Toon posts:

Wat gebeurd er in een mailinglist?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Wat gebeurd er in een optimale mailinglist? Is het zo dat iedereen die zich ervoor heeft ingeschreven een mailtje ontvangt of zorgt een mailinglist ervoor dat er 50 personen in de BCC worden gepropt die hetzelfde mailtje krijgen?

Nadeel van de eerste optie is dat de mailserver over zn huig kan gaan natuurlijk. Teveel requests tegelijk.
Of klets ik nu uit mn kont?

En wat is het nu met Batched SMTP? Heb ik daar wat aan?

(ASP, SQL2000, eventueel ASPEmail)

TIPS???

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Een beetje vage vraag. Het hangt ervanaf wat je zelf wilt. Voor de mailserver is een BCC natuurlijk makkelijker, maar ik vind het persoonlijk professioneler dat je aan iedereen een eigen mailtje stuurt. De kans dat het door spamfilters, bedrijfsmailservers en dergelijke heen komt is ook veel groter. Dat de mailserver crasht zal wel meevallen, je moet eerder denken om je dataverkeer.

Batched SMTP? Dat is voor inkomend verkeer, dat als jouw server uitstaat, het tijdelijk bewaart op de server van je provider. Heeft hier niet zoveel mee te maken, toch?

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Je kunt 2 dingen doen:

1. 50 mailtjes sturen naar de SMTP-server
2. Vertellen aan de SMTP-server dat hij 50 mailtjes moet sturen.

Het grote verschil is dat jij bij de eerste oplossing 50 keer een mailtje stuurt naar de smtp server. Als je isdn hebt, of 8k up adsl dan is dat niet ideaal lijkt me.

Bij oplossing 2 stuur je je mail naar 1 specifiek adres (wittewolligekonijntjes-discussiegroep@konijnen.com). Dit is een alias voor meerdere email-adressen. De SMTP-server zal dit zien en stuurt je mailtje 50 keer door. Hierbij hoef jij je dus niet druk te maken om het repliceren van het mailtje.

Dit werkt dus alleen als je smtp-server niet op een low-speed connectie zit :)

Ik zou als ik jou was eventjes gaan kijken naar qmail.

Batch-SMTP is al duidelijk uitgelegd door KevinLevie.

Maar volgens mij is dit meer een vraag (en antwoord) voor software-algemeen (toch?)

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.