Toon posts:

loopt een IBM 60gxp snel dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wou vragen of de IBM 60 gxp zo snel doodvalt.
ik hoor veel verhalen dat de IBM 60 gxp na verloop van tijd dood loopt.Dit vraag ik omdat ik een nieuwe harddisk ga kopen en ik weet niet welke. Het moet niet zo veel geluid maken(moet 7200 rpm hebben).hebben jullie een voorkeur

Verwijderd

Heb al een hele tijd een Maxtor diamond Max plus 7200 rpm 30Gb. Is een perfecte schijf naar mijn idee en erg stil (zelfs met open kast) >:) . Het bevalt me zo goed dat ik mijn pa deze ook heb aangeraden.

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-04 20:56

Thorne

Forrester

Nee hoor dat valt best wel mee...

>specs<

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:19

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

goed koelen is het advies. Het is volgens mij echt een warmte probleem. gewoon niet te krap inbouwen en goed koelen

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb m'n twijfels erover. Na 2 kapotte 75GXP's heb ik een gereviseerde 75GXP en een nieuwe 60GXP. Deze schijf maakt van meet af aan al rare korte piepgeluiden. Ik zou er zelf niet meer aan beginnen, liever een Maxtor/Quantum (SCSI) schijfje of zo.

Concrete Loop Watercooling

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb er hier twee van 40GB.
De eens al een paar maanden en de ander nu een week of drie.
Zijn erg stil, en vertonen tot nu toe geen rare verschijnselen.

Ik denk dat de vele verhalen van uitval gewoon een gevolg zijn van de grote hoeveelheden die van deze deze types verkocht worden. Als er meer verkocht worden gaan er immers ook meer kapot.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik denk dat de vele verhalen van uitval gewoon een gevolg zijn van de grote hoeveelheden die van deze deze types verkocht worden. Als er meer verkocht worden gaan er immers ook meer kapot.
nope, want bij storagereview staan percentages uitval en die zijn bij de ibm schijfjes erg hoog.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
De 75GXP was gewoon zwaar brak in levensduur... maar wel snel. Ik denk dat ze in de 60GXP wel dingen verbeterd hebben, maar dat er nog steeds iets niet lekker zit... bijgeloof misschien :D

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 00:34 schreef CV_SmileY het volgende:
goed koelen is het advies. Het is volgens mij echt een warmte probleem. gewoon niet te krap inbouwen en goed koelen
En zelfs dat is het probleem niet. Ik wou ook graag 2 IBM 40Gb 60GXP's in mijn config. Ik hoorde van de hoge uitval en dacht precies zo: Gewoon koelen! Niet dus. Ik heb aardig wat "crash verhalen" gelezen/gehoord en het blijkt dat ook zeer goed gekoelde IBM's regelmatig het loodje leggen. Aan de andere kant: Sommige mensen plakken er 2 ongekoeld op elkaar in een slecht gekoelde kast en draaien al > 0.5 jaar zonder problemen...

Iig voor mij een reden om voor Maxtor te kiezen (alleen eigenlijk maar omdat Seagate Barracuda IV's niet samen in RAID0 willen)... Ik vind het nog steeds jammer, want qua specs zijn die IBM's (en Seagates!) werelds.

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-03 12:52
Ik draai al jaren met 2 ongekoelde schijven tegen mekaar aan, nu zelfs 2x 7200

Ze zijn beiden handwarm en nog nooit een gecrashte schijf gehad.

de eerste is de wat oudere (maar degelijkere) ibm 22gxp en de andere een diamandblast plus 60 van maxtor in formaten 13 + 40 gig

Verwijderd

ik heb verscheidene ibm en maxtor schijven geinstalleerd bij mensen en ze doen het allemaal perfect hoor!

met beide merken heb ik geen problemen...

heb zelf een 30gig ibm en ik lees ook regelmatig klachten over de schijf, maar bij mij doet hij het uitstekend!

Verwijderd

*zucht* hier zijn al zoveel topics over geweest.

De ene hd is de ander niet, gewoon kopen je kan er van te voren toch niets aan doen. :7

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
IBM heerscht.

Maar bij Maxtor kan je acoustic management aanzetten wat toch wel handig is voor jouw.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

acoustic management zit ook op IBM schijjfies :Y)

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Pagina: 1