Toon posts:

Com21 modem doet het niet meer! :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
sinds begin deze week is mijn kabelmodem ermee gekapt.
ik had opeens 's avonds toen ik terug kwam van weggeweest geen verbinding meer.
gek genoeg had een vriend van mij ook geen verbinding meer, en later bleek een andere ook weer niet.
ok, het probleem is dus dat het 2e lampje alleen maar snel oranje flikkert als ik de modem insteek.
ik heb het hem eens bij mijn nichtje uitgeprobeerd (die wel gewoon internet had), en bij haar werkte hij ook niet meer, en dat modem van die vriend van mij deed het bij haar ook niet meer.
die van haar werkt nou wel bij mij.
het ligt dus puur aan het modem.
(de modem van die derde persoon wat ik noemde deed het trouwens weer nadat ie uitgetrokken werd en weer ingestoken.
Wie weet hier raad mee? zijn er sites met links naar info of zo, want ik kan echt niet te lang zonder internet, en op @home hoef ik niet te rekenen omdat ik niet aangegeven heb dat afgelopen zomer ben verhuist, het duurt nog tot midden january voordat ze pas komen kijken hier omdat ik mijn verhuisbericht nou pas ingediend heb nadat de boel kapot is gegaan :(

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik weet dit niet zeker, maar volgens mij werkt je modem alleen in 1 huis, namelijk het huis waar het toendertijd is aangesloten.
De monteur heeft toen als het goed is een nummer doorgegeven en om welk adres het gaat, zodra je dus verhuisd bent zit de cabel modem dus op een lijn waar die niet is toegestaan dus even alle gegevens doorgeven aan @home en dan zouden zij dat moeten kunnen oplossen.

(eigelijk had ik verwacht dat het 2e lampje dan groen zou knipperen, maar die lampjes geven ook nooit een storing aan dus wat dat betreft.)

ik hoop dat je hier iets aan hebt, alleen is het raar dat de modem het zomaar ineens niet meer doet en niet vanaf het moment dat je verhuisd bend.

Verwijderd

Een com21 modem is gebonden aan de aansluiting/inlog. Dus je kunt niet zomaar even je com21 ergens anders uitproberen. Indien er oranje lampjes knipperen bij het opstarten en die blijven knipperen zonder dat er een verbinding tot stand komt is vaak een kwestie van @home die niet werkt. Wat je kunt doen is even (minuut of 5 ) je stroomtoevoer staken naar je com21 en kijken wat ie dan doet. Als het dan nog niet werkt zou ik eens bij @home informeren. Op die infopage staat zelden iets nuttigs.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet aan huis gebonden.
Ik ben al sinds Mei dit jaar verhuist en heb nog nooit ergens problemen mee gehad, en je kunt je kabelmodem op welke computer op welk adres dan ook aansluiten, dat weet ik 200% zeker.
ik heb em in het verleden ook al eens bij andere @home abbonee's aangesloten en da gaat prima
het oranje (2e) lampje blijft branden (snel knipperen) en hij kan dus geen verbinding krijgen met het kabelnetwerk.
de stroom heb ik al verscheidene keren eraf gepakt en weer aangesloten. maar het werkt niet, ik heb het gevoel dat mijn modem kapot is.
de com21 van mijn nichtje gebruik ik nou hier momenteel en dat gaat ook probleemloos, het ligt echt puur aan het modem :'(

Verwijderd

Topicstarter
En @home heeft geen storing hier momenteel, en de rest van de afgelopen week ook niet gehad.
ik vermoed dat bij ons (ik en die andere jongen) iets kapot gesprongen is, misschien door een te hoge spanning of weet ik wat, want ze hebben de vorige week wel nog aan de kabel gekloot, want toen viel het beeld van de tv vaak weg enzo, iemand nog raad??

Verwijderd

Bij installatie van mijn @home aansluiting sloot de monteur eerst een verkeerd kabelmodem aan, n.l. die van de volgende klant. Het werkte niet. Andere (de voor mij bestemde) kabelmodem er aan en het werkte ineens. Als @home deze policy niet meer volgt is best mogelijk, maar ik verwacht niet dat ze deze beveiliging zomaar zullen opheffen. Een kabelmodem heeft ook een hardware adres. Die zit/zat gekoppeld aan jou inlog en ip. [edit] jouw reactie gelezen hebbende, is het toch verstandig contact met @home op te nemen, je huurt het modem, dus als het kapot is is dat een @home probleem.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38

Klippy

Still Game

In Kerkrade zijn ze niet zo slim :P

Maar ik zou idd toch echt @home bellen. en anders kan je altijd nog geld terug proberen te vragen.
Wel niet erg slim dat je niet dorgeeft dat je verhuisd...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op vrijdag 07 december 2001 02:06 schreef Kirchroa het volgende:
Het is niet aan huis gebonden.
Ik ben al sinds Mei dit jaar verhuist en heb nog nooit ergens problemen mee gehad, en je kunt je kabelmodem op welke computer op welk adres dan ook aansluiten, dat weet ik 200% zeker.
Dat werkt toch alleen als die huizen op dezelfde comcontroller zitten?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Ehh

toen ik kabel internet kreeg stond er in de algemene voorwaarden niks over de moden ofzo.

Een tijdje later kwamen er aangepaste voorwaarden en daar stond in dat de klant verantwoordelijk was voor de modem en zelf eventuele reparaties moet betalen.

Ik hoop dus voor je dat ze dit ondertussen weer veranderd hebben, of dat je kabelmodem niet kapot is.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Topicstarter
vandaag maar weer eens bellen . . .

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ken anders wel iemand die zo van hier naar een andere plaats verhuisde, bij de zelfde ISP bleef (KabelNoord/Chello) en nog steeds internet had.

Waar ik eerder aan zit te denken is dat je kabelmodem geen signaal krijgt, omdat je de eerste bent in de straat met kabelinternet. Meestal zit er nog zo'n mooi ouderwets filter in de straatkast die internetverkeer blokkeert. Die moest er hier ook uit :)

Kan zijn dat @home je kabelmodem alleen op het lijntje accepteert waar ze em voor bedoeld hebben. Hier is dat iig niet het geval, het is in deze regio gewoon een enorme HUB ofzow (een heleboel ARP requests lijkt me op een HUB te duiden)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 07 december 2001 02:12 schreef janjanjansen het volgende:
Bij installatie van mijn @home aansluiting sloot de monteur eerst een verkeerd kabelmodem aan, n.l. die van de volgende klant. Het werkte niet. Andere (de voor mij bestemde) kabelmodem er aan en het werkte ineens. Als @home deze policy niet meer volgt is best mogelijk, maar ik verwacht niet dat ze deze beveiliging zomaar zullen opheffen. Een kabelmodem heeft ook een hardware adres. Die zit/zat gekoppeld aan jou inlog en ip. [edit] jouw reactie gelezen hebbende, is het toch verstandig contact met @home op te nemen, je huurt het modem, dus als het kapot is is dat een @home probleem.
Dat had ik ook met met COM21 hij was voor de overbuurman, dus werkte die niet.

Toen pakte hij zo zelfde modem die voor ons huis was en die deed het wel. Dit was met Casema,.. gelukkig heb ik die problemen niet meer nu :) zie sig

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Titanicfanatic
  • Laatst online: 17:49
Hmmm, als ik zijn verhaal zo lees HEEFT het gewerkt, maar nu ineens niet meer. 2 mogelijkheden: modem kaduuk of er is iets gewijzigd van de kant van de provider: controle op MAC adres van de modem o.i.d.

• InZane
  • Laatst online: 17:06
Laat maar |:(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit hoort niet in HA.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.