Toon posts:

hoe kan je een font meesturen in een website

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben bezig met een eindproject en ik heb een webapplicatie geschreven waarbij een streepjes code gegenereerd moet worden. Nou heb ik al een barcode font gevonden maar hoe kan ik er voor zorgen dat als ik op een willekeurige pc de applicatie open (via het internet) de font automatisch geinstalleerd wordt zodat ook daar de streepjes code op het scherm kan komen. ik zat te denken aan een javascriptje maar ik kon helaas nix vinden... wie kan mij helpen

alvast bedankt.
gr. sjors

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

html + javascript --> W&G

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> W&G

Lijkt me puur webdesign.
Wat je altijd ook nog kan doen is er een plaatje van maken, dat lijkt me niet al te moeilijk het zijn tenslotte alleen maar blokken (van verschillende dikte) die je van links naar rechts tegen elkaar aanzet.

Verwijderd

Topicstarter
ja zou makkelijk zijn maar ik laat automatisch een code genereren en a.d hand daarvan moet er een barcode op het scherm komen. Dus een plaatje is geen oplossing.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

[topic=82232/1/25]

Vraag is vaker gesteld, er zijn meer topics te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar nergens met een duidelijk antwoord waar iemand wat aan heeft

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 07 december 2001 11:16 schreef DevDesigner het volgende:
ja maar nergens met een duidelijk antwoord waar iemand wat aan heeft
D'r staat toch een linkje naar webmonkey? Daar zag ik deze tutorial: Embedding fonts tutorial

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 19:20
Je kan op twee manieren een font 'embedden' (de client krijgt het font, maar kan het verder niet gebruiken.)

Manier 1 (MicroSoft)
Ga naar http://www.microsoft.com/OpenType/web/embedding/weft3/, Weft is een programma waarmee je fonts kan embedden d.m.v. het IE only CSS control @font-face in je html zet je dan gewoon:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
CSS
<STYLE TYPE="text/css">
  @font-face {
    font-family: UltraBruutFont;
    font-style: italic;
    font-weight: normal;
    src: url(./fonts/UltraBruutFont.eot); 
   }
</STYLE>

HTML
<font face="UltraBruutFont">Bla</font>

Manier 2 BitStream / Netscape

TrueDoc (uitgevonden door BitStream) is breder dan WEFT, het is voor meer platforms geschikt dan ankel voor het web. Het grote nadeel is dat je ervoor moet betalen (in tegenstelling tot WEFT). Het gebruik gaat hetzelfde als bij weft (ook via CSS, op dezelfde manier)

http://www.bitstream.com/
http://www.webreview.com/1997/11_07/webauthors/11_07_97_2.shtml

Het probleem is dat Netscape 4 (obvious) (Mozzilla weet ik niet zeker) niet met de @font tag om kunnen gaan. dus is font-embedding weer IE only :'(

Verwijderd

Topicstarter
thnx!!

Verwijderd

Maak van het fontje dmv een servlet een transparant gifje en klaar ben je.
Zie op www.shirtshop.nl/shirtshop-asp hier doen ze dit ook

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Font includen is geen goede optie. Duurt lang en wat als iemand UNIX of Mac gebruikt? Volgens mij werkt het ook niet met netschaap.

Je kunt beter gewoon die barcode laten genereren. In PHP is dit geen probleem. Kijk even op http://bar-code.sourceforge.net/

Verwijderd

Ik snap het hele idee van een barcode op je website sowieso niet. Dit is toch geheel afhankelijk van de schermresolutie / fontgrootte? Totaal nutteloos dus om dit op je site weer te geven, tenzij je gebruik maakt van een afbeelding. Dan kan je bijvoorbeeld gebruik maken van PHP + GD-Lib of ASP + een component. Maar ook dan ligt het maar aan je toepassing of het überhaupt bruikbaar is.

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

oops verkeerde topic

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 14:34 schreef SpiritX het volgende:
Ik snap het hele idee van een barcode op je website sowieso niet. Dit is toch geheel afhankelijk van de schermresolutie / fontgrootte? Totaal nutteloos dus om dit op je site weer te geven, tenzij je gebruik maakt van een afbeelding. Dan kan je bijvoorbeeld gebruik maken van PHP + GD-Lib of ASP + een component. Maar ook dan ligt het maar aan je toepassing of het überhaupt bruikbaar is.
het is niet voor me website maar voor me eindproject van school. Ik heb in asp een beheerpagina gemaakt (voor me database enz..) en op het moment dat er een nieuwe gebruiker aangemaakt wordt moet er een code in de database geschreven worden en die code moet in een barcode op het scherm komen (dus elke gebruiker een andere code). Deze moet dan uitgeprint worden zodat de gebruiker gelijk deze kan gebruiken.
Pagina: 1