Toon posts:

pc boot niet na (poging tot) install FastTrak TX2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al sinds gisteravond bezig om mn Promise FastTrak100 TX2 met mn IBM 45GB en WD 80GB aan de gang te krijgen, maar vooralsnog werkt dit weer eens voor geen meter.

Allereerst gewoon die kaart in een vrij pci-slot geduwd, wd eraan, en hij boot niet. TX2 er uit, reboot knop: weer niets. Alle kaarten eruit, alle cd-roms en hd's losgekoppeld, daarna alleen mn videokaart en mn primary master-hd (ibm 45GB) er in gezet, geboot, en ik zat weer netjes in windows. So far so good.

TX2 erbij in, verder nog steeds alleen hd en videokaart, met de bedoeling dat ding te gaan installen: pc boot weer niet. TX2 eruit: boot weer niet. Weer alles er uit, nu ook cpu en geheugen. Boot weer niet.

Ga nu even een andere videokaart halen, kijken of het daar aan ligt dat ik geen beeld heb. Iemand nog andere ideeën behalve een dood moederbord?

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Nee. Maar kom dat videoplankje maar ff halen. Oh, die AGP plank heb ik niet meer ofzo. Zal als ik wat vind wel ff weer posten.

De Groningse beer

Verwijderd

Topicstarter
OK, heb nu mn moederbord naast mn kast liggen, geprobeerd met isa, pci en agp kaart, hd aan ide0 en ide1, en nog niets, dus: moederbord naar de hel.

volgende probleem:

het ligt dus duidelijk aan de TX2. Nu heb ik dat ding gekregen samen met wat andere zooi in een doos met kartonkrullen oid. Kaart los in een zakje. Geen antistatic oid, gewoon wat van dan bolletjeplastic. Kaart zat onderin de doos, met daar bovenop een harddisk, een modem, een webcam en een doos printerpapier. De disks (die ik niet nodig heb gehad), lagen ook zo los in de doos. Dus de kans dat die kaart naar de hel was toen ik deze in mijn systeem deed, is vrij groot lijkt me.

Dus kan zo'n defecte kaart mijn complete moederbord naar de hel helpen?? Lijkt me sterk, maar het is het enige dat ik kan bedenken. Iemand die hier iets meer over weet??

Mobo is trouwens een good-old Asus P2B

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff echt alles gedemonteerd, en in een kleine testopstelling geplaatst:

Op de foto's:
Moederbord: Asus P2b
Voeding: Standaard AOpen 300W
CPU: P2-350
Mem: 1*256MB VM
Video: 16MB Viper550AGP
HD: 10,2GB WD 5400rpm

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/Foto8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/Foto9.jpg

Verwisseld: geheugen/geheugenslot, videokaart (agp, pci en isa), ide-kabel, ide-poort, harddisk

Rara, wat is dood? Iemand andere ideeën dan moederbord?

Ik wacht met spanning af...

Verwijderd

Heb je al geprobeert de master/slave jumpers eens
te wijzigen?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 05:47 schreef Rummbler het volgende:
Heb je al geprobeert de master/slave jumpers eens
te wijzigen?
Hangt nu om te testen één disk aan. De WD 10.2GB zonder jumpers (=master/single), mn IBM 45GB staat als master, maar nu ben ik aan het kijken wat er defect is, en dat gaat het beste met 1 HD lijkt me :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 05:49 schreef MREn het volgende:

[..]

Hangt nu om te testen één disk aan. De WD 10.2GB zonder jumpers (=master/single), mn IBM 45GB staat als master, maar nu ben ik aan het kijken wat er defect is, en dat gaat het beste met 1 HD lijkt me :)
Inderdaad,

Zou het misschien aan de batterij van je mobo kunnen liggen?

Of je moederbord resetten....... :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 05:52 schreef Rummbler het volgende:

[..]

Inderdaad,

Zou het misschien aan de batterij van je mobo kunnen liggen?

Of je moederbord resetten....... :?
Resetten gaat niet, en batterij is wel een goede, hoewel dat ook sterk is, aangezien dat mobo nett drie jaar oud is, en net na hett installen van die kaart niet meer doet, maar ik zal eens ff een bat. uit een andere pc slopen.
Pagina: 1