Hoi na een poosje knippen plakken en coden ben ik tot onderstaand script gekomen.
hiermee kan ik bijvoorbeeld een "ls -las" of "chmod" commando uitvoeren. de uitvoer daarvan word in $uitvoer gedumpt. als ik deze vervolgens echo dan krijg ik alle uitvoer op 1 (door wordwrap) afgebroken regel !! hoe kan ik de originele regeleinden bewaren en dus een netjes opgemaakte uitvoer krijgen ?
Iemand een hint / oplossing ??
Mocht je onderstaand script willen gebruiken wees dan bewust van de security issues !!!!
hiermee kan ik bijvoorbeeld een "ls -las" of "chmod" commando uitvoeren. de uitvoer daarvan word in $uitvoer gedumpt. als ik deze vervolgens echo dan krijg ik alle uitvoer op 1 (door wordwrap) afgebroken regel !! hoe kan ik de originele regeleinden bewaren en dus een netjes opgemaakte uitvoer krijgen ?
Iemand een hint / oplossing ??
Mocht je onderstaand script willen gebruiken wees dan bewust van de security issues !!!!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <?PHP
if ($submit)
{
if($pass != "pass-hier")
{
echo "Nu nog met het JUISTE password!<br><hr><br>";
}
else
{
$uitvoer = passthru("$commando");
echo "$uitvoer";
}
}
else
{
echo "COMMAND EXECUTER! LET OP overschrijven gaat ZONDER waarschuwing!<br><hr><br>";
}
echo "<form method=\"post\" enctype=\"multipart/form-data\">
<input type=\"test\" name=\"commando\"> Commando<br>
<input type=\"password\" name=\"pass\"> Password<br>
<input type=\"submit\" value=\"EXECUTE!\" name=\"submit\">
</form><hr>";
$filecounter = "1";
$directory = dir(".");
while($entry=$directory->read())
{
echo "file $filecounter:"; echo "<a href=\"./$entry\" target=\"_blank\">$entry</a><br>"; $filecounter++;
}
echo "<p> $filecounter files found";
$directory->close();
?> |
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad