tv overleden..... :(

Pagina: 1
Acties:

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Helaas is mijn TV overleden, ik zal hem een speciaal plekje in de tuin geven, en hij zal ook nooit uit mijn gedachten verdwijnen....óf!????
weet er iemand nog een plannetje om hem te reïncarneren?
Als ik achter aan de audiokabels trek/duw/beweeg dan wíl er nog wel eens beeld komen, hoewel steeds minder...iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en of het überhaupt nog te fixen is? Het is een Sony van een jaar of 5 Trinitron beeldbuis....wie helpt mij uit de nood, ik ben maar een arme student, BVD

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op vrijdag 07 december 2001 01:36 schreef SMulTiE het volgende:
Helaas is mijn TV overleden, ik zal hem een speciaal plekje in de tuin geven, en hij zal ook nooit uit mijn gedachten verdwijnen....óf!????
Als ik achter aan de audiokabels trek/duw/beweeg dan wíl er nog wel eens beeld komen, hoewel steeds minder...iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en of het überhaupt nog te fixen is? Het is een Sony van een jaar of 5 Trinitron beeldbuis....wie helpt mij uit de nood, ik ben maar een arme student, BVD
Je verkoopt je PC en koopt daar een multimedia set voor: TV + DVD + Video + 5.1 set :P.
Ik zou er geen geld meer instoppen iig, koop een tv-kaart :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Mijn condoleances

Er zijn vast wel studenten die TV's repareren als bijverdienste (tenminste die waren er in mijn studententijd ook)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 01:39 schreef Panzer het volgende:

[..]

Je verkoopt je PC en koopt daar een multimedia set voor: TV + DVD + Video + 5.1 set :P.
Ik zou er geen geld meer instoppen iig, koop een tv-kaart :P
jajaaja, maar ff serieus, printplaat, connectie verrot?? of iets anders, bruikbare tips graag!!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ik wil niet veel zeggen maar een tv-kaart kopen is een redelijk alternatief...

Edit: Trouwens, als je aan je Audiokabels trekt krijg je weer beeld?! Lijkt me beetje gek maar ok, in dat geval klopt er geen bal meer van.

.... Ik weet het ook niet

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 01:45 schreef mbvisiontt het volgende:
Ik wil niet veel zeggen maar een tv-kaart kopen is een redelijk alternatief...
tja, maar dan zit ik dag en nacht naar mijn PC te staren, blijft kut, en ik had juist de TV vooral voor de TV out, omdat dat gewoon veel relaxter DivX kijken is....

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op vrijdag 07 december 2001 01:47 schreef SMulTiE het volgende:
tja, maar dan zit ik dag en nacht naar mijn PC te staren, blijft kut
Ligt er maar aan, naar mijn monitor kijken is best een pretje hoor... ;)

.... Ik weet het ook niet

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uh breek je deur kapot en begraaf je tv ergens en dan claimen bij de verzekering :)

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 01:50 schreef BigB het volgende:
Uh breek je deur kapot en begraaf je tv ergens en dan claimen bij de verzekering :)
hé, da's nog niet eens zo'n slecht idee!! THX

• Sine
  • Laatst online: 17-08 12:46
Op vrijdag 07 december 2001 01:36 schreef SMulTiE het volgende:
Als ie het door aan de pluggen te rammelen weer doet zou het best kunnen dat er ergens een soldeer puntje rot is

Schroef dat ding eens open en soldeer de niet zo geweldig uitziende verbindingen eens na , vooral bij onderdelen die warm worden (uitzetten , krimpen enz enz ..)

9 van de 10 keer is je probleem opgelost

Repareren doe je zo.

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 01:52 schreef Sine het volgende:

[..]

Als ie het door aan de pluggen te rammelen weer doet zou het best kunnen dat er ergens een soldeer puntje rot is

Schroef dat ding eens open en soldeer de niet zo geweldig uitziende verbindingen eens na , vooral bij onderdelen die warm worden (uitzetten , krimpen enz enz ..)

9 van de 10 keer is je probleem opgelost
thx, daar heb ik nou echt wat aan!

Verwijderd

Kijk wel even uit met de hoge voltages in een TV. Voor alle duidelijkheid: Ook een TV welke uitgeplugged is kan je een formidabele klap stroom bezorgen.

In elke stad zit wel een winkeltje waar ze 'm voor iets van 75 piek repareren. Tenzij de beeldbuis zelf kapot is uiteraard.

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 01:56 schreef hezik het volgende:
Kijk wel even uit met de hoge voltages in een TV. Voor alle duidelijkheid: Ook een TV welke uitgeplugged is kan je een formidabele klap stroom bezorgen.

In elke stad zit wel een winkeltje waar ze 'm voor iets van 75 piek repareren. Tenzij de beeldbuis zelf kapot is uiteraard.
kan ik die stroom niet op de een of andere manier aftappen ofzo??

Verwijderd

Soms is het voldoende gewoon de stekker er uit te trekken terwijl de TV aan staat.

E.e.a. is geheel voor eigen risico...

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als de stekker eruit is kan je nog wel een klap krijgen van de spanning maar deze is statisch en niet levensbedreigend meer. Blijf vooral af van de hoogspanningsplug op de beeldbuis. Daar staat nog lang na het uitschakelen hoge spanning op. Ook statisch, maar aangenaam is anders.

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 07:28 schreef polaris het volgende:
Als de stekker eruit is kan je nog wel een klap krijgen van de spanning maar deze is statisch en niet levensbedreigend meer. Blijf vooral af van de hoogspanningsplug op de beeldbuis. Daar staat nog lang na het uitschakelen hoge spanning op. Ook statisch, maar aangenaam is anders.
wat is lang na het uitschakelen?

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Een dag ofzo. Heb ooit ook eens een klap gehad van zo'n plug en die tv stond al een 3 kwart dag uit ofzo

Verwijderd

Gecondoleerd

Ik kreeg gisteren van de dealer een telefoontje
dat mijn tv een aristona breedbeeld 100 Hz niet meer
te repareren was .de beeldbuis was kapot :(
Kosten tussen de FL 1000 en FL 1100.
en hij was nog maar 3 jaar oud dus al twee jaar geen garantie meer
Ik heb hem gekocht bij Megapool en die heb ik dus direct gebeld.
"Helaas meneer wij kunnen niets voor u doen want u hebt geen garantie meer en u hebt hem niet eerst bij ons ter reparatie aangeboden"
Megapool is dus verleden tijd voor mij
kom er niet weer
De lokale dealer waar ik hem ter reparatie heb aan geboden
zou kijken wat hij voor mij kon doen.
Nou afwachten dan maar
Heb maar gelijk een klacht bij de consumentenbond ingediend

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Als je TV pas 5 jaar oud is, kan hij bijna niet versleten zijn. Wat vaak het probleem met de oudere Sony tv's is dat de contacten rot zijn binnenin.. Vooral de hoogspanning. Maarja, het is levensgevaarlijk om daar mee te gaan lopen kloten. Kan je beter naar iemand brengen die er echt verstand van heeft.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Zo'n Sony staat nu ook boven mijn beeldscherm te PFFFRRT! brommen, af en toe valt ie uit en vaak gaat ie PFFFFRRT! Brommen. Super irritant, ik heb hem een tijdje geleden eens opengehaald en helemaal schoongemaakt en aangeduwd, dat scheelde wel even wat, maar ik heb ook idd gehoord dat het bij sony tv's de soldeerpunten zijn.
Pagina: 1