Toon posts:

Inkt navulflesjes

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik doe een klein onderzoekje naar de verschillende inkt-hervulmogelijkheden.
En ik ben nu bij het onderdeel met de hervulbare inkt-flesjes; je kent ze wel zo'n pakketje met de 3 kleurenpotjes en 1 zwartpotje, die je dan in de cartridge moet spuiten.

Nu heb ik een aantal vragen hierover:
1. Hoe duur zijn deze paketten ongeveer?
2. Wat is de kwaliteit van deze inkt?
3. Waar kun je deze inkt buiten de beurzen om kopen?
4. Is het nuttig om ook zo'n cleaning-vloeistof te kopen?
5. Koop je het liefst de pakketten:
A. 3 kleuren 1 zwart
B alleen zwart
C alleen kleur
D starterskit
E een van de bovenstaande icm een cleaningpotje

Hebben jullie ervaring met deze inkt?

Alvast bedankt!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb mn inkt op de HCC gekocht bij Start, is wel goede inkt, maar de zwart loopt iets verder uit dan de normale inkt (kleur is wel perfecto)
1. Comboprijs was 100 piek voor alles: 3xkleur 1xzwart 1xschoonmaak
2. Kleur is perfect, zwart loopt iets verder uit op goedkoop papier van 1,5 jaar oud
3. http://www.start-europe.nl bijvoorbeeld
4. Ja, als je je tafel eronder spuit is het wel handig. Patronen worden er nix beter op met dat spul
5. B, kleur print ik niet veel, maar ik moest toch wat hebben om mijn 2ehands printer weer van inkt te voorzien

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Een vriend van me heeft zijn Epson deskjet printer kunnen weggooien na zo'n navulsysteem. Sterkte dus, en ga alvast maar sparen voor een nieuwe printer.

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Verwijderd

grootste nadeel van die bijvul dingen is dat je je bestaande cartridge gebruikt en dus ook de bestaande kop die de inkt op je pagina spuit

bij hp koop je een nieuw cartridge en dan heb je meteen een nieuwe kop, terwijl je bij epson (of canon) alleen nieuwe inkt koopt en je kop niet vernieuwd wordt...

als je veel print, slijt je kop en worden je afdrukken vaak wat slechter en dat is dan verholpen als je nieuwe cartridge koopt

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op vrijdag 07 december 2001 10:58 schreef Jerrycan het volgende:
Een vriend van me heeft zijn Epson deskjet printer kunnen weggooien na zo'n navulsysteem. Sterkte dus, en ga alvast maar sparen voor een nieuwe printer.
Logisch dat z'n Epson Deskjet kapot ging... HP maakte toch Deskjets?

Verwijderd

Ben echt toevallig nu bezig met het navullen met die flesjes (voor een hp deskjet 970Cxi) het navullen gaat redelijk makkelijk. Ik zal straks na wat printtestjes mijn bevindingen even geven.

Verwijderd

lol :D

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 12:29

markvt

Peppi Cola

ik ga het ook eens proberen tis misschien goedkoper dan nieuwe inkt maar of het ook goed is :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
Op vrijdag 07 december 2001 12:42 schreef floooo het volgende:
Ben echt toevallig nu bezig met het navullen met die flesjes (voor een hp deskjet 970Cxi) het navullen gaat redelijk makkelijk. Ik zal straks na wat printtestjes mijn bevindingen even geven.
Ik ben heel benieuwd! Zwart zal je zeker geen probleem geven, maar kleur is een ander geval.Is het je niet opgevallen dat er voor de cartridge type 78 praktisch geen kant en klare gerefillde cartridge voor te koop is? Ik ben dus reuze benieuwd! Ik heb nu een Deskjet 950C, hiervoor een 820CXI, die heb ik eens geprobeert na te vullen met zo'n Start navulsetje. De printkoppen zaten meteen verstopt, als je 'm al aan de praat kreeg ( printkop onder warm water houden), dan klopte er nog niet veel van de kleuren! :?
Tot 2x toe gemailt naar Start, het probleem voorgelegd, maar nooit een reactie teruggekregen. Die gasten willen volgens mij alleen maar verkopen... |:(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Alles lijkt goed te werken. Heb enkele Cd-hoesjes uitgeprint met origineel en met die navulflesjes. Ik zie echt bijna geen verschil. Vind zelf dat zwart iets zwarter had mogen zijn maar dat verschil is echt minimaal!

Enige nadeel is is dat mijn scanner blijft zeggen dat de Cartridges leeg zijn. (Terwijl ze toch echt tot het randje toe vol zitten!)

Ik zal als ik thuis ben eens kijken welk merk het is en waar je het eventueel kan kopen buiten beurzen om!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
Op zaterdag 08 december 2001 15:00 schreef floooo het volgende:
Alles lijkt goed te werken. Heb enkele Cd-hoesjes uitgeprint met origineel en met die navulflesjes. Ik zie echt bijna geen verschil. Vind zelf dat zwart iets zwarter had mogen zijn maar dat verschil is echt minimaal!

Enige nadeel is is dat mijn scanner blijft zeggen dat de Cartridges leeg zijn. (Terwijl ze toch echt tot het randje toe vol zitten!)

Ik zal als ik thuis ben eens kijken welk merk het is en waar je het eventueel kan kopen buiten beurzen om!
Wat betreft de melding van de lege cartridges; ik heb ergens gehoord dat je even een andere cartrigde erin moet zetten (mag een lege zijn), vervolgens zet je het gevulde exemplaar weer terug. Als het goed is moet ie dan "vol" aangeven...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 20:38 schreef Vulcan750 het volgende:

[..]

Wat betreft de melding van de lege cartridges; ik heb ergens gehoord dat je even een andere cartrigde erin moet zetten (mag een lege zijn), vervolgens zet je het gevulde exemplaar weer terug. Als het goed is moet ie dan "vol" aangeven...
Tenzij een chip het inktniveau bijhoudt. :D
Pagina: 1