Toon posts:

HELP, ACPI Probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb nu een nieuw mobo (zie specs) met ACPI enabled; eigelijk geen problemen maar als ik wil gamen begint m'n hd ontzettend te laden en na een poos start game (bv: c-s) op en werkt het eigenlijk wel behoorlijk. Is dit wel een ACPI probleem, als ik disable doe start windows niet meer op. Ik heb de search gebruikt maar dit helpt me niet verder, BTW heb dit ook onder beeld/monitor geplaatst, omdat ik denk dat het ook hier aan kan liggen (vandaar "dubbel"). TNXS

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:52
Als je windows 2000/XP hebt en je zet ACPI in je bios op disable... dan zul je helaas van te voren ook eerst een andere HAL (ander type computer) in je device manager moeten kiezen want anders laadt XP/2000 nog steeds de driver voor een ACPI PC, in plaats van een standaard PC...

aan de andere kant zie ik het verband tussen een ratelende HD en ACPI bij het opstarten van een spel niet zo 1 2 3... weet je wel zeker of het daaraan ligt?

Of beter: waar baseer je de verdenking van ACPI op?...

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 01:30 schreef Eymey het volgende:
Als je windows 2000/XP hebt en je zet ACPI in je bios op disable... dan zul je helaas van te voren ook eerst een andere HAL (ander type computer) in je device manager moeten kiezen want anders laadt XP/2000 nog steeds de driver voor een ACPI PC, in plaats van een standaard PC...

aan de andere kant zie ik het verband tussen een ratelende HD en ACPI bij het opstarten van een spel niet zo 1 2 3... weet je wel zeker of het daaraan ligt?

Of beter: waar baseer je de verdenking van ACPI op?...
Omdat het probleem o.a. na het enable-en van ACPI ontstont, vandaar de link

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
Check ff of je harde schijf automatisch uit gaat na een tijdje (power settings in engelstalige windows). Opstarten van een HD die uit staat duurt namelijk even, misschien is dat je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
nee, staat niet ingesteld

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je een nieuw moederbord hebt en ACPI levert problemen op dan heb je een slecht moederbord gekocht. Moederborden die niet ACPI compliant zijn mogen al jaren niet meer worden verkocht en kom je eigenlijk alleen nog tegen bij naamloos goedkoop spul, dat is Epox zeker niet.
Het lijkt me dan ook niet aan ACPI liggen eerlijk gezegd. Hij start niet voor niets niet op zonder ACPI, moderne moederborden kunnen niet zonder.

Is het niet gewoon software die gaat laden, spyware ofzo?

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
dat zou heel goed kunnen, ik ben al druk bezig waar het aan kan liggen; ik heb ondervonden dat het ook bij winamp is (dat de hd zo moet laden). Ik gooi alles eraf en reboot na installatie van alle progs en probeer er op deze manier achter te komen

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je je OS wel opnieuw geinstalleerd na je nieuwe mobo, dat moet namelijk wel.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan
Pagina: 1