X-browser DOM/DHTML Tree Menu

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• Alantin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

Alantin

Goh, wat zit je haar leuk...

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb zowel het Internet als GoT helemaal doorgezocht, maar ik kan het volgende nergens vinden.

"Een tree menu dat voldoet aan deze eisen:
* x-browser met in ieder geval IE5+, Moz/NS6+, Opera5+
* x-browser met NS4 een pre, maar niet noodzakelijk
* unlimited (in ieder geval 3 tot 4) levels diep
* volledig client-side, alles real-time (geen herladen dus)
* bij voorkeur met scheiding tussen script en tree content
* layout volledig aanpasbaar"

De meeste van deze eisen zijn wel terug te vinden in een aantal trees, maar waar het vooral op knelt is compatibility met Opera5+. Opera is bijna net zo compliant met DOM als bv Mozilla, maar iedereen negeert dat en probeert Opera uit te sluiten.

Anyway, kent iemand zo'n tree menu?

Conducteur: zit je thuis ook met je schoenen op de bank? Alantin: knip je thuis ook kaartjes?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 09:56 schreef Alantin het volgende:
...maar waar het vooral op knelt is compatibility met Opera5+. Opera is bijna net zo compliant met DOM als bv Mozilla, maar iedereen negeert dat en probeert Opera uit te sluiten.
Niemand wil Opera uitsluiten...maar ik kan je wel vertellen dat ik DHTML-proggen voor IE5 op de Mac nog minder frustrerend vind dan voor Opera...

Graag ga ik daar later meer tijd aan besteden.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als Jouw opera zo goed aan de DOM standaarden voldoet, dan fröbel je zelf toch even support daarvoor erin.

Deze hiermenu's zijn wel ok:
http://www.webreference.com/dhtml/column61/

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Niemand wil Opera uitsluiten...
Mee eens :) Als ik begin, maak ik het meestal eerste IE5/6 compliant en dan ga ik kijken naar NS/Moz...

Mocht ik dan nog tijd/zin hebben probeer ik het nog ff Opera compliant de maken...

* Woudloper heeft ook al eens gezocht naar zo'n tree, maar nooit kunnen vinden.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

doet hiermenus niet Opera ondersteunen :?

dat verbaast * drm

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Opera is bijna net zo compliant met DOM als bv Mozilla
Uhh.. Opera (zelfs 6.0) ondersteunt maar iets van 10% van de volledige DOM. Mozilla zo goed als 100%.. das niet "bijna net zo compliant".

Het belangrijkste gebrek is het niet ondersteunen van het dynamisch aanmaken van elementen. Dit betekent dat je met Opera maar op 1 manier zoiets kan maken en dat is met "document.write"'s .. En dat is nu niet echt de meest optimale manier.

Dit is dus de reden dat Opera vaak niet ondersteund wordt. Tis niet dat Opera genegeerd wordt (iedere nieuwe versie kijk en hoop ik weer op normale ondersteuning)...

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

vooral op knelt is compatibility met Opera5+. Opera is bijna net zo compliant met DOM als bv Mozilla, maar iedereen negeert dat en probeert Opera uit te sluiten.
...

uit de specs van opera:
JavaScript environment: DOM and DHTML
Modifying the document structure is not yet possible (ie. you cannot add or remove HTML elements)
Dat dat niet kan is in strijd met zo'n beetje de fundamenten van lekker dhtmellen.
code:
1
2
// vergeet dit maar in opera
document.createElement('div');

Dus echt bijna net zo dom complient als mozilla zou ik het niet durven noemen :)

[edit]

bosmonster was me voor :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

weet je wat het domme is Clay??

Opera 6.0 doet net of die document.createElement ondersteunt, maar de functie doet helemaal niks..

Dat betekent dat mijn browserchecks nu nog verder in de soep lopen.. Het lijkt wel of ze het erom doen soms :(

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

:( :{

Ik ga me dus lekker aso niets van opera aantrekken (qua dhtml) tot ze er een echte browser van maken. :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Alantin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

Alantin

Goh, wat zit je haar leuk...

Topicstarter
Opera wordt inderdaad niet ondersteund met HierMenu menus. Maar dat is dan ook niet het type menu waar ik naar op zoek ben. Ik ben juist op zoek naar een tree menu zoals bijvoorbeeld op http://www.webpagegadgets.com/treev2/

Dit menu gaat echter maar 1 niveau diep, terwijl ik op zoek ben naar meer dan 1 niveau diep.

Conducteur: zit je thuis ook met je schoenen op de bank? Alantin: knip je thuis ook kaartjes?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 13:26 schreef Alantin het volgende:

Dit menu gaat echter maar 1 niveau diep, terwijl ik op zoek ben naar meer dan 1 niveau diep.
Dat betekent dus dat je het script zelf moet aanpassen. En als je het script niet begrijpt, dan kunnen we je wel helpen als je specifieke vragen hebt.

Maar probeer het aub wel eerst zelf te doen, want de Devschuur® betekent toch echt zelf klussen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Probeer eens te kijken op www.hotscripts.com scriptrequests zijn niet toegestaan in W&G

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.