Traag internet door hete processor????

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Mijn broertje heeft last van traag internet (wie niet zou je zeggen), maar hij heeft wel een erg gek probleem:
als hij de computer opstart en vervolgens gaat internetten (UPC in Apeldoorn) werkt alles naar behoren: snel genoeg. Maar na verloop van tijd wordt het trager en trager. Na een uur is de doorvoer gedaald tot onder de 1kb/s
Als hij nu de computer uitzet en een half uurtje wacht en vervolgens weer gaat internetten werkt alles weer goed voor een uurtje of zo.
Het enigste wat ik heb kunnen ontdekken is dat de processor (Athlon 550) na een uurtje dik 70 graden is. Maar dit akn het probleem van het langzaam internetten toch niet zijn???
De computer werkt verder prima, alleen het internetten gaat traag. Heeft iemand een oplossing??

Verwijderd

is 70 graden niet een beetje ERRUG veel?!

zou daar maar eens wat aan gaan doen, andere cooler of een extra fan

wel raar dat de pc voor de rest gewoon goed blijft werken en alleen internet trager wordt...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18

Sick Nick

Drop the top!

Als het na een tijdje gebeurt, kan het niet gewoon zo zijn dat dan je virusscanner of firewall erg actief word ofzo?

• wezep
Bij mijn weten heeft mijn broertje geen firewall of active virusscanner.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Is het niet zo dat je modem heel erg heet word ofzo. Want dat zou veel logischer zijn daardoor zou hij wel langzamer kunnen worden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Is het niet zo dat hij een programma als morpheus/kazaa/edonkey draait? Na een tijdje zit dan je hele upload vol, zodat ook het downloaden super-traag gaat.

Als je opnieuw start start je weer zonder uploaders, dus lekker snel.

Even dumeter installeren dus

Verwijderd

Ik had eerst dat mijn internet ook supersloom was, aleen dat kwam omdat mijn PC te weinig geheugen had, en hij ging alles op HD gooien... ff uitzetten werkte dan ook goed, misschien een virus door zo'n napstervariant gekregen?

Ik heb winMX ff geinstalleerd gehad en meteen begon m'n PC raar te doen...

• wezep
Hij gebruikt inderdaad morpheus en/of kazaa, maar het uploaden en downloaden staat toch los van elkaar??
Ik zal hem weleens vragen het uploaden uit te zetten, misschien dat dat helpt.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Kabelinternet is asynchroon. Je hebt 15kB/s up en 100+ down. Als de up bijna helemaal gebruikt is, gaat de down terug naar deze zelfde waarde of nog minder, omdat de ontvangstbevestigingen van het downgedeelte niet meer kunnen worden verzonden (up zit dicht). Kazaa trekt heel je up dicht, maar je kan ook instellen dat hij niet meer dan bijv. 8k mag dichttrekken, heb je nergens last meer van
Pagina: 1