Toon posts:

Help: Mag de combinatie ECC en Non-ecc bij Rimm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet uit het Asus P2B tijdperk dat de combi ECC en Non-ECC geheugen niet mogelijk was.
Is dit ook zo bij een P4 bord zoals Asus P4-T E met een 850 chipset en 478 voet?

Ik wil dit graag weten alvorens ik het spul in elkaar sleutel... |:-)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is inderdaad nog steeds niet combineerbaar en zal dat ook wel nooit worden.. ECC geheugen vraagt een totaal andere benadering dan Non-ECC (vanwege de extra pariteit).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
In het P2B tijdperk was een combi van ECC en non-ECC SDRAM geheugen helemaal geen probleem; de ECC functionaliteit v.d. ECC DIMM's wordt gewoonweg uitgeschakeld. Het lijkt me dat dat niet veranderd is met de nieuwere chipsets en ram type's.
Wat je niet samen kunt voegen is unbuffered en registered; that's a no-go.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, :)

Nog een vraag erachteraan: hoe herken ik dat bij RIMM?
Staat er het expliciet op?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Op vrijdag 07 december 2001 13:02 schreef Timelezzz het volgende:
Aha, :)

Nog een vraag erachteraan: hoe herken ik dat bij RIMM?
Staat er het expliciet op?
Moet er wel op staan. Bij DIMM's kun je het makkelijk zien aan de 9e chip per zijde, maar dat zit bij RIMM's wellicht weer anders, weet niet precies hoe. Overigens kan het mixen van ECC en NON-ECC RIMM's op een i850 bord wel, maar in het geval van de geplaatste paartjes is het geen aanrader, sterker, dan wordt zelfs aangeraden identieke (dus ook merk) RIMM's te gebruiken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
[..]

Moet er wel op staan. Bij DIMM's kun je het makkelijk zien aan de 9e chip per zijde, maar dat zit bij RIMM's wellicht weer anders, weet niet precies hoe.
Overigens kan het mixen van ECC en NON-ECC RIMM's op een i850 bord wel, maar in het geval van de geplaatste paartjes is het geen aanrader, sterker, dan wordt zelfs aangeraden identieke (dus ook merk) RIMM's te gebruiken.

[/quote]

:? Kijken wordt moeilijk, er zit standaard een metalen plaat op. Zal eens gaan zoeken vanavond.

Verwijderd

Topicstarter
Test geslaagd :)
ECC en non-ecc werkt samen in mijn Asus P4t-E, hij schakelt automatisch de ECC check uit.

Werkt perfect! Bedankt voor de tips!
Pagina: 1