Toon posts:

Environment variabele in vbscript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig met het certificeren van applicaties voor windows 2000. Er wordt hier binnenkort overgegaan van windows nt naar windows 2000 met citrix terminal server. Hierdoor moet een groot aantal applicaties opnieuw worden ingericht. Zo wordt oa programmatuur gescheiden van databases etc.
Nu ben ik bezig met een oude clipperapplicatie :? (helaas, helaas). Voorheen werd bij de mensen die dit gebruikten het volgende aangepast op de pc:

autoexec.bat: set clipper=F155
config.sys: files=70

In de toekomstige omgeving zullen de gebruikers echter geen fat maar thin clients hebben. Hierdoor hebben zij geen c: meer en kan dit niet bij het opstarten van de pc worden ingelezen. Dit moet dus gebeuren net voordat zij de applicatie op de terminal server opstarten. Dit gebeurt mbv een vb-script dat eerst checkt of er wel een database is en daarna het programma opstart.
Is het mogelijk om binnen het vbscript dit ("set") aan te geven? Het aanroepen van een bat of cmd file is niet wenselijk omdat deze onderbroken kunnen worden.

Hebben jullie een mogelijke oplossing of idee dat mij in de goede richting kan wijzen?

Verwijderd

Hou er rekening mee dat onder win2000 er 3 verschillende environments zijn. Een mogelijke richting is WScript.
code:
1
2
3
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Set WshSysEnv = WshShell.Environment("SYSTEM")
WScript.Echo WshSysEnv("NUMBER_OF_PROCESSORS")

Meer op MSDN