Op vrijdag 07 december 2001 03:24 schreef Fopma het volgende:
een foto maken die uit allerlei kleinere foto's bestaat. Wanneer je alle kleine foto's naast en onder elkaar zet, zie je uiteiendelijk weer een grote foto(de kleine foto's zijn dus als het ware de pixels voor de grote foto).
Ik denk dat zo'n foto dan wel uit duizenden kleine foto's kan bestaan.
Oh zo

Ik snap wat je bedoelt (like dat effect (ben de naam vergeten) in de 2pac-clip (changes), right?) maar ik kan je niet echt verder helpen vrees ik. Het wordt (werd) ook vaak in de videowereld toegepast en er was een tijdje terug nog een reportage over (making of 2pac - changes) maar ik ben de naam vergeten.
Ik weet nog wel dat er daarvoor bestemde (filters voor) progjes werden gebruikt met een lage leercurve, oftewel:
-het progje opstarten
-de originele foto (de grote foto dus) importeren
-map aangeven waarin alle foto's staan
-en het progje doet de rest (berekent de "gemiddelde" kleurwaarde van iedere foto en plaatst de foto's vervolgens op de juiste plaats)
Ik zou zo niet weten hoe zo'n progje (of eventueel filter voor progje) heet maar misschien dat er bij download.com iets te halen valt. Verder zou je kunnen kijken of er op inet nog wat te vinden valt onder het kopje "fotografie" of "fotobewerking". Je zou eventueel ook nog bij een professionele fotograaf langs kunnen gaan, misschien dat ze je daar de naam achter deze techniek kunnen geven want dan ben je al een heel eind.
Suc6 iig, en niet vergeten het resultaat te posten natuurlijk
Ohja, als je een poster wil laten drukken houdt er dan rekening mee dat je met cmyk werkt en niet met rgb

Ik ben van plan om er een poster van te maken (met behulp van plotter)...
Plotter