Toon posts:

[FOTO] hoe maak ik een foto die weer uit allerlei

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoe maak ik een foto die weer uit allerlei kleine foto's bestaat. Oftwel zijn daar ook programma's voor.
Bijvoorbeeld een foto van een huis, die uit haar beurt weer bestaat uit allerlei kleine foto's van dat huis. Deze kleine foto's verschillen zo in kleur dat ze opgeteld weer een huis maken.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel. zo niet post dit dan even.

Ik heb de search en google.com al gebruikt...

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eum, ik volg je niet helemaal denk ik. :) Wil je weten hoe je je plaatje in stukken snijdt (slicen) om ze vervolgens aan elkaar te plakken of wil je van een aantal gedetailleerde foto's één foto maken (en in photoshop of html that is?)? :)

Geval:

1. Open je plaatje in imageready (zit bij photoshop), zet wat kantlijnen neer (rulers heten die dingen geloof ik, ben niet zo'n namenfreak :P) en knip je plaatje in stukken met de slicetool. Als je klaar bent met slicen (dus als je het gehele plaatje hebt opgedeeld) exporteer je de slices als losse plaatjes (eventueel kan je ook nog bijbehorende html laten genereren) en klaar is [vul hier je naam in]

2. Maak foto's van het huis, gooi iedere foto in een aparte layer (in bijv photoshop) en ga net zo lang schuiven tot het weer één geheel wordt. Ga vervolgens verder met stap 1 :)

Verwijderd

Topicstarter
een foto maken die uit allerlei kleinere foto's bestaat. Wanneer je alle kleine foto's naast en onder elkaar zet, zie je uiteiendelijk weer een grote foto(de kleine foto's zijn dus als het ware de pixels voor de grote foto).
Ik denk dat zo'n foto dan wel uit duizenden kleine foto's kan bestaan.

Ik ben van plan om er een poster van te maken (met behulp van plotter)...

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Zijn speciale proggies voor...

Zoals bijvoorbeeld deze:

Mosaic Magic
http://www.fishsoft.co.uk/mosaic_magic.shtml

Ik heb zelf nog een andere liggen, maar die kan ik zo snel niet gevonden krijgen.

En kijk anders hier eens:

http://mazaika.tripod.com/maztutor/mosaictest.html

Hopelijk kun je er iets mee.

I'm off :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Topicstarter
Hee harstikke bedankt... ik denk dat ik nu ook maar een dag noem.....

oan't moarn...

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 03:24 schreef Fopma het volgende:
een foto maken die uit allerlei kleinere foto's bestaat. Wanneer je alle kleine foto's naast en onder elkaar zet, zie je uiteiendelijk weer een grote foto(de kleine foto's zijn dus als het ware de pixels voor de grote foto).
Ik denk dat zo'n foto dan wel uit duizenden kleine foto's kan bestaan.
Oh zo :) Ik snap wat je bedoelt (like dat effect (ben de naam vergeten) in de 2pac-clip (changes), right?) maar ik kan je niet echt verder helpen vrees ik. Het wordt (werd) ook vaak in de videowereld toegepast en er was een tijdje terug nog een reportage over (making of 2pac - changes) maar ik ben de naam vergeten.

Ik weet nog wel dat er daarvoor bestemde (filters voor) progjes werden gebruikt met een lage leercurve, oftewel:

-het progje opstarten
-de originele foto (de grote foto dus) importeren
-map aangeven waarin alle foto's staan
-en het progje doet de rest (berekent de "gemiddelde" kleurwaarde van iedere foto en plaatst de foto's vervolgens op de juiste plaats)

Ik zou zo niet weten hoe zo'n progje (of eventueel filter voor progje) heet maar misschien dat er bij download.com iets te halen valt. Verder zou je kunnen kijken of er op inet nog wat te vinden valt onder het kopje "fotografie" of "fotobewerking". Je zou eventueel ook nog bij een professionele fotograaf langs kunnen gaan, misschien dat ze je daar de naam achter deze techniek kunnen geven want dan ben je al een heel eind.

Suc6 iig, en niet vergeten het resultaat te posten natuurlijk :)

Ohja, als je een poster wil laten drukken houdt er dan rekening mee dat je met cmyk werkt en niet met rgb :)
Ik ben van plan om er een poster van te maken (met behulp van plotter)...
Plotter :?

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

nelis: die zut noemen ze dus een Foto-Mozaik...of Photo-Mosaic (maar net wat je het liefst leest).

En een plotter...gewoon een heeeeel grote printer :)

Je mag het tegenwoordig eigenlijk niet echt meer een plotter noemen volgens mij. Gewoon een kneiter van een Inkjet die op grote papierformaten print. Het ruled in ieder geval zwaar :) Zeker met een beetje snel en goed model zoals de HP 1055c zoals die hier op de uni staat. Heerlijk ding. En mooie prentjes :)

Voor meer info:
http://www.bstore.hp.com/cgi-bin/hpbs/detailhtml.jsp?BV_SessionID=@@@@0530121540.1007694574@@@@&BV_EngineID=djadccjjekdddbengckcfijdgm.0&oid=34865

Moet er nog wel bij vermelden dat die apparaatjes niet cheap zijn :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 07 december 2001 04:09 schreef Dexter het volgende:

Je mag het tegenwoordig eigenlijk niet echt meer een plotter noemen volgens mij.
Euhm, een plotter is een soort van printer, die lijntekeningen maakt. Wordt veel gebruikt voor technische toepassingen (draadmodellen, autocad-tekeningen). Ze bestaan gewoon uit een (of meerdere) pennen, die aan een arm vastzitten die de pen over het papier beweegt.
Gewoon een kneiter van een Inkjet die op grote papierformaten print. Het ruled in ieder geval zwaar :) Zeker met een beetje snel en goed model zoals de HP 1055c zoals die op de uni staat. Heerlijk ding. En mooie prentjes :)
* Pelle 's oom heeft een A0-posterprinter staan :9~
Supergaaf!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Hehe...ik weet wat een echte plotter is...maar hij bedoelde het anders. Lijkt me sterk dat je een echte (pen)plotter gebruikt om een poster af te drukken.

En nu ga ik echt plat... :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 07 december 2001 04:14 schreef Dexter het volgende:
Hehe...ik weet wat een echte plotter is...maar hij bedoelde het anders. Lijkt me sterk dat je een echte (pen)plotter gebruikt om een poster af te drukken.
Ja, mij ook, en nelis ook.. vandaar dat hij er een opmerking over maakte denk ik ;)
En nu ga ik echt plat... :)
Hier nog een.. tsjonge zeg.. heb me daar even diehard zitten kloppen, daar wordt je helemaal eng van 8-)
Over 4 uur weer fijn aan het werk.. yeah!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Op vrijdag 07 december 2001 04:17 schreef Pelle het volgende:

[..]

Ja, mij ook, en nelis ook.. vandaar dat hij er een opmerking over maakte denk ik ;)
Je zal inderdaad wel gelijk hebben....ach...het was al laat :)
Overigens wordt die HP1055CM op de uni altijd nog hardnekkig plotter genoemd. Gewoon omdat ie zo groot is volgens mij...maakt indruk op studentjes :)

Ben ik nou nog niet weg?? Wel verdomme :) Tis wat...

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 04:09 schreef Dexter het volgende:
nelis: die zut noemen ze dus een Foto-Mozaik...of Photo-Mosaic (maar net wat je het liefst leest).
Ah thanks, keertje mee experimenteren :9
Do I look stupid?! >:) ;)
Ik vroeg me alleen af waarom hij dit (in gotsnaam) met een plotter zou printen :)
Op vrijdag 07 december 2001 04:13 schreef Pelle het volgende:

* Pelle 's oom heeft een A0-posterprinter staan :9~
Supergaaf!
A0?! Das behang man :9~

[edit]Slapen is voor mietjes >:) :P

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Toevallig is daar een paar dagen geleden nog een topic over geweest...
[topic=321134]
Misschien heb je hier iets aan.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Zie deze: [topic=321134] alles wat je wilt weten :) En als je nog niet alles weet dan mag je um wel omhoog gooien met nieuwe vraag.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.