een beetje vaag, als ik de computer opstart krijg ik de ongebruikelijke melding Expand BIOS, verder is er dan niets aan de hand, maar na een tijdje loopt mijn computer vast en moet ik uiteraard opnieuw booten. Maar dan komt hij niet verder als de mededeling BIOS expand. Als ik de SCSI kaart uit mijn computer trek start de computer gewoon door. Is dat een warmte probleem ofzo? mijn computer wordt nooit echt superheet ofzo, echt vreemd. ik neem trouwens aan dat de mededeling op de SCSI Bios slaat.

sinds deze problemen heb ik ook iets geks opgemerkt; er staat als ik nog aan booten ben een puntje onder de hoofdletter S, ook best vaag. |:( ik heb een GForce 2 MX400 kaart.

ook krijg ik weleens de mededeling dat alle bios settings uit mijn CMOS waren verdwenen. na opnieuw de boel instellen was het wel weer goed. Maar toch is het vaag en dat gebeurd nu met regelmaat.

Weet iemand wat er loos is?

alvast bedank,

Martijn

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zie dat je je systeem hebt overgeklockt, Adaptec kaarten houden niet zo van een hogere PCI frequentie.

Verwijderd

Topicstarter
nee, er is niets over geclocked, er staat 550 MHz @ 550 MHz ;), maar toch bedankt voor de tip

Verwijderd

Of het ook jouw probleem is weet ik niet maar ik heb een tijdje geleden een soortgelijk probleem gehad waarbij de Adaptec (ook 2940) en de PCI beeldkaart ruzie hadden bij "hogere" (400mHz en hoger) CPU snelheden. Symptomen waren gegarandeerde vastlopers in het biosmenu van de adaptec en geregelde windows vastlopers.

Of het jouw probleem is weet ik niet maar misschien heb je er wat aan.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 11:05 schreef Martijnbier het volgende:
nee, er is niets over geclocked, er staat 550 MHz @ 550 MHz ;), maar toch bedankt voor de tip
Ow sorry, ik ben nog niet helemaal wakker geloof ik ;)

Waar is de koffie? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al 2 jaar probleemloos met die kaart, ik heb alleen op de HCC die videokaart gekocht en 256 MB ram, maar dat draait ook al 2 weken goed. dus daar zoek ik de fout ook niet. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Weet echt niemand wat het kan zijn??? :'(

Verwijderd

hoe staat het met je termination.
hebje er wel eentje aan het eiden van je scsi keten.
en probeer eens de default instelling van je scsi kaart eens te laden.

suc6

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Kun je misschien last hebben van een bootsectorvirus?

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gechecked met de Norton AV en niks geen virussen.... en de boel werkt wel, maar na een half uur niet meer... de termination zit ook wel goed. is misschien mijn MoBo stuk gegaan en heeft die mijn SCSI kaart meegenomen? want dat zou ook misschien die gekke puntjes onder de hoofdletter S verklaren..
|:( <-- ik word gek!!
Pagina: 1