Toon posts:

[hosting] Vraag over Digitalus

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben op zoek naar een host. Veel eisen heb ik niet, de host moet alleen PHP + MySQL ondersteunen. Nu ben ik net bij digitalus uitgekomen. Daar bieden ze het pakket Digitalus Mini aan voor 6 gulden per maand. Nu vroeg ik me af wat de nadelen konden zijn van zo'n relatief goedkoop pakket. Het dataverkeer van 1gig en de ruimte van 25mb is denk ik wel genoeg voor mij. Mischien dat er iemand slechte, of juist goede, ervaringen heeft met Digitalus webhosting?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:46

Verwijderd

1: digitalus is GEEN lid van de SIDN dus ze resellen... (nadeel 1) maargoed, laten we even uitgaan van de kosten:

stel je neemt dat pakket voor een jaar,
kosten: 72 gulden

hoeveel kost dat domein per jaar als een bedrijf 150 domeinnamen c.q. klanten heeft:
sidn domein kosten/jaar: 16.00
sidn contributie/jaar / 150: 8.00
12gb dataverkeer per jaar: 42.00
colocatedserver per jaar / 150: 20.00
serveraanschaf welk 3 jaar meegaat (aanschaf 5.000)
kosten per jaar / 150: 12.00

dus bijna 100 piek aan kosten voor dat domeintje... en dan rekening nog niet eens mee de kosten voor bv het sturen van een factuur, de kosten van personeel (wat ze niet hebben), registratie kosten etc etc etc.... dan maken ze dus meer dan 25 piek verlies volgens mijn rekensommetje

ze besparen dus ergens op, zo zijn ze dus geen lid van de sidn, hebben ze geen eigen webserver, etc etc....

dus kort samengevat: het is niks! echt minimale wat je voor een domeinnaam met account is tussen de 10 en de 15 gulden... maar goed, ik kan je heel erg aanraden iig minstens vanaf 10 gulden ergens te gaan zitten anders is het gewoonweg onmogelijk om iets normaals te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 00:57 schreef RedRoon het volgende:
Lees de faq effe voordat je iets post: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/154738#betaald
Heb ik gelezen :)
Op vrijdag 07 december 2001 02:38 schreef Kertje het volgende:
1: digitalus is GEEN lid van de SIDN dus ze resellen... (nadeel 1) maargoed, laten we even uitgaan van de kosten:

stel je neemt dat pakket voor een jaar,
kosten: 72 gulden

hoeveel kost dat domein per jaar als een bedrijf 150 domeinnamen c.q. klanten heeft:
sidn domein kosten/jaar: 16.00
sidn contributie/jaar / 150: 8.00
12gb dataverkeer per jaar: 42.00
colocatedserver per jaar / 150: 20.00
serveraanschaf welk 3 jaar meegaat (aanschaf 5.000)
kosten per jaar / 150: 12.00

dus bijna 100 piek aan kosten voor dat domeintje... en dan rekening nog niet eens mee de kosten voor bv het sturen van een factuur, de kosten van personeel (wat ze niet hebben), registratie kosten etc etc etc.... dan maken ze dus meer dan 25 piek verlies volgens mijn rekensommetje

ze besparen dus ergens op, zo zijn ze dus geen lid van de sidn, hebben ze geen eigen webserver, etc etc....

dus kort samengevat: het is niks! echt minimale wat je voor een domeinnaam met account is tussen de 10 en de 15 gulden... maar goed, ik kan je heel erg aanraden iig minstens vanaf 10 gulden ergens te gaan zitten anders is het gewoonweg onmogelijk om iets normaals te krijgen
Hmm.. 10-15 piek.. Dat is ook nog wel een betaalbaar bedrag.. Naja, ik zal eens verder gaan zoeken dan, dank voor je hulp :)

Verwijderd

had ff op die website gekeken.. 70 GB dataverkeer/maand & 5 GB HD ruimte voor 150,- ofzo.. vaaag

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op vrijdag 07 december 2001 08:37 schreef Matjong het volgende:

[..]

Heb ik gelezen :)
[..]
Mooi, dan kan deze dus op slot.
Er zjn zat sites waarhosting wordt vergeleken, en het staat bol van de topics met deze vragen die je allemaal met de search kan vinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.