Toon posts:

Poep in broek => 3xibm 30 Gb raid fasttrak100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem ik heb een array van 3X IBM 75gxp 30 Gig op een promise fasttrak100, nu waarschijnlijk nog geen probleem (gekocht in december 2000) maarja wat als het later komt ;( . De schijven zijn naar mijn idee wel meer lawaai gaan maken :? . Kan iemand mij adviseren hoe toe te testen of ze nog lang leven

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Als je alleen over het geluid praat kan niemand dat zeggen natuurlijk.
Heb je misschien al bad sectors ofzo?

Ik had een 80Gb raid 0 en heb die toch maar weer terug gezet naar 2x 40 zonder raid.
Ik heb te belangrijke data en heb er geen zin in dat ik echt alles kwijt ben. Liever 1 disk gesneuveld met data dan 2 disks. Qua performance scheelt het trouwens niet veel merk ik nu.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom ben je bang dat het mis gaat?
Dat risco heb je zelf genomen toen je voor raid 0 koos.

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Je kunt op de site van IBM een tooltje downloaden waarmee je je schijven grondig kunt testen. Het eventuele errorreport kun je dan weer gebruiken om een en ander aan te tonen.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op vrijdag 07 december 2001 00:51 schreef Garibaldi het volgende:
Je kunt op de site van IBM een tooltje downloaden waarmee je je schijven grondig kunt testen. Het eventuele errorreport kun je dan weer gebruiken om een en ander aan te tonen.
Dat werkt dus niet als ze al in een raid array zitten.
Dan kan ie ze niet herkennen en ziet ie em als "GENERIC IDE DISK".

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor raid 0 gekozen voor de snelheid, niet omdat ik een onzeker systeem wilde (dit ligt volgens mij aan de HD)
Het tooltje van IBM heb ik gedraaid maar gaf geen errors aan.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 01:01 schreef sjuk het volgende:

[..]

Dat werkt dus niet als ze al in een raid array zitten.
Dan kan ie ze niet herkennen en ziet ie em als "GENERIC IDE DISK".
Onzin, dat IBM prog heeft helemaal niks te maken hoe die HD's zijn ingedeeld, hij benaderd die schijf direct
Pagina: 1