Toon posts:

Athlon XP 1500 zo op 1900?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Here's the story,

Athlon XP 1500 geshopt met Soltek SL75 DRV2 mamaplankje bij Eynstein, uiteraard hebben deze jongens even wat handenarbeid verricht om de proc te unlocken :) .

Ik vrolijk aan de gang met het testen van verschillende multipliers. Nu heb ik hem op 12 staan waardoor mijn 1500 vrolijk opstart als 1900 8-) Nu dan de vraag; als ik gewoon opstart schiet hij naar 1500 maar als ik even de bios opstart en dan reboot (saven niet eens nodig) dan ziet de computer ineens een 1900! Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

voeding

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 10:26 schreef henk_j het volgende:
voeding
Voeding is een 350W PFC jongen, in een Target MU-802 B Middle Tower. Zou het daar aan liggen?

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 10:59
Op vrijdag 07 december 2001 10:26 schreef henk_j het volgende:
voeding
B u l l s h i t,

Probeer eens een BIOS update of ff een ander 'mamaplankje' als je daar de beschikking over hebt.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
Op vrijdag 07 december 2001 10:21 schreef TCG het volgende:
als ik gewoon opstart schiet hij naar 1500 maar als ik even de bios opstart en dan reboot (saven niet eens nodig) dan ziet de computer ineens een 1900! Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Moet je de multipier dan ook weer eerst ff instellen of niet? ALs dat wel moet dan klik als leeg CMOS batterijtje. Maar dat batterijtje hoor nu nog niet leeg te kunnen zijn omdat ze meestal wel een paar jaar mee gaan

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 11:15 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Moet je de multipier dan ook weer eerst ff instellen of niet?
Nee, multiplier wordt ingesteld m.b.v. dipswitches op moederbord. Dit hoef ik niet opnieuw in te stellen. Er is ook geen mogelijkheid dit in de bios te doen. Batterij'tje leeg lijkt me vreemd puur omdat het bord een week of wat oud is *D

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 07 december 2001 10:21 schreef TCG het volgende:
Here's the story,

Athlon XP 1500 geshopt met Soltek SL75 DRV2 mamaplankje bij Eynstein, uiteraard hebben deze jongens even wat handenarbeid verricht om de proc te unlocken :) .

Ik vrolijk aan de gang met het testen van verschillende multipliers. Nu heb ik hem op 12 staan waardoor mijn 1500 vrolijk opstart als 1900 8-) Nu dan de vraag; als ik gewoon opstart schiet hij naar 1500 maar als ik even de bios opstart en dan reboot (saven niet eens nodig) dan ziet de computer ineens een 1900! Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Noud de vraag al gesteld (die van Eynstein) ?

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Je moederplank is een week oud en hij werkt met dipswitches? Mmh zie je niet vaak meer, mijne is jumperless.

Heej maar ik heb dus ook een 1500+ he, en alles gaat prima hiero, maar wat heeft einstein gedaan om hem te unlocken, want de mijne raust op alle snelheden zonder geunlocked te zijn.

:7

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Link & Link
2 reviews van dat Soltek SL75 DRV2 bord.

Erg goed bord dus!

Eynstein UnlockXP staat wat het unlocken inhoudt.

Unlocken is dus om te kunnen spelen met zowel de multiplier als de FSB om een zo snel mogelijke cpu te krijgen.
(vaak kan een fsb niet hoger dan bv. 150 en is je geheugen de beperkende factor, door nu een hogere multiplier te kiezen hoeft je FSB niet zo hoog te staan en kan de CPU hoger komen, btw hoe hoger de FSB hoe beter, 10x150(fsb) is sneller dan 15*100 hoewel het beide dan 1.5 ghz is)

Verwijderd

Topicstarter
[b]btw hoe hoger de FSB hoe beter, 10x150(fsb) is sneller dan 15*100 hoewel het beide dan 1.5 ghz is)
Bordje kreeg idd goeie recenties en ik wil natuurlijk alleen het beste! (veel voor weinig, student, je kent het wel B-) ) Tevens heb je geheel gelijk met die opgevoerde fsb en Soltek is ook daar goed in. Alleen komt hij bij mij niet zo heel ver. Heb de multiplier op 11 gehad maar dan wilde de fsb niet veel hoger dan 139. Kortom toen multiplier op 12 gezet zonder enig probleem en ook lagere temp dan met opgevoerde fsb. Alleen lijkt het net of die bij het posten niet altijd 'pakt' ofzo. Is dit de limiet van de proc of een moederbord kwestie?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Heb ook een XP maar kan ik dan niet met de multiplyer spelen?????
(Heb het nog niet geprobeerd 1333 Mgh is nu nog snel genoeg.)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1