spacer voor Dragon Orb?

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14
Is het nodig om een spacer te gebruiken voor mijn Tt Dragon Orb en AMD TB 1200?
Ik hoor namelijk erg veel verschillende meningen over de clip van deze cooler. Verschillende hardware sites zeggen dat het een makkelijke clip heeft, andere sites zegen dat het een behoorlijke core crusher is (wat ik graag wil geloven met zijn ca. 700 gr!!!)
Iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 01:43 schreef Vimana het volgende:
Is het nodig om een spacer te gebruiken voor mijn Tt Dragon Orb en AMD TB 1200?
Ik hoor namelijk erg veel verschillende meningen over de clip van deze cooler. Verschillende hardware sites zeggen dat het een makkelijke clip heeft, andere sites zegen dat het een behoorlijke core crusher is (wat ik graag wil geloven met zijn ca. 700 gr!!!)
Iemand ervaring hiermee?
zware koeler, maar met een beetje handigheid toch makkelijk te monteren, ben je niet zo'n handige of bang om het stuk te doen (kost meer als spacer) dan zou ik toch een spacer kopen, altijd handiger, lagere temperatuur, en minder kans op een stukke cpu...

Verwijderd

De clip is in het begin ERG strak...
probeer hem ff te buigen voordat je hem op je cpu zet..zodat ie wat minder strak op je cpu komt te staan. Kan je een afgebrokkelde stukje core schelen..

Verwijderd

Ik zou gewoon een spacer gebruiken. Het kost een keer 2 tientjes, maar dan is de kans duidelijk minder dat je je core afbreekt.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
700 gram lijkt me ook weer wat overdreven hoor :?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 10:30 schreef AMDude het volgende:
700 gram lijkt me ook weer wat overdreven hoor :?
;) Die 700 gram klopt echt. Het is ook boeiend om te zien dat Thermaltake nu net dit detail uit de produkt specificatie weglaat.

Snie-echt onbelangrijk lijkt mij.......

Voor een koeler die socket montage heeft is dat drie keer te hoog. Als je de PC vervoert met een auto is het risico dus groot dat de koeler vabn de socket afschiet, en ook heb je nog goede kans dat de plastic uitsteeksels op de socket, waar de clip overheen haakt, afbreken.

Verwijderd

Wat de uitkomst ook moge zijn, koop gewoon een spacer, is niet duur en ziet er goed uit en weet je zeken dat het goed is. Pas wel op met vervoer, je socket breekt zo af en dan heb je echt een probleem. Neem anders een koeler die je kunt bevestigen met 4 bouten, is beter. >:) Als je je orb nog niet hebt natuurlijk.

• Vimana
Hehe... da's dus duidelijk, dat word een spacer, tnx for the info! Nog ff 2 vraagjes;
*waar kan ik een spacer halen? (oc-shop heeft ze niet :? )
*Scheelt het veel in temperatuur / RPM v.d. fan, als ik 'm via de molex op een lager voltage laat draaien? Voor het geval ik echt niet gewend kan raken an de herrie :)

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

ik heb zo'n zelfde koeler, op duronneke, geen spacer. Gewoon voorzichtig en gelijkmatig kracht zetten, dan heb je geen probleem.

En het gewicht... da's nie overdreven :7

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55
Op vrijdag 07 december 2001 11:25 schreef Vimana het volgende:
Hehe... da's dus duidelijk, dat word een spacer, tnx for the info! Nog ff 2 vraagjes;
*waar kan ik een spacer halen? (oc-shop heeft ze niet :? )
*Scheelt het veel in temperatuur / RPM v.d. fan, als ik 'm via de molex op een lager voltage laat draaien? Voor het geval ik echt niet gewend kan raken an de herrie :)
De meeste bedrijven hebben we spacers maar zetten deze niet in de prijslijst. Even bellen of mailen.

Ik heb er trouwens ook één, maar die kreeg ik erbij toen ik mijn AMD 1,4 kocht. En dat gelukkig dat ik hem erbij kreeg want ik was een poosje aan het kutten voordat ik mijn koeler erop kreeg, zonder koeler zeker schade. Was bij FSE in Kaiserlautern en dat is een beetje ver voor de meeste hier.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
oc-shop heeft ze toch echt wel hoor: kijk maar eens bij de rubriek 'tweaking gear'

maar in de pricewatch van tweakers.net zou je heus wel een zaak kunnen vinden die ze ook verkoopt (misschien wel 1 bij jou in de buurt)

en als je je fan op een lager voltage laat lopen:
dat scheelt inderdaad veel in rpm en lawaai maar hoeveel zou ik je niet precies kunnen zeggen, ligt eraan hoeveel volt je hem wil gaan geven en het is volgens mij ook zeer moeilijk uit te rekenen.

proberen is hier denk ik maar de enige optie

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-03 12:55
www.icomputers.nu heeft spacers voor 15 piek.

• Vimana
Op vrijdag 07 december 2001 13:47 schreef Xor'Arch het volgende:
www.icomputers.nu heeft spacers voor 15 piek.
Damn!! Daar heb ik net m'n ASII besteld! Hopen dat ze 't nog niet de deur uit hebben, anders kan ik weer extra portokosten betalen :o AMD TB1200 is toch Socket A? (n00b :D)

(ff off-topic) Was de zwaarste (gewicht) koeler die je kan kopen?
Pagina: 1