Toon posts:

[vb] hoe groot zal de leercurve zijn voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben door een nieuwe klant gevraagd een vb applicatie te onderhouden en verder uit te breiden. En da's niet niks, want ik heb een uitleg gekregen van het systeem en het was MASSIVE.
Zelf programmeer ik applicaties in c#, dus aan die kennis heb ik waarschijnlijk niet te veel.
Verder durf ik mij een zeer goede asp'ert te noemen. Asp schrijf ik uiteraard in vbscript.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: In hoeverre verschilt VB van VBscript, en zal het lang duren voordat ik vloeiend ben in vb??

Ik ben op mijn 8e begonnen met proggen in c64 basic, tot en met 68000 assembler, laatste jaren alleen vbscript en nu c#. 8-)

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

VB verschilt in essentie niet echt veel van VBScript, er zijn alleen met VB meer dingen mogelijk (vanzelfsprekend). Nou ben ik niet echt bekend met VBScript, maar ik neem aan dat dingen als classes en dergelijken niet voorkomen in VBS. Ik denk dat het niet echt veel moeite kost om over te stappen van VBS naar puur VB, maar ik denk dat als de klant in dat programma libraries of custom controls gebruikt, dat de meeste moeite zal zitten in het onder de knie krijgen van de werking van die controls. Zeker als er geen fatsoenlijke help bij zit, wat nog wel 'es wil voorkomen als controls door de oorspronkelijke programmeur van het systeem is geschreven en hij er verder geen doel mee had. De meeste mensen die overstappen van VBS naar VB lijken me ook moeite te hebben met de Win32 API, maar aangezien je in C# schrijft lijkt me dat niet echt een probleem.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Verwijderd

Topicstarter
Hey, bedankt! Er zitten geen classes in vbscript, tenminste ik gebruik ze niet. Ik geloof dat in dit geval de oorspronkelijke programmeur wel met goede documentatie werkte.
Er wordt behoorlijk vanuit vb met word gecommuniceerd. We'll see.
B-)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 11:17 schreef The_Shark het volgende:
Hey, bedankt! Er zitten geen classes in vbscript, tenminste ik gebruik ze niet. Ik geloof dat in dit geval de oorspronkelijke programmeur wel met goede documentatie werkte.
Er wordt behoorlijk vanuit vb met word gecommuniceerd. We'll see.
B-)
De leervurce voor jou zal ontzettend klein zijn, ik spreek uit ervaring ;)

Probleem wordt het wel als je een systeem moet gan onderhouden/uitbreiden waarover niets is gedocumenteerd, waarvan geen schema's bestaan etc. etc.

Dan gaat er ontzettend veel tijd in zitten als je iets heel simpels wilt gaan uitbreiden maar totaal geen idee hebt waar te moeten uitbreiden binnen de source.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
Volgens mij zet je zelfs een stap terug, als je van C# naar Visual Basic gaat.
Ik vermoed dat je je aan veel VB-taal kronkels zult gaan ergeren. :)

https://fgheysels.github.io/